Това ли са съвременните идоли на младото поколение?

30 септември 2020 | 10:58
1720
3
Снимки: Pexels
3

Не са далеч времената, когато всички се възмущаваха по новоизлюпените богаташки синчета, чиито меркантилни жени се кичеха с кожите на мъртви животни. Многоимотният тузар имаше корем метър напред и понятие си нямаше от думата "маниери". Не че към ден днешен има. Външният му вид също с нищо не се е променил. С тази разлика, че днес се е превърнал в новия идол на подрастващото поколение заедно с нафуканото си и нахакано гадже, което денонощно му брои парите и кълчи ханш в лъскавите барове из страната.

Същото ежеминутно „предъвква“ в мислите си вълнуващите го въпроси: „Да бъда или да не бъда“, ъ, пардон - „Да разширя ли още повече обема на устните си, или да заложа на силиконов бюст“, „Да отскоча до Дубай, или да се насладя на палещите лъчи на Доминикана“.

Неотдавна една подобно звучаща „височайша“ особа сервира в едно кулинарно предаване по телевизията шампанско и хайвер със специална седефена лъжица. Дамата тогава изтъкна на всеослушание, че така трябва да се прави. Същата доволно сочеше към отрупаната с невиждани специалитети трапеза, за които бедният пенсионер у нас може само да мечтае, гладно преглъщайки изплувалата в устата му слюнка. То не бяха крем супи, брюлета от гъши дроб, патици по Пекински, калмари, скариди, октоподи, чери домати, телешки медальони, шоколади, маскарпонета и какво ли още не. С други думи - трапеза, която през очите на обикновения, отруден, живеещ на кредити и заеми, българин, би изглеждало чиста проба разхищение и... обида.

Явно днес у нас не е нужно да имаш образование, да говориш правилен български език или да знаеш столиците в Европа и по света. Нищо, че си в Европа. Но виж, друго си е да си плеймейтка, инстаграм звезда. Звучи някак престижно! Всички те харесват, трупаш "лайкове" (тази така популярна "тренди" думичка, чуждопоклонничеството е във вихъра си), всички ти подражават, искат да са като теб! (Боже, опази!) Пък нищо, че си се издигнал бързо на високия пиедестал на славата и богатството без необходимите за това духовни и интелектуални качества, навици и култура. Нищо, че си затънал в духовна слепота. Важното е, че си с едни гърди и... джуки напред... Онези, с книгите в ръце, да му мислят...

Днес да си интелектуалец е едва ли не мръсна дума, а този, който прави пари, получава същото уважение, каквото преди получаваха интелектуалците. Мотото на съвремието ни е... още, още, още... Още пари, още власт, още цици, още ботокс, още филъри, още, още... И така, докато се превърнеш в обезобразено и безформено чудовище – в буквален и в преносен смисъл, загубило представа за живота, себе си и реалността. В чудовище, живеещо като паразит, ограничен от недъгавата си, изкривена и осакатена представа за красота и достойнство. В чудовище, чието мото е безразличието и непукизмът. А след него и потоп!



Нищо, че ще стане за смях в очите на онези, които знаят цената на успеха; на онези, които знаят къде се крие истинското богатство и които го носят в себе си, грижейки се за него като зеницата на очите си. На онези, за които стойността на човешкия живот не се крие в златните лъжички и сребърния поднос, а в уханието на подареното цвете, в шума на морския бриз, в онова парченце шоколад, което прави света една идея по-сладък, a проблемите, малко по-незначителни. В усмивката на едно щастливо и здраво дете. В подадената ръка, в добрата дума! В благородната постъпка. В любовта и удивлението. В прошката и благодарността. 

Тъжната равносметка? Каквото не се купува, то няма никаква стойност. Успехът оправдава всичко. Прав беше Ботев. Уви, прав е и днес. Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита!

Четете още: Изгубени в прехода

Коментари

3 ...
  30 септември 2020 | 14:13 отговор
 

Българката си хваща гаджета разбойници с кървави пари и после реве, че яде бой от същите разбойници. В Инстаграм снимат всякаква храна. Николета Лозанова покрива цялата статия.

 
2 Мара
  30 септември 2020 | 12:42 отговор
 

Тъжно, но вярно. Още по-тъжно е, че това не се отнася само за част от младото поколение, а и за тези, които по дефиниция трябва да са над тази пошлост, имам предвид управляващите ни и пишещите и приемащи законите в страната.

 
1 Книгочетец
  30 септември 2020 | 12:19 отговор
 

Страхотен текст! И за жалост представящ тъжната реалност у нас...

 
 
Ку.рю
30 септември 2020 | 12:35

То да беше само у нас... Дори и в това сме копиращи и догонващи.

 
30 септември 2020 | 16:56

Това е картината в световен мащаб за съжаление. Навсякъде се парадира с парите, охолството и някой дори се хвалят с неща, които нямат. Пример: поръчват скъпи дрехи онлайн, нащракват снимките и връщат поръчката.

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.