Автор
Веселина Петрова

В България на море? Струва ли си за едната БЕЗПЛАТНА сянка?!

Лятото приближава, колкото и да не ни се вярва. Кога беше февруари, кога дойде юни. Ехеее, и замирисва на море! Родните управляващи много искат да ни накарат да отидем да почиваме на нашето Черноморие. Нещо, което с години не се е случвало. Правят някакви опити да ни примамят, ама май не им се получава. Първо ни заплашиха с двудневна карантина, ако предпочетем Гърция. После, след като вълната на общественото недоволство ги заля като студен душ, решиха да изберат друга тактика. Като ни примамят с оферти. За евтина сянка. Вярно, казаха, че навсякъде ще има безплатни чадъри. Което се оказа малко изкривено като информация.

Сега, според последните данни, голяма част от концесионерите намаляват цените, и ако не безплатни, то чадърите ще са на доста ниски цени – от 2 до 5 лева. Което си е далаверка. Обаче... Винаги има едно обаче. Морето не е само сянка. Трябва да има и качество на храната, на обслужването. При нас това са две много неясни понятия. Нашите хотелиери са свикнали да скубят до последно, а като стане въпрос за обслужване, нивото им е на махленска квартира. Затова се чудя, струва ли си, заради едната евтина сянка да си разваляме почивката?

И, да се знае – аз обичам българското. Обожавах вкусните розови домати от градината на баба. Както и топлия хляб, с препечената коричка отгоре. Намажеш една филия с лютеница и животът е песен. Само че сега и хлябът, и лютеницата не са същите. А в хотелите идеш – дадат ти манджата от вчера, хване те разстройство. Чаршафите къде изпрани, къде не, ама на кого да се оплачеш? За една тоалетна хартия трябва да се молиш. Плажът мръсен, а уж има концесионер. Легнеш да спиш, а в ушите ти дъне една чалга, едни песни - до пет сутринта. Все екстри, за които си плащаш, при това доста солено. И едни намръщени лица, едно троснато отношение. Ами не, това не е България. Затова хората ходят в Гърция, Турция, където клиентът наистина е цар. А обслужването дори в по-малките хотели и комплекси е като за пет звезди.

То сега и в Гръцко само за това говорят – че единственият плюс на родното море е евтината сянка. Евтина ни е рекламата, евтина ни е и репутацията. Не можахме да избягаме от етикета – евтин алкохол, сега ще ни лепнат нов – на почивка за най-евтината сянка. Само че това туризъм не прави. Нали така, госпожо Ангелкова?

Но за да бъда изцяло честна, ще призная, че последната реклама на България е много добра. Добра, но далеч от истината. И дано няма много разочаровали се. Не знам въобще дали нещата се движат напред, както се казва в нея...

INVEST BULGARIA | Move to be moved from Alexander Stanishev on Vimeo.

А вие си помислете. Иначе родното море е супер. Но дали става за почивка, не знам...