Тенденциите това лято са да пием по-качествено българско вино. Нa мода си остават розе вината, стил „Прованс“ както и купажни – т.е. от повече от един сорт бели вина, с подчертана свежест и плодов аромат. Така експертите от една от най-модерните изби у нас New Bloom Winery обобщават трендовете на пазара. Техните водещи серии са Verano Azur и PIXELS носят именно тези характеристики. Например розето PIXELS от френския сорта Гренаш, с нежен светлорозов цвят, е създадено по най-високите стандартни на класическото винарство, но представено в един по-модернистичен вариант. Като качества по нищо не отстъпва на по-високия ценови клас във Франция. И на световната карта розовите вина запазват стабилен ръст за последните години като пандемията не е повлияла възходящата тенденцията. В България наблюдаваме същото, казват от New Bloom Winery. Търсят се също така бели купажни вина от два или повече сорта. „В серията Verano Azur разполагаме с купажно вино, което съчетава свежестта на Совиньон Блан и плодовостта на Вионие. Тази комбинация е изключително подходяща за летните месеци. Розето от същата серия е силна изява на сортовите аромати на Каберне Совиньон, които са типичните за сезона ягоди, малини и зрели бели череши. От друга страна, Совиньон Блан от серията Pixels, напомня на вина от Новия свят, характерни със свежите си тревисти аромати“, споделят от New Bloom Winery.

За последната година Verano Azur бележи ръстове въпреки трудната 2020 и затварянето на ресторанти и заведения. Марката е оптимистична, свежа и потребителите й разпознават в нея carpe diem и желанието за лекота и безгрижие. Последната разновидност – Глера, която е в тих вариант намира все повече фенове и е удвоила продажбите за първото полугодие. Още нещо важно отчитат от New Bloom Winery - 2021 е белязана и от възход в пенливите вина – световен тренд, който по-бавно намира отклик сред родната публика. За любителите на искрящите мехурчета тотален хит е PIXELS Глера – която бележи двуцифрен ръст на обемите за първите 6 месеца на 2021.

„Категорично можем да обобщим, че консуматорите в България все повече повишават винената си култура, като по този начин увеличават изискванията си към винопроизводителите, което води до положително нарастване на съотношението цена-качество. Това се изразява и в пазарни числа – ценовият сегмент с най-висок ръст сред вината е „супер премиум“ (вина над 15 лв). “, споделиха от екипа на избата в Съединение. Според експертите консуматорът търси все повече вина, които лесно да се съчетават с храна и такива подходящи за консумация и самостоятелно. Особено по-младите потребители, 18-25-годишните, обръщат внимание и на нововъведенията като винтови капачки, стъклени тапи и всичко, което прави виното по-лесно за съхранение и отваряне.