Woman.bg

Земята сама създаде новия коронавирус, за да си почине от нас

Напук на налагащата се сред множество конспиратори теория, че новият коронавирус SARS-CoV-2, който тръгна от китайския град Ухан миналата година, е продукт на генното инженерство, учени излязоха с уверението, че виновникът, който в момента тормози човечеството, е с естествен произход.

Анализът на публичните данни относно SARS-CoV-2 и неговия произход не откри нито едно доказателство, че вирусът е изкуствено произведен в лаборатория или разработен по друг начин. Експертите още по-категорично отрекоха вероятността да става въпрос за биологично оръжие, създадено от нечий болен човешки ум.

Сред авторите на доклада "Проксималният произход на SARS-CoV-2" са специалисти от цял свят, сред които Робърт Ф. Гари от университета в Тулан, Едуард Холмс от университета в Сидни, Андрю Рамбо от университета в Единбург и В. Ян Липкин от Колумбийския университет и др.

"Сравнявайки наличните данни за секвенирането на генома на известни коронавирусни щамове, можем категорично да определим, че SARS-CoV-2 е възникнал чрез естествени процеси", казва Кристиан Андерсен, доктор по имунология и микробиология в института The Scripps Research Institute в Сан Диего, Калифорния, който е сред авторите на научното изследване.

Коронавирусите са голямо семейство от вируси, които могат да причинят заболявания, вариращи в голяма по тежестта си степен.

Първото известно тежко заболяване, причинено от коронавирус, се прояви с епидемията от тежък остър респираторен синдром (Severe Acute Respiratory Syndrome - SARS) през 2003 г. в Китай. Второ огнище на тежко заболяване започна през 2012 г. в Саудитска Арабия с респираторен синдром на Близкия изток (Middle East Respiratory Syndrome - MERS).

Кое всъщност е основното доказателство, че коронавирусът SARS-CoV-2 е резултат на естествена еволюция?

Учените откриват, че RBD частта от шиповите протеини на вируса SARS-CoV-2 е еволюирала, за да таргетира по-ефективно молекулна функция от външната страна на човешките клетки, наречена ACE2 - рецептор, участващ в регулирането на кръвното налягане.

Разковничето се крие в шиповия протеин на новия коронавирус, който се оказва изключително ефективен при свързване с човешките клетки. Това дава основание на изследователите да стигнат до извода, че SARS-CoV-2 не е продукт на генното инженерство, а чиста пробра резултат на естествения подбор.

Доказателството за естествена еволюция е подкрепено от данни за "гръбнака" на вируса SARS-CoV-2 - неговата цялостна молекулна структура. Ако някой се стреми да проектира нов коронавирус като патоген за биологично оръжие, той би го изградил от "гръбнака" на вируса, за който се знае, че причинява заболяването.

Учените обаче открили, че "гръбнакът" на SARS-CoV-2 значително се различава от тези на вече известните коронавируси и най-вече прилича на сродни вируси, открити в прилепи и панголини (люспецти) - плацентни бозайници, покрити с броня от кератинови люспи, наподобяващи шишарка от смърч.

Четете още: Лекарите в Китай с призив: коронавирусът може да бъде победен!