Автор
Цвета Герчева

Мисия "Роден дом", или защо тя винаги се връща вкъщи за Великден

За младите днес казват, че са граждани на света, обаче истината е малко по-различна. Днешните 20-годишни имат толкова различна гледна точка към света, че често колкото и да се опитваме, не можем да ги разберем. И тук изобщо не говорим за някакви клишета от рода на ценностна система, родолюбие, характер и прочие. Децата на новото хилядолетие просто живеят по различeн начин от нас, родените в 20-ти век, и в това е голямата революция на годините след 2000-ата.

Куп изследователи се надпреварват да нарекат феноменалните младежи с различни имена, но милениалите хич нямат склонността да бъдат поставяни в рамки. Мисля си за това, докато пътувам от Болоня за София с Ивана - 20-годишна студентка по комуникации в Италия, която казва, че се прибира тези дни заради Великден, който винаги прекарва с родителите си в Пловдив.

Ивана ми разказва, че решението да учи в чужбина дошло абсолютно естествено. "Ама какво значи в чужбина, то е на един час от София със самолета, аз не го приемам за чужбина. Да не е на друг континент, Европа е едно голяма общност", заявява симпатичната брюнетка, докато затягаме коланите на редовния полет на Wizz Air от Болоня за София.

Ивана казва, че си избрала университет и според това дали има нискобюджетна линия, с която да може да се прибира често до България. Тя ми издава и една нейна тайна. "Извадила съм си кредитна карта DSK-Wizz Air и пътувам доста изгодно. Купувам билетите онлайн с картата и трупам точки, които после в сайта на Wizz Air мога да обърна в безплатен билет или някаква услуга, например да имам безплатен багаж", обяснява ми момичето. Младите винаги знаят тънкостите, а Ивана казва, че се прибира почти всеки месец, защото пътуването ѝ излиза доста изгодно.

Сега няма търпение да се качи до Родопите и след това да мине през село, където със сигурност я чакат няколко от любимите бабини гозби.

"Може и да уча в Италия, където храната е уникална, но за Великден винаги се прибирам. Няма друго такова усещане, като това да идем с мама и татко до селската черква в полунощ. Не го сменям за нищо на света", казва Ивана, която определено се е заела да ме образова по въпроса с някои финансови тънкости, които е усвоила благодарение на честите си пътувания.

За да ми "свали" правилен травъл статус, набързо ме разпитва как си купувам билети и колко често пътувам. Докато ѝ разказвам, тя на няколко пъти ме поглежда с онзи поглед, който само младежите имат и с който ти казват, че недоумяват как може да не си запозната, след което много делово си вади картата за пътешествия на DSK-Wizz Air, показва ми я и казва: "Голямо момиче си, започни да пътуваш изгодно.".

Хубавото на този продукт е, че ти дава напълно безплатно членство в Wizz Discount Club (иначе струва 120 лв. за година). Така можеш да ползваш поне по 20 лв. отстъпка за всеки билет за теб и до 5 души придружители.

Казано накратко, Ивана ми обяснява, че с приятелките ѝ, които учат в Германия, често си ходят на гости. "Винаги купувам билетите аз, защото трупам точки. А да отскочиш от Италия до Германия изобщо не е толкова скъпо, има билети и по 20 евро".

Полетът до София почти приключва, моята свежа събеседничка ме пита имам ли "инста", праща ми покана за приятелство във Фейсбук и преди да изхвърчи от гейта към любимия си Пловдив, се обръща да ми каже като за последно "Ей, Мария, обади се като минаваш някой път през Болоня, имам супер квартира с гледка".

Тези дни си мисля за тази среща често не заради хилядите младежи, които ще хванат самолета, за да се приберат в България за Великден. Не и за това каква мотивация трябва да имаш, за да стегнеш куфара за Италия и да учиш там. Мисля си как 20 години не са дълъг период, но разликата между моето поколение и това на Ивана е огромна. И колко е важно да мечтаеш, да искаш и да чувстваш света като свой дом. Сега вървя към близкия клон на Банка ДСК, ще си извадя кредитна карта DSK-Wizz Air, не защото някога пак ще бъда на 20, а защото пътуването винаги ме е карало да се чувствам млада. Защото знам, че във всяка от нас се спотайва една 20-годишна студентка, която просто чака някой да я пита "Искаш ли да прескочим до топлите плажове на Аликанте за уикенда? Имам карта, с която мога да купя супер изгодни билети."

И да не вземете да се чудите какво да отговорите. Просто кажете "Да".

(в материала има продуктово позициониране)