Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

60 години по-късно, те все още са обувките, които всеки моден редактор иска да има...

18 януари 2019 | 16:11
8352
1
1

„Съпрузите идват и си отиват, но чантата Chanel е завинаги!“ Думи на Карън Уокър във филма "Уил и Грейс", а аз няма как да съм по-съгласна с тях с една единствена добавка - и обувките Chanel са завинаги!

Започвайки с малката черна рокля, мадмоазел Шанел продължава със създаването на емблематичния костюм от туид и любимата ватирана чанта като част от основния дамски гардероб, но не приключва с това.

Жената Chanel има нужда от обувки и Коко създава не обикновени такива, а двуцветни - в бежово и черно. "Новите пантофки на Пепеляшка", именно така ги нарича пресата веднага след дебюта им и всички модерни по това време “принцеси” се влюбват в тях.


Снимка: Getty Images

Независимо от факта, че емблематичните обувки на Chanel в два цвята са проектирани преди 60 години, те все още са едни от най-желаните от момичетата по света. Всеки сезон те са налични и присъстват в колекциите и веднага биват разграбвани. Какво ги прави толкова популярни през цялото това време? Проектирани през 1957 г. от самата мадмоазел, двуцветните обувки, които първоначално са били с каишка на петата, са предназначени да имитират мъжките обувки от това време.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

Коко с мъжки обувки в два цвята

Благодарение на контрастния цвят на пръстите, обувките визуално правят стъпалото да изглежда по-малко, а кракът - по-дълъг. Умно, нали? Коя жена не би дала и мило и драго, за да изглежда дългокрака?


Снимка: Getty Images


Разбира се, обувките предизвикват тотален фурор и оттогава не излизат от всяка колекция на Chanel. Невероятно е че почти не се различават от оригиналния си дизайн, а зоната на пръстите винаги е в контрастен оттенък. Макар че сега са налични в редица цветове (благодарение на Карл Лагерфелд), да не говорим за многобройните копия на high street - брандовете, обувките са все още едни от най-популярните и най-сниманите по света.


Актрисата Клодин Оже в централата на Chanel в Париж през 1960 г. (Снимка: Getty Images)

15 години по-късно през 1975 г. можете да видите, че дизайнът едва се е променил. Моделът носи палто, рокля и легендарните обувки от колекцията на Chanel S/S 75. (Снимка: Getty Images)

Прескачаме до началото на 90-те години и отново обувките на Chanel заемат централно място в колекцията: Линда Еванджелиста дефилира за модната къща през 1992 г.



60 години по-късно, те все още са обувките, които всеки моден редактор иска да има...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

А ето и доказателство, че класическите двуцветни обувки са на мода и днес:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kate • Style Curator (@itsdayslikethis) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kat Tanita (@kattanita) on

Коментари

1 Иван
  18 януари 2019 | 21:49 отговор
 

Пепито, много си проста. Клаудин Огер е актрисата Клодин Оже.

 
 
evala
19 януари 2019 | 11:33

evala bat vanyo kaza i go

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.