Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

8 начина да се облечем в духа на Met Gala тази година

06 май 2019 | 11:43
видяна 12220
коментари 1
1

Балът на Института по костюмите към музея "Метрополитан" в Ню Йорк е най-голямото събитие в календара за набиране на средства за мода. Основана от публициста Елинор Ламбърт, галата се провежда за пръв път през 1948 г. и цели насърчаване на дарения от висшето общество в Ню Йорк. В своето модерно въплъщение най-известните лица от сферата на модата, кино-индустрията, музиката и изкуството се събират, за да акумулират пари за Института за костюми на Met и с това да отпразнуват тържественото откриване на последната изложба. Тази година гала вечерта ще бъде изцяло съобразена с темата на новата експозиция "Лагер: Бележки за модата" (Camp: Notes On Fashion).

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by INFUSE Humber Magazine (@infusehumber) on


От 1995 г. насам събитието се ръководи от главния редактор на американския Vogue Ана Уинтур, която привлича обществени фигури за свои съпредседатели и домакини. Сред най-интересните в миналото можем да отбележим Бионсе, Тейлър Суифт, Кейти Пери, Амал Клуни и Риана. Met Gala 2019, която отбелязва 71-та годишнина на събитието, ще бъде съпредседателствана от Лейди Гага, Алесандро Микеле, Хари Стайлс и Серина Уилямс.
Голяма част (около 48%) от списъка с гости включва актьори. Лупита Нионго, Дженифър Лопес, Блейк Лайвли, Райън Рейнълдс и Брадли Купър са готови да преминат по червения килим. А Том Форд, Донатела Версаче, Миучча Прада, Пиерпаоло Пиколи и Клеър Уайт Келър са малка част от знаковите имена, които ще представляват модния свят.
Met Gala традиционно се провежда в Музея на изкуствата Metropolitan в Ню Йорк в първия понеделник на май, като първите гости на червения килим се очакват около 19:00 местно време.

Дрескодът на Met Gala винаги е бил далеч от обичайното, но тази година организаторите, изглежда, са надминали себе си. Темата на бала, който започва след броени часове, е вдъхновена от есето на американската писателка от литовски произход Сюзън Зонтаг, в което тя описва лагера като “любов към неестественото - изкуство и преувеличение".
Нейният ключов елемент е сериозността, доведена до абсурд", казва Андрю Болтън, куратор на Института по костюми Metropolitan.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HS Updates • UPDATE ACCOUNT (@thestylesforce) on

"Camp" е и Дaяна Рос през 70-те, и принцеса Даяна през 80-те, и Биорк в лебедовата рокля на наградите на Академията от 2001 г. и съвременните drag-queens или Марк Джейкъбс, облечен в рокля. Като цяло, безкрайно поле за експерименти.

Един от известните привърженици на camp в съвременната мода е дизайнерът на марката Palomo Spain Алехандро Гомес Паломо. Той се вдъхновява от Луи XIV, "Руските сезони" на Сергей Дягилев и "Орландо" на Вирджиния Улф, облича момчетата в пера и пайети и не се колебае да изтрие границите между половете - просто вижте последната му колекция.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by PALOMO SPAIN (@palomospain) on

За онези, които искат да усетят смелата естетика, Паломо дава инструкции как да се облечете в camp стил. Ето и неговият наръчник:

Носете перли


Не напускайте дома си без перлена огърлица”, съветва Паломо, припомняйки ни кралица Елизабет, майката на Елизабет II, която не се разделя с любимите си перли в три реда, дори по време на Втората световна война. “Перлите сякаш осветяват лицето и зареждат с добро настроение през целия ден.”, продължава той.


Минимализмът е вашият основен враг

Кой го е грижа за минималистичния стил?”- възкликва дизайнерът. "Страхотно е да носим ярки необичайни тъкани с интересна декорация и текстури."
За да забравите за базовите бели тениски и сини дънки, поне за малко ви съветваме да изгледате филма от 1932 г. „Русокосата Венера“ с Марлене Дитрих в ролята на скандалната певица Елена, която носи пера, пайети, големи изкуствени перли и светла къдрава перука, спазвайки едно от основните правила на Паломо: "Колкото повече, толкова по-добре."
Чудесно вдъхновение.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marlene Dietrich (@marlenedietrichgram) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Viktor&Rolf (@viktorandrolf) on

Носете моаре като Петър I

Моарето е малко старомоден, но много красив плат. Неговата основна характеристика е преливането - променя цвета си в зависимост от осветлението”, казва дизайнерът. Този ефект на водна повърхност се получава чрез специална обработка, която се нарича каландриране. Самият материал за пръв път влиза в употреба през Средновековието, а по-късно е бил избран от руските царе, които поръчали метри от светлосиня тъкан за официалните си тоалети. Самият Петър I обича да носи лента от моаре на рамото си, така че – последвайте го!

Портрет на Петър I, Пол Деларош, 1838

Носете бижута Christian Lacroix

"Старинните бижута на Christian Lacroix от 80-те и 90-те години на миналия век с цялото това позлатяване и големи камъни са истинско въплъщение на блясъка на тази епоха", казва Паломо. "С тях се извисяваш над тълпата."

Не се страхувайте от високите токчета

"Откакто започнах да правя мъжки обувки на токчета, не мога да спра сам да ги нося", признава дизайнерът. “Колкото по-високи са обувките, толкова по-добре се чувствате: буквално се издигате на друго ниво. "

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vivienne Westwood (@viviennewestwood) on

Волани и къдри всеки ден

Важно е всеки ден да си позволяваме малко шега, изразявайки себе си. Чудесен пример за това са къдрите - изключителни декоративни елементи, които нямат функция. Малкият детайл добавя пипер към визията.”, казва Паломо. “Ако се нуждаете от вдъхновение, погледнете снимката на принцеса Даяна - тя знаеше много за воланите и къдрите.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by (@tsuumood) on


Не забравяйте, че перата са ваши добри приятели
Винаги съм бил привлечен от пера. Всеки е имал шал от боа в някакъв момент, нали? Майка ми имаше такава, когато растях, макар че никога не я носеше - оттогава наваксах. Действайте и вие!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by PALOMO SPAIN (@palomospain) on


Миксирайте принтове като плодове в смути

Леопард, зебра, питон - носете всичко заедно. Добавете към този животински свят и цветя, за да изглеждате перфектно.”

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jo Heng (@joheng_) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jo Heng (@joheng_) on


Броени часове ни делят от тазгодишната гала вечер в Metropolitan и всички тръпнат в очакване какво ще носят звездните гости. Дали те ще се съобразят със съветите на испанския дизайнер – предстои да разберем. При всички случаи обаче ни предстои шемептна нощ, защото извън суетата, събития като това задават не просто модни тенденции, а формират популярната култура поне за година напред.

По материали на Vogue

Коментари

1
  07 май 2019 | 15:55 отговор
 

Харесвам повечето статии на авторката. Тази не прави изключение. Докато четях интелигентното, остроумно и забавно четиво, недоумявах все пак защо и ние да се вдъхновяваме и обличаме по описания начин? Отговора намерих в последното изречение. Не знаех, че Met Gala формира поп културата в модата.

 

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.