Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Александър Маккуин, роден днес: Дайте ми време и аз ще ви дам революция

17 март 2020 | 13:36
14537
0
0

На 17 март 1969 г. е роден Александър Маккуин - британският дизайнер, който се превърна в легенда. Шок, изкуство, креативност и смелост - това са думите, с които най-добре мога да опиша Маккуин.
Той беше и е безспорният крал на британската мода. От емблематичните памучни панталони, разчупени модели и драматични модни представления, Лий Александър, както е рожденото му име, успя да възобнови любовта ни към модата като изкуство. Геният на Маккуин бе в способността му да комбинира напълно контрастиращи елементи като сила и нежност, светлина и мрак или сурова енергия срещу емоционална чувствителност.

Това, което направи Маккуин любимец, са нетрадиционните методи, които използваше по време на модните си представления. Той беше един от първите, които експериментираха с технологията на подиума. През 2006 г. той проектира холографско 3D изображение на модела Кейт Мос върху котешката пътека и бе един от първите, които излъчваха на живо в интернет.
Всяко негово шоу се превръщаше в театрално представление и удивляваше въображението на зрителя. За него бе важна свободата на мисълта и творческата изява, която не знаеше ограничения.


рябва да знаете правилата, за да ги нарушавате. Тук съм, за да нарушавам правилата, но спазвайте традицията", казваше дизайнерът, чийто иновативен подход даде на света на модата уникални форми и силуети.


Днес, по случай неговото рождение, искам да ви припомня 5 от най-знаменитите му ревюта, които съм убедена, че ще останат в историята като шедьоври на авангардното изкуство.


Колекция VOSS пролет-лято 2001

През 2001 г. майсторът на перформънса Александър Маккуин превръща едно обикновено модно ревю в невероятно шоу. Представянето на колекцията се провежда зад стъкло в слабо осветена стая. Публиката наблюдава шоуто, сякаш гледаа през прозорците: централното място на подиума е заето от голямо огледално кубче.
Стъклената стая е осветена отвътре и цялата атмосфера прилича на голяма камера в психиатрична болница: модели в приказни рокли, украсени с много детайли - бродерия, миди и пера, започват да дефилират внушително зад стъклото. Главите на някои момичета са превързани, докато косите на други - украсени с птици вместо шапки. В края на шоуто на подиума светлините угасват, но остава да свети същия огледален куб. Стените му започват да се разпадат във всички посоки. Гола жена в маска се появава пред зрителите: тя лежи на диван и около нея летят молци: едно олицетворение на снимката на Джоуел-Питър Уиткин Sanitarium. 


 

 

DELIVERANCE пролет-лято 2004
Да организира танцов маратон вместо обичайното шоу - само Маккуин можеше да измисли подобно нещо. За вдъхновение модният гений използва филма от 1969 г. на Сидни Полак "Уморените коне ги убиват, нали?". Заедно с моделите, в шоуто участват и професионални актьори. Дефилето имитира танцово състезание от времето на Голямата депресия, когато младите хора са танцували постоянно, за да забравят за проблемите и липсата на перспектива. На финала на маратона моделът Карън Елсън припада от главозамайващ танц (по сценарий). Самият Маккуин я сваля от сцената под бурните аплодисменти на публиката.


 

WIDOWS OF CULLODEN есен-зима 2006/2007
Колекцията Widows of Calloden е създадена от дизайнера, за да хвърли светлина върху бурната политическа история на Шотландия, а именно едно от най-кървавите събития в британската история от 1746 година – битката с Кълодън Мур в Хайландс - последното стълкновение от Якобитското въстание . Свирепото кърваво сражение се води в един влажен априлски ден и продължава всичко на всичко само четиридесет минути, но резултатът от касапницата не е забравен до днес: хиляди шотландци губят живота си там.
Колекцията на McQueen тогава е доминирана от вариации на тема шотландско каре, козина и пера. Под звуците на барабани и гайди моделите дефилират върху дървен подиум, носейки сложни структури с рога, гнезда, крила на пеперуди и птици на главите си. Ревюто преминава и на фона на музиката на Джон Уилямс от филма „Списъка на Шиндлер“. Кулминацията на шоуто е появата в мрака на висяща холограма на Кейт Мос в ефирна рокля от органза: самата тя не можеше да участва в шоуто.


 

ТHE HORN OF PLENTY есен-зима 2009-2010
Шоуто The Horn of Plenty, което означава „рог на изобилието“, остава едно от най-ярките в модната история. Интересите на Маккуин по орнитология се превъщат във вдъхновение, а вдъхновението в колекция. Според редактора на британския Vogue Миранда Алмонд, „това е шоуто, което връща вярата в модата“.
В тъмна стая в центъра на подиума се вижда огромна черна купчина боклук, създаден от съвременния човек: колела, телевизори, пакети. Моделите се разхождат в обувки с невъобразима височина, облечени в дрехи с контрастни цветове. Шапките, имитиращи чадъри и клетки за птици, са поразителни в своите хиперболизирани размери. Утилитарните елементи от колекцията смело се съчетават с дрехи, направени изцяло от пера. В допълнение на всичко това – драматичен грим: побелели лица и яркочервени или „винени“ устни. Моделите приличат повече на гумени кукли. А за фон - музиката на Nirvana и The Smith, допълнена с вълчи вой и звуци от кардиограма. За финал - два модела, облечени в рокли от бял и черен пашкул, направени изцяло от пера. Колекцията от тоалети, които определено не са предназначени за носене предизвикват много критики, но напълно въплъщават основната идея на марката: модата е изкуство, а не търговия.


 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от (@satinboys) на

Колекция PLATO`S ATLANTIS пролет-лято 2010
Полетът на безграничното въображение бе демонстриран от Александър Маккуин по време на шоуто му от 2010 г. Вдъхновен от идеята за глобалното затопляне и живот след апокалипсиса, дизайнерът въплъщава фантазиите си под формата на земя, обитавана от получовеци и полу-влечуги, пригодени да живеят както на сушата, така и под вода. Основната идея е, че „човек ще трябва да се върне там, откъдето е дошъл“. Колекцията Plato's Atlantis е идеята на Маккуин за апокалипсиса.
Модното шоу е открито с видео инсталация на фотографа Ник Найт, на която змии пълзят по тялото на голия модел Ракел Цимерман, превръщайки се в симетрични шарки. А самата колекция включва ефирни рокли с щампи, повтарящи кожата на влечуги и преливащи в крила на пеперуди. Образът на извънземни същества е допълнен от високи прически Акцентът в колекцията Atlantis Plato са обувките Armadillo, което се превежда като "броненосец" - висока платформа и ток с височина 30 сантиметра. Впоследствие Armadillo токчетата придобиват своята популярност благодарение на Lady Gaga, която се появи в тях във видеото си Bad Romance.

 

По материали на Vogue

Коментари

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.