Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Джилиола Куриел пред Woman.bg: История за традиции, италиански стил и класа

04 април 2019 | 07:30
6825
1
1

Преди броени дни завърши осмото издание на Sofia Fashion Week. На най-големия моден подиум в България за пореден път видяхме родни и световни дизайнери, които запознаха публиката с тенденциите за сезон пролет-лято 2019.
С удоволствие проследих три от четирите вечери на форума, опитвайки се да събера вдъхновение и идеи за топлия сезон. Истинско удоволствие бе за мен да видя колекциите, вдъхновени от пътешествия, от любов, от смели жени или лични преживявания на чуждите гост-дизайнери, които сътвориха истински моден празник, представяйки прекрасните си творения.

В една от представените визии просто се влюбих – мигновено и силно. Прекрасна дълга рокля от лееща се коприна с деликатно бюстие във формата на напъпило цвете, сякаш разлистващо се при първия пролетен слънчев лъч, нежни цветове и деликатен принт.

Не е трудно да се влюбиш в пролетта, нали? Точно в този дух бе цялата колекция на модна къща Curiel – деликатна, класна, нежна и пролетно чиста.

Прииска ми се да се докосна до създателя на тази красота – дизайнерката Джилиола Кастелини Куриел, която продължава историята на 3 поколения велики жени преди нея – Ортензия, Джилиола и Рафаела, създали и поддържали духа на марката от края на 19 век до днес, превръщайки я в луксозен избор на стилната модерна жена на XXI век и символ на висока класа. Една фамилна модна къща, която представя дамските тоалети с фиността на прет-а-порте модата в невероятна симбиоза с величието на висшата мода. Сред изтъкнатите клиенти на марката са съпругата на бившия президент на Египет Мубарак, съпругата на финансовия магнат Джордж Сорос и много първи дами от Италия, които са лоялни клиенти на бранда повече от 60 години.

Бързо, след края на ревютата се озовах в специално създадения Sofia Fashion Week Pop-up Store, където имах възможността да се срещна с наследничката и настоящ креативен директор на италианската модна къща Curiel. Ето какво ми разказа за традициите и наследството на фамилията, модата и италианския стил Джилиола Кастелини Куриел:



Корените на модна къща Curiel могат да бъдат  проследени 100 години назад – от края на 19 и началото на 20 век. Какво е чувството да бъдете част от толкова легендарна модна къща?
Прекрасно е да можеш да стъпиш на дългогодишен опит, традиции и история. Идеята на модата е да преследва новото, но ние, в Curiel, решихме да запазим идентичността си и особено във времена, в които има много лутане между различните тенденции, ние решихме да запазим основата и да заложим върху това, което най-добре умеем, а именно да създаваме стилни, елегантни, класически и винаги актуални дрехи с акцент върху ръчната работа, семплия и изчистен силует – вечни и елегантни дрехи, които можете да носите винаги и навсякъде.

Коя бе началната точка на колекцията, на която имахме да възможността да се насладим преди минути от сцената на Sofia Fashion Week? Koe бе вдъхновението за създаването й?
Всъщност, в основата на колекцията е баба ми Джилиола – тя и нейният стил, основаващ се на елегантност и чисти линии - това бе моето вдъхновение . Тя почина преди 50 години, но аз не спирам да й се възхищавам.



Какво е за вас изкуството? Извор ли е на вдъхновение така, както е било за майка ви Рафаела Куриел?
О, изкуството винаги е било и ще бъде извор на вдъхновение в модна къща Curiel. Майка ми е огромен почитател на изкуството. През 70-те и 80-те години почти всяка нейна колекция бе вдъхновена от творба на велик творец - на Веласкес, Вермеер, Климт, Виктор Юго или Фрида Кало. Днес сякаш не е толкова модерно да интерпретираш и синтезираш в модата космополитното културно наследство. Погледът е обърнат повече към уличната култура. В модна къща Curiel любовта към изкуството няма да се промени. Този път, обаче, вдъхновение за нас бе моята баба и годишнината, която имахме.

В модата от изключително значение са материите и платовете. Кои са предпочитаните от вас тъкани, с които обичате да работите?
Много от платовете и принтовете са специално правени за нас. Изключително много държим на така наречените устойчиви тъкани, получени от екологично чисти ресурси, устойчиви култури или рециклирани материали – това е бъдещето, ако искаме да запазим планетата си. В основата на нашите облекла са, всъщност, естествените материи и най-вече коприната. Обичам да работя с коприна.


 

Има една модерна поговорка: "Говори английски, целувай се по френски, карай немски коли, носи италиански дрехи". Какво мислите за тази поговорка и кое прави италианският стил толкова популярен и обичан?
Италианският стил е наистина уникален и неподражаем, заради вниманието към детайла и ръчната работа, която все повече отстъпва в световен мащаб на машинната. Модата е изкуство и като такова, персоналното отношение и ръчният труд винаги ще бъдат от изключително значение. Нормално е аз, като италианка, да зашитавам страната си, но смятам, че не само италианците, но и французите знаят как да излъчват класа и да диктуват тенденции, когато става въпрос за мода.

Как намирате българските жени, които имахте възможността да срещнете на Sofia Fashion Week? Модерна и стилна ли е българката?
Да, българката е изключително стилна и много женствена – точно този тип жена, която ние в Curiel много харесваме. Нашата основна цел през годините е била да подсилим красотата на дамите, които умеят да интерпретират облеклата по възможно най-нежния, елегантен и женствен начин. Прекланяме се и много харесваме стилните жени.


Накрая, вашето пожелание към българските жени?
Да се запазят такива, каквито са – красиви, нежни и женствени!


 

Коментари

1
  04 април 2019 | 10:32 отговор
 

Красиво!

 

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.