Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Едно сако и 73 години любов

12 март 2020 | 10:27
12209
0
0

През 2020 г. легендарното сако Dior Bar навършва 73 години. Това творение на Кристиан Диор обърна света на модата и завинаги влезе в историята. Всичко започва през февруари 1947 г., когато Кристиан Диор прави първото си шоу.

В модните мемоари описват 12 февруари 1947 г. като мразовит студен ден в Париж - една от най-тежките зими, които градът помни след 1870 г. Въглищата са били недостатъчни, вестниците – изпълнени със статии за стачки, а спомените за войната - все още сурови и болезнени, но гълъбо-сивите салони на Avenue Montaigne N30 – изпълнени с очакване. В прес-бележките към колекцията се открояват два основни силуета: „Corolle“ (широка пола с мъничка талия) и „Eight“ (кокетна и извита, подчертана тазобедрена линия и талия).

Бетина Балард от Vogue припомня този премиерен момент в мемоарите си така: „Първото момиче излезе, пристъпи бързо, завъртя се провокативно, изтръска цигарата си с почукване в пепелника (забраните за пушене на закрито са още някъде далече в бъдещето) и накара всички ни да се изправим и застанем на ръба на столовете си. След като минаха още няколко визии, всички в едно и също вълнуващо темпо, публиката разбра, че Диор е създал нов образ. Бяхме свидетели на революция в модата."
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ICON Singapore (@iconsingapore) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Prestige Singapore (@prestigesg) on

Сакото Bar е архитектурно чудо, направено от почти четири метра копринен шантунг в мек нюанс на слонова кост и подплатено на тазобедрената линия за да се постигне по-закръглена и женствена форма. Легендата гласи, че Пиер Карден, който по това време е бил 21-годишният асистент на мосю Диор, е изпратен от ателието, за да купи памучна вата, с която да се уплътни стройната рамка на стандартното сако, за да изглежда то по-чувствено.

Легендата също гласи, че сакото Bar получава името си от бара на Plaza Athénée, който Monsieur Dior посещава.

Тази първа взривяваща колекция на легендарния дизайнер се състои от 90 визии, в които присъства неизменно именно сакото с подчертана талия. Заедно с пищната пола Corolle, това дуо се превръща в олицетворение на силуета New Look, символ на женствеността и висшето шивашко изкуство.

Сакото се появява в следвоенния период, когато момичетата копнеят за свобода, лекота и красота. Christian Dior успява да предаде точно това настроение и да отгатне желанията на стилните и модерни дами от онези години. От първата си поява сакото Dior Bar присъства в почти всички колекции на модната марка. След смъртта на дизайнера, талантливите му наследници с внимание почитат традицията.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Harper's BAZAAR Vit Nam (@bazaarvietnam) on

През 1957 г. Ив Сен Лоран поема длъжността креативен директор на модна къща Dior. Три години по-късно е привлечен в армията, а Марк Боан поема ръководството на творческия екип. По-късно оттам минават Джанфранко Фере, Джон Галиано, Бил Гейтен и Раф Симънс. През 2016 г. начело на Dior застава Мария Грация Кюри. Всеки един творчески директор по време на работата си в модната къща представя повече от една вариация по темата на легендарното сако Dior Bar. Галиано, например, се фокусира върху експлозивните цветове, а Симънс - върху архитектурния разрез.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Материя Мода Ткани Италии (@materiamoda) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nora B (@norabnora) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Prestige Magazine Thailand (@prestigeth) on

Настоящият креативен директор Мария Грация Кюри във всяка колекция експериментира с тъкани и текстури, създавайки истински произведения на изкуството. Тя успя да модернизира легендарното сако чрез леки и фини промени. В колекция Есен- Зима 2020/2021 го видяхме с повече мъжки линии и във вариации на каре и деним ефекти.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Runway Italy (@runwayitaly) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Serena Crawford (@serenacrawford) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

През всички тези години – от създаването до сега, известните и любими наши модни момичета от всички краища на света разчитат на култовото сако за различни свои прояви.
Време е да видим как съвременните модни икони като Алекса Чанг, Киара Ферани, Чарлийз Терон и Сара Полсън носят легендарната дреха.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marie Claire MY (@marieclairemalaysia) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by elishadaniels (@elishadaniels) on

Независимо дали сте бизнес дама или свободолюбиво и креативно момиче със свободна професия, не трябва да се съмнявате, че сакото Bar е универсално допълнение към всеки гардероб.

Следващия път, когато го наметнете върху раменете си, знайте, че това не е обикновен блейзър, а огромна глава от модната история.

Коментари

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.