Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Как да прекараш тия сладки “12 часа преди Коледа”

24 декември 2019 | 09:11
7994
0
0

Някои вълшебни истории оживяват малко преди Коледа...
Точно като магичната история, описана в романа „12 часа преди Коледа“ на младата българска авторка Десислава Чучулайн. Книгата е едно истинско приключение, което ще ви отведе в различни реалности, ще ви срещне с магически същества и ще ви припомни къде точно се крие истинското вълшебство на Коледа.
 

Ето за какво си поговорихме с Деси дни след премиерата на книгата и часове преди Рождество Христово:

-Коледа е магия и любов. Ти самата вярваш ли в магията на празника? Кой е най-яркият и магичен спомен за Коледа?
-Вярвам, че всеки празник е магия. Това са мигове, които споделяме с най-близките хора, говорим с тях очи в очи, заедно създаваме и съпреживяваме красиви емоции. Най-яркият ми спомен от детството е украсяването на коледното дърво заедно с моята сестра. И до днес този момент е един от любимите ми.

-Защо избра именно Коледа за тема на книгата си? Как се роди идеята за “12 часа преди Коледа”?
-Исках да разкажа една съвременна коледна приказка, която да подаря на най-близките ми хора за Коледа. Главните герои са двама души около 30-те, които работят много и нямат нито време, нито желание да празнуват с близките си. Изолират се в черупките си дори на Коледа, а тогава личният избор да останеш сам контрастира още по-силно на фона на коледното настроение в големия и пъстър град.

-Писането магия ли е?
-Да създаваш светове и герои с думи граничи с магия.

-Кога се влюби в книгите?
-Било е твърде рано, защото на четири вече бях научила азбуката, а на пет можех да чета. Помня, че някъде в първи клас, когато описвахме в читателски дневник всяка прочетена книга, си бях направила собствена корица на дневника, на която бях нарисувала замък, а вътре в него имаше огромна библиотека. Това беше моя детска мечта – да имам огромна библиотека. И под някаква форма я изпълних чрез „12 часа преди Коледа“, където има Главна библиотека, пълна с книги телепортери. (Това са книги, които могат да те пренесат във времето и пространството.)

-Кога и как започна да пишеш?
-В училище от съвсем малка обичах да пиша кратки разкази и есета на различни теми. Имах чудесни преподаватели по литература и на тях дължа много. Няколко пъти през живота ми съм започвала да пиша роман, но „12 часа преди Коледа“ е първият, който успях да завърша, изпратих до издателство и вече е при своите читатели.

-Коледа всяка година идва и си отива като миг. На теб колко време ти отне да напишеш книга, посветена на този приказен празник?
-Почти две години. Използвах всеки удобен момент, докато бях в майчинство. Бях решила, че това е идеалното време да развивам моето хоби – творческото писане, но истината се оказа съвсем различна. По-голямата част от книгата е написана в часовете между 4.00 и 6.30 сутрин и по време на празници.

-Какво е посланието, което искаш да предадеш на читателите си след края на това вълшебно пътешествие, което си им приготвила?
-Надявам се всеки, който прочете „12 часа преди Коледа“, да открие правилния за себе си баланс между личен живот и работа, да прекарва повече време с близките не само по празници и да забави поне мъничко ритъма в динамичното ежедневие.

-ПР експерт на голяма финансова институция, моден дизайнер, художник, астро-физик любител, писател – коя е любимата ти роля?
-Във всяка една от тези роли се чувствам добре и съм себе си. Модният дизайн и изобразителното изкуство са останали на заден план, но дълги години са били водещи в моето образование и развитие като личност. Към днешна дата съм мениджър Корпоративни комуникации във Fibank, а в част от свободното ми време обожавам да чета или пиша.

-Буквално остават часове до Коледа, какво би искала да намериш в коледния чорап?
-Здраве и щастие за мен и близките ми хора.

-Какво би искала да пожелаеш на читателите преди предстоящите празници?
-Тази Коледа да подарят красива емоция на своите близки и да прекарат повече време с тях.

 

За Десислава Чучулайн:
Десислава Чучулайн е мениджър „Корпоративни комуникации“ в голяма финансова институция. Работи предимно в областта на дигиталните комуникации. Завършва бакалавър „Връзки с обществеността“ в СУ „Св. Климент Охридски“ , а след това се дипломира като магистър Икономист със специалност Маркетинг в УНСС. Дълги години трупа опит в едни от най-големите PR и рекламни агенции в България. Реализира комуникационни кампании за редица световни брандове.
От четиригодишна обожава да рисува и за нейн късмет родителите ѝ я записват да кандидатства в първи клас в паралелка с разширено изучаване на изобразително изкуство. Приемат я и така прави първите си стъпки. Неин преподавател е художникът Панайот Панайотов. Участва с картините си в множество национални и международни конкурси за детска рисунка и получава отличия за работите си. Още от най-ранна възраст развива въображението си и се научава да цени изкуството във всичките му форми.

Коментари

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.