Днешното ми вдъхновение е една нестандартна и уникална японска художничка - Яой Кусама. Тя е на 89 години, а изкуството й е признато в целия свят. Смятат я за най-успешната художничка в Япония.
Кусама живее в Токио и почти 40 години доброволно обитава психиатрична клиника. Един път на ден напуска стените й, за да рисува точки, точки, точки... до безкрайност. Стандартните платна не й стигат, често точките излизат извън картината, покриват пода, стените, дрехите й и нея. Тя умее майсторски да играе с оптичните илюзии: обикновено фантазиите й поставят зрителя в огледалото на искрящи и умножаващи се кръгове и точки до лудост. Тези творби отдавна украсяват Instagram, а миналата година тя бе обявена за най-скъпата жива художничка.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Същото днес се случва и в модата: измежду всички богати културни асоциации, “граховото зърно” отново е на върха на своята популярност. И няма как де е по друг начин с невероятното потекло и история, които има през годините: от дебютната колекция на Christian Dior (за първи път той използва този принт като част от Haute Couture в края на 1940-те), през неповторимата Коко Шанел, която също се заиграва с него, през влюбените в точките икони на 50-те и 60-те, през андрогинния Принс в незабравимия му костюм на точки през 1980-та и, разбира се, Джулия Робъртс в любимия на милиони жени по света филм „Хубава жена“..., ако щете и през колекцията на самата Яой Кусама за Louis Vuiton през 2012. Това не е тенденция, а периодично повтаряща се носталгия. Връщането на петнистата картина на подиумите потвърждава правилото: най-добре се продава това, което изглежда познато.

Най-продаваната рокля на Dior през 1954

Chanel

София Лорен

Визия, която само Принс можеше да си позволи и да изглежда перфектно/Getty Images

Джулия Робъртс във филма "Хубава жена"

В новия сезон дизайнерите издигат тенденцията до точка на кипене, като използват както големи, така и малки точки в колекциите си висша мода.
Еди Слиман откри дебютното си шоу за Celine с рокля със сложна конструкция в голям черно-бял грах. Миучча Прада предлага да носим прозрачни рокли на точки над снежно бели мини-панатлонки. А Рикардо Тиши за Burberry представя роклите на точки върху памучни ризи и със семейните бижута около врата.

Celine пролет-лято 2019

Prada пролет-лято 2019

Burberry пролет-лято 2019

“Сладкият грах" връща елитния си статут: тази година той излъчва не само шик и романтика, но и много, много свобода, която би се харесала на непокорната Яой Кусама, на която благодаря за вдъхновението за тази пепитена история.
Бъдете свободни, експериментирайте и знайте, че никога няма да сгрешите с визия на точки.

View post on Instagram
 
View post on Instagram