Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

От закачка до моден тренд: С "грозен" пуловер на Коледа

24 декември 2020 | 10:23
20213
0
0

Празниците наближават и мнозина вече се чудят какво ще облекат, дори ако всичко е ограничено до домашно парти. Коледният дрескод винаги включва искрящи или кадифени рокли, пайети, много червено, сребро и злато. Трудно можем да си представим това време на годината и без друго съществено облекло като „грозния“ пуловер. Днес ви предлагаме да научим малко повече за неговата история. И така, първо нека си припомним как точно изглежда... Вълнен пуловер, обикновено в различни нюанси на червено, бяло и зелено и с поне един коледен мотив върху него - снежен човек, снежинки, елени или коледни сладки. Това, в общи линии, е базата. Ако към нея има допълнителни елементи като 3D помпони или камбанки, това само ще добави точки за вас.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mike (@sundayfunday15)

 

 


Тези дрехи бързо се превърнаха в неразделна част от празниците: въпреки че изглеждат наистина комично, те изразяват празничната атмосфера възможно най-точно. Днес подобни пуловери (и шегите за тях) са незаменими за тематични епизоди от телевизионни предавания и филми (не забравяйте поне Колин Фърт в дневника на Бриджит Джоунс!). Но как започна всичко? Пуловери с коледни теми започват да се появяват през 50-те години на миналия век, може би като знак за нарастващата комерсиализация на празника. Първоначално те се наричали "Jingle Bell пуловери" и отстъпват доста по яркост и декорация на съвременните си аналози. Най-често това са пуловери с различни орнаменти. Едва през 80-те години на миналия век те стават много популярни сред купувачите. За това повлия поп културата и комедията, които превърнаха пуловера в шантав, но сладък символ на празнична атмосфера и добро настроение (по-често носен от идиотски герои). Пуловерите със снежинки се превърнаха в неизменна част на фирмени партита и семейни празници по Коледа. Но това вълнение не продължи много дълго. През 90-те години популярността на коледните пуловери намаля. Само по-възрастните роднини продължиха да ги носят или дават като подарък, предизвиквайки скептична усмивка от младите членове на семейството. В началото на новото хилядолетие отношението към пуловера не се промени много - този артикул предизвикаше само объркване.

 

 

 

Спомнете си сцената от филма от 2001 г. „Дневникът на Бриджит Джоунс“, в който Марк Дарси (Колин Фърт) се обръща да поздрави Бриджит (Рене Зелуегър) на семейно парти, облечен в непривлекателен плетен гигантски пуловер с елени. В същото време, гледайки тази сцена, е невъзможно да не се усмихнете. Такава е докосващата сила на „грозния“ пуловер. В крайна сметка, очевидно именно този кратък епизод с участието му даде тласък на съживяването на интереса към това сезонно облекло. Приблизително по същото време форматът на тематичните коледни партита набира популярност, а „грозният“ пуловер намира своето място там. Характерните трикотажни изделия отново се превръщат в основна празнична традиция. Масовите пазари и дори луксозните търговци на дребно започват да пълнят своите рафтове и уебсайтове с нови интерпретации по темата всеки празничен сезон. През 2007 г. Стела Маккартни пусна алпийски пуловер с мечка. Givenchy и Dolce & Gabbana последваха също коледната тема. През 2012 г. известни личности, от Тейлър Суифт до Кание Уест, също възприеха тази тенденция. А водещият на телевизионното предаване Джими Фалън дори пусна редовна функция, наречена „12 дни с коледни пуловери“, която продължава и днес. Популярността на коледния пуловер расте и благодарение на социлните мрежи. Много от любимите ни it-girls правят запомнящи се и забавни кадри с тези весели пуловери, които събират много харесвания. В този необикновено тих и много по-минорен декември носенето на нещо нелепо може да помогне за облекчаване на напрежението и за повдигне на духа. Защо не опитате да си подарите няколко забавни мига със семейството. Ето и няколко кадъра със забавни коледни пуловери за вдъновение.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Country Now (@countrynow)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Heureux (@smmsilvid)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by (@sincerelyfrancine)

По материали на CNN

Коментари

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.