Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Пепитеният “to-do-list” за 2019: Майска мечта... с дата

08 май 2019 | 07:26
видяна 3360
коментари 1
1

На всеки две години хиляди хора от цял свят отиват във Венеция, за да се насладят не само на уникалната архитектура и атмосфера на града на каналите, но и на най-доброто от съвременното изкуство. 58-то издание на международното Биенале, което тази година ще премине под мотото "Да живееш в интересни времена", се открива за публика в събота 11 май 2019 г. и ще продължи до неделя, 24 ноември 2019 г. Експозициите са разположени в два изложбени центъра – Арсенале – залите на старите докове и в Градините на Венеция.
Ако никога не сте били сред неговите посетители като мен, то е време да изберем дата между средата на май и края на ноември и да планираме уикенд във Венеция. Със сигурност ще видим перлата на Италия, изникнала от водата на венецианската лагуна още през V век и очаровала целия свят със своите величествени дворци, романтични канали и красиви площади по един съвсем различен начин. По време на последното издание, например, тя бе буквално обгърната в ръцете на Лоренцо Куин, които изскачаха директно от канала. Модерните скулптури и авангардни инсталации са традиционно част от пейзажа на приказния град по време на Биеналето и свързват с невидими нишки посетители и художници-авангардисти.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FT Weekend (@ft_weekend) on

Мечтата ми да стана част от тази уникална арт мрежа всъщност датира от 2015-та. Точно тогава видях приказните снимки на моите колеги, посетили павилиона на Япония и инсталацията на Чиаро Шиота: една страхотна червена паяжина – конци в безкрайна плетеница, обгърнали стените и таваните на помещението, а от тях висят предизвикателно ключове. 50 хиляди ключа, събирани в продължение на 5 години, висящи от облак от здраво преплетени нишки на алена прежда и сякаш един от 50-те хиляди ключа успя от дистанция да отключи желанието ми да попадна в подобна плетеница на изкуството.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chiharu Shiota (@chiharushiota) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by martin lersch (@martinlersch) on

Впечатляващо, нали?

И няма как да бъде по друг начин, защото Венецианското художествено биенале е нещо като Световната купа, само че в областта на изкуството. Всяка страна подготвя своята програма и излага най-интересните съвременни художници и творци. Професионално жури оценява артистите и връчва наградата „Златен лъв” на най-добрия национален павилион, както и на няколко автори, представени в общите павилиони. Едновременно с основната конкурсна програма има паралелна програма - т.нар. „Съпътстващи събития” - множество „отворени маси” с участието на професионалисти и звезди от художествената индустрия, както и образователни програми. Всичко това продължава няколко месеца. Въпреки че Венецианското биенале не е единственото международно арт събитие, се смята, че то определя тона и до голяма степен посоката, в която се развива световното изкуство.
Историята на Венецианското биенале започва през 1895 г., но форумът става особено популярен в следвоенните години, когато общопризнатият световен авангард започва да се появява. В периода 1940-1950 г. наградите във Венеция получават Жорж Брак, Анри Матис, Раул Дюфи, Макс Ернст. През 1950 г. Полък и Де Кунинг са представени в павилиона на САЩ, а през 1964 г., благодарение на същия американски павилион поп-артът получава международно признание: голямата награда на конкурса грабва Робърт Раушенбърг.

От 1972 г. Биеналето става тематично. Темата се обявява от специално назначен куратор на основния проект, като всички участници се съобразяват с нея. Темите са свързани с изкуството или отразяват актуални световни въпроси. Например, през 1986 г. темата на Биеналето беше „Изкуство и наука“, през 2003 г. - „Мечти и конфликти“, през 2015 г. - „Цялото бъдеще на света“. През 2017-та Кристин Масел (главен куратор на Центъра Помпиду в Париж) бе назначена за куратор на Венецианското Биенале, а темата беше: „Viva Arte Viva” („Да живее живото изкуство!”). В един свят, изпълнен с конфликти и катаклизми, изкуството се превръща в основна ценност, свързваща хората, природата и пространството. В същото време, ролята и отговорността на художника се увеличават, тъй като в условията на глобална нестабилност в много отношения именно художниците формират картината на бъдещето.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cross-disciplinary Artist (@alondraruizh) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Carlo Saraceni (@carlosaraceni) on


Тази година кураторът Ралф Ругоф, директор на базираната в Лондон галерия Хейуърд, избра за мото думите „Да живееш в интересни времена“. Това пожелание е широко популярно по света като древнокитайско и се приписва на Конфуций, но всъщност няма никакви източници, които да потвърждават такъв произход, съобщава сайтът The Art Newspaper.


Това е измислено китайско проклятие и независимо, че е плод на нечия фантазия, то е оказало реално въздействие върху обществената риторика и полемика — обяснява Ругоф. — Във времена, когато разпространението на фалшиви новини и „алтернативни факти“ подкопават политическия дискурс и доверието, от което зависи той, си струва да се опитаме да преосмислим разбиранията си за това, което се случва. Изкуството може да ни накара да се замислим как определяме нашите културни граници и да ни помогне да се адаптираме към новата реалност."

Убедена съм, че новата реалност ще оживее по неповторим начин във Венеция и аз смятам да съм там и да я видя.... Основателна причина да посетим именно Биенале Венеция 2019 е и участието на България след доста години (последното участие на страната ни е било през 2011г), в които нашите авангардисти по една или друга причина не стигаха до най-големия световен арт форум. Тази година обаче държавата ни ще има своя национален павилион, разположен на последния етаж от Палацо Джустиниан Лолин, а в него ще видим инсталацията „Как живеем“ на артистите Рада Букова и Лазар Лютаков и куратора Вера Млечевска. 

Пожелавам им успех!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by doattime (@doattime) on

Коментари

1 W w W . еКiРi365. сОм
  08 май 2019 | 13:14 отговор
 

W w W . еКiРi365. сОм --- Футболна Екипировка 2018/19 --- БАРСА - РЕАЛ - МИЛАН - ИНТЕР - АРСЕНАЛ - ЧЕЛСИ и много други .

 

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.