Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Роклята-смокинг: универсалният играч за този сезон и за всеки следващ

19 август 2019 | 07:11
8588
0
0

Има нещо наистина специално в дрехите-заемки от мъжкия гардероб. Андрогинната визия е привлекателна и чаровна, и със сигурност много по-съблазнителна от коeто и да е прилепналo и описващo женските прелести облекло.
Роклята-смокинг е точно от този вид заемки, чиято универсалност трудно може да бъде надценена. При нея характеристиките на бизнес стила придобиват ултра фин и женствен прочит. Точно по тази причина тя може да бъде носена както в офиса, така и на парти. Всичко зависи от детайлите. Именно с правилните детайли към една такава съблазнителна заемка от мъжкия гардероб и още по-правилната компания посрещнах шеметно 44-тата си годишнина миналия месец, чувствайки се по-уверена и щастлива от всякога.

А за това уникално и супер универсално изобретение, в което жените винаги се чувстват специални, трябва да благодарим на Ив Сен Лоран. Той е първият дизайнер, който въвежда костюма като форма на женско вечерно облекло през 60-те години. През 1966 г. френският дизайнер представя Le Smoking на света - женска версия на класическия мъжки черен смокинг със сатенена странична ивица, носен с бяла риза. Именно това облекло се превръща в прототип на модерните рокли, напомнящи по силует и кройка на добре познатото мъжко облекло.

В колекция Yves Saint Laurent есен-зима 1966 панталонът е представен като опция за вечерно облекло, което буквално разделя модните критици, както и общественото мнение на две.
В началото редакторите не реагират добре - Глория Емерсън от "Ню Йорк Таймс" определя колекцията като "буйна" и "остаряла" и заявява, че Сен Лоран "се напряга твърде силно, за да убеди света, че е заедно с младите."
На жените, които се осмеляват да последват тенденцията същия сезон, е отказван достъп в някои ресторанти. След като администрацията на ресторант Le Côte Basque в Ню Йорк не допуска Нан Кемпнър, тя сваля панталона си и използва блейзера като мини рокля, влиза в заведението с гордо вдигната глава и се превръща в олицетворение на уверената и модерна Saint Laurent жена и може би първата, която носи рокля-смокинг.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MERT ASLAN (@mertaslanfashion) on

70-те години се оказват изключително значими за Le Smoking. Актрисата Бианка Джагър възприема този стил на обличане и го прави свой отличителен в следващите години, като се появява с бял блейзер в деня на сватбата си през 1971 г.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Fashion Calendar (@thefashioncalendar) on

Четири години по-късно модният фотограф Хелмут Нютън прави снимка на модел с подстригана и пригладена назад коса и драматичен грим, с цигара в ръка на фона на калдъръмена улица в Париж. Настроението на Le Smoking е буквално уловено в този кадър, облеклото на силната жена – намерено, а изображението - публикувано във Vogue.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sasha Dello Pupsik (@sashafyw) on


„Често казват, че Шанел освободи жените. Така е. А след това дойде Ив Сен Лоран и им даде сила и власт“ – това са думи на Пиер Берже, дългогодишен партньор в живота и бизнеса на Ив Сен Лоран.

Le Smoking отбелязва промяна в отношението към диференцирането на пола в модата. Това облекло носи в себе си усещане за сила и много, много стил, който остава извън тенденциите и времето.
За една жена, Le Smoking е незаменима дреха, с която тя се оказва винаги модерна, защото всъщност става въпрос за стил, а не за мода. Модата идва и си отива, но стилът е вечен."
Le Smoking остава ключова и неизменна част от колекциите на Saint Laurent до смъртта на дизайнера през 2002 г. Всяка година това универсално и любимо на жените облекло се е изработвало от една и съща тъкан с леки различия по отношение на кройка и силует. Последният смокинг, който легендарният дизайнер прави в своето парижко ателие, е точна реплика на оригинала.

Във времето много модни къщи и брандове възприемат и правят свои интерпретации на тема смокинг, в световната история на модата той винаги ще бъде асоцииран с Ив Сен Лоран.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Luxury Ink Palm beach (@luxury_ink_palm_beach) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Matriark (@matriarkofficial) on


Сред звездните фенове на смокинга днес са Кайли Дженър, Киара Ферани и Алекса Чанг, Ема Уотсън, Анджелина Джоли и Меган Маркъл.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Joelle Diderich (@jdiderich) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Meghan Markle (@meghanmarkle_official) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Meghan Markle (@mrsmeghanmarkle) on

В колекциите за сезон Pre-Fall 2019 дизайнерите представиха интерпретации на тема рокли-смокинг. Питър Дундас „отряза“ единия ръкав, превръщайки я в дръзко парти облекло, Monse представиха асиметрична удължена рокля с подчертана талия, напомняща палто на британско денди, а Stella McCartney и Tibi показаха перфектните рокли-смокинг за работните дни.

Stella McCartney, Dundas, Reformation

Blaze Milano, Alexander McQueen, Tibi

Alaїa, Maggie Marilyn, Attico


 

Коментари

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.