Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

С CHÀNTA по жълтите павета на София

29 септември 2020 | 11:42
12372
1
1

Една от най-важните връзки в живота на всяка жена е тази между нея и нейната чанта.

Независимо дали действително притежавам мечтаната чанта или просто бленувам за нея, при мен винаги има любов – истинска и неподправена.
Най-очевидните атрибути на подобна "IT чанта" са поразителния дизайн, изчистените линии, ръчно изработените шевове върху най-фината кожа и комбинацията от функционалност и лукс като отличително капитониране, добавяне на златни верижки или бляскав катинар, като не забравяме и връзката с влиятелна личност и умен маркетинг. Големите френски модни къщи добре знаят всичко това и успяват да ни накарат да се влюбваме в малките им “кутийки” от кожа, да мечтаем за тях постоянно, с охота да се разделяме със солидни суми, само и само да притежаваме определени емблематични образци.

Радвам се, обаче, че две космополитни българки, следвайки точно този бизнес-модел, ме накараха да се размечтая в центъра на София по не едно тяхно творение, носещо логото CHÀNTA .

Преди няколко дни в една от най-красивите зали за събития в столицата Светломира Пидошев и Габриела Желева представиха колаборацията “Мария Луиза”, родила се като плод на приятелството между
българо-американския бранд CHÀNTA и известния френски художник Жан-Пиер Дюрие.
Очарован от първото си посещение до България, Жан-Пиер решава да увековечи една от иконите на столицата, а именно жълтите павета в нещо повече от картина, пренасяйки ги върху дизайните на CHÀNTA. По този начин той отдава почит не само на красивата символика в българската история, но и на модерната култура, преплитаща ведно изящество, майсторство и съвремие.

Цялата тази история и френска следа, атмосферата и финесът, с който бе представена колекцията, ме накараха да поискам да науча повече за началото на този бранд и за екипа, който стои зад него. Ето и подробностите от първо лице:

 

Кога разбрахте, че имате афинитет към дизайна на чанти? Любовта към чантите ли ви събра и постави началото на бранда CHÀNTA?
Габриела: Любовта ни към чантите датира от доста отдавна, всяка поотделно със своите малки обсесии, но CHÀNTA всъщност се роди благодарение на дългогодишното ни семейното приятелство.
Светла: При мен страстта към чантите е още отпреди Габриела да се роди. Приятелството ни стои в основата на създаването на CHÀNTA, но CHÀNTA не е единствената причина, поради която сме заедно. Нещата се случиха някак естествено в течение на годините, когато разбрах, че с Габи споделяме една и съща голяма любов.



Когато говорим за мода и дизайн, веднага се сещаме за Италия, Ню Йорк и Париж. Вашият бранд всъщност е някъде по средата между тези локации... Само трябва да включим към това трио и България. Разкажете ни колко космополитна е CHÀNTA всъщност? Разкажете ни повече за вашето сътрудничество с художника и космополит Жан-Пиер?

Светла: България няма нужда да бъде включвана в списъка, защото тя е винаги с нас, неслучайно брандът ни се казва CHÀNTA. А CHÀNTA ще стане толкова космополитна, доколкото хората могат да оценят естетиката й и чувството за осъзнатост.
Габриела: Сътрудничеството ни с Жан-Пиер започна на шега, но се превърна в нещо повече от просто прекрасен проект, а в приятелство. Запознахме се случайно в самолета от Париж към София, той по това време организираше първата си изложба в България, допаднахме си като характери, чувство за хумор и светоусещане. Скоро след това той инициира колаборацията, ние, разбира се, прегърнахме идеята, особено след като се запознахме и с концепцията му за жълтите павета и красивия реверанс, с който иска да уважи българската култура и история.

Всичките ви чанти ли са от кожа? С какъв вид кожа работите? Имате ли желание да проучите и други материали?
Светла: Да, работим единствено с естествена кожа и основно с щампиран крокодил, като извършваме специален и съсредоточен подбор на кожите, за да изберем не просто материали от най-високо качество, но и за да гарантираме устойчивост на продукта с необходимите сертификати за ниска токсичност при обработка. При специални поръчки от клиенти изработваме дизайните и от екзотична кожа, защото концепцията ни позволява подобно специално отношение. Отворени сме и към интерпретации с други материали, но това вероятно ще се случи на един по-късен етап.

Участвате ли в производството на вашите чанти?

Габриела: Участваме дотолкова, че всеки един материал е лично инспектиран от нас - кожи, метални аксесоари и т.н., останалото е вече установен цикъл на работа с екип, на който много разчитаме. Бяхме особено въвлечени в процеса в самото начало, когато създавахме прототипите на дизайните ни до последния щрих - това бе един сложен и многопластов процес, изискващ цялото ни внимание, както и познания, за да създадем модели, които с гордост да представим.


Вярвам, че всяка чанта има своя собствена история. Имате ли любима чанта? Каква е историята зад нея?
Светла: Безспорно голямата версия на Джада.
Габриела: Тук сме единодушни, Джада винаги е била нашия мечтан модел с абсолютното разбиране обаче, че според ситуацията размерът трябва да варира без да нарушаваме линията и пропорцията, така се появи по-малката и подчертано елегантна версия на Джада.

Светла: И, разбира се, всяка жена има нужда от Франка, която вярно да я придружава от сутрин до вечер в различни стилове. Джованна пък е олицетворение на класиката в дамския гардероб, точно толкова елегантна, колкото и комфортна за носене. Джиневра, макар и да изглежда по-дръзка в своята естетика, е всъщност доста класическа - силуетът варира от средата на миналия век, макар и в нов прочит. Поиграхме си със силуета, за да бъде освен ефектен и практичен, а капакът е акцент, защото за разлика от другите подобни модели, капакът не идва на едно ниво с основата, а я препокрива.


 

Вашите чанти са елегатни, стилни и уникални. Не преувеличавам, ако кажа, че всяка жена би била повече от щастлива да има поне една от чантите ви. И все пак, можете ли да опишете жената, която носи CHÀNTA?
Габриела: Благодарим за милите думи, но истината е, че сред кръга почитатели на CHÀNTA има и много стилни мъже, които ние високо ценим, както всичките ни клиенти.

Светла: Образът може да варира, ние държим на индивидуалността и се стремим нашите чанти да бъдат по-скоро комплимент към увереността и стила на своя притежател, детайлът, който завършва визията по забележителен начин.



Къде намирате творческо вдъхновение? Имате ли любим дизайнер, на когото наистина се възхищавате?

Габриела: Намираме вдъхновение в концепцията за неостаряващ, луксозен и впечатляващ стил, който обаче се стараем да пречупваме през една по-модерна и дръзка призма.
Светла: Представете си един чуден меланж от силното присъствие на Катрин Хепбърн, внушителна архитектура и неостаряващия дух на Париж.
Габриела: Възхищаваме се на колегите както от големите модни централи, така и на подобните на нас млади брандове, които с произведенията си дават образец за висок стандарт и непоклатим стил. Истината е, че добрите примери са много.




Как изглежда устойчивостта за вашата марка?

Габриела: Стараем се да разглеждаме концепцията за устойчивост от няколко различни ъгли, за да сме достатъчно сигурни в себе си, че правим най-доброто по силите ни не само за околната среда, но и за хората, с които работим, защото устойчивостта не е просто тенденция, а бъдещето на индустрията. Безкомпромисни сме по отношение на етичната продукция - занаятчиите, които работят за нас, могат да се похвалят с отлични условия на труд и заплащане в ателието ни в Италия, като същото се отнася и до материалите, които използваме. Както споменахме по-горе, кожите ни са сертифицирани като устойчиви, боядисват се изцяло на ръка, опаковачните ни материли са от рециклирана хартия, а остатъчният продукт от производството е сведен до абсолютен минимум. Стараем се да оползотворяваме материалите максимално без това да влияе на качеството.
Светла: Луксозният продукт сам по себе си е устойчив, защото това не е вещ, която захвърляме след сезон или два, а обгрижваме и носим със себе си дълго във времето.



Какво следва? Някакви бъдещи проекти? Ще проектирате ли чанти и за мъже?
Светла: Идеите са много, вече работим усилено по няколко проекта, за които с удоволствие ще разкажем повече, когато напреднем с още няколко стъпки. В единия от тях именно България ще бъде основна отправна точка.
Габриела: Не желаем да се отъждествяваме конкретно с мъжка или дамска естетика, но обещаваме, че планираме няколко вълнуващи нови дизайна.

Коментари

1
  01 октомври 2020 | 14:44 отговор
 

Kрадли! Толкова ли не можахте да си измислите оригинално име на марката. Знаете, че в БГ има преди да ви хрумне да правите нещо ръчно изработени чанти CHANTA.

 

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.