Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Вечната лятна класика

08 август 2020 | 17:58
13621
0
0

Намирането на перфектната лятна рокля може да се окаже истинско предизвикателство и големият избор на пазара не винаги може да реши този проблем. Всъщност, дори при цялото това разнообразие понякога трудно успявам да открия нещо, което да отговаря на трите най-важни критерия за мен: добра визия, комфорт и спазване на тенденциите.

Но има една рокля, която спокойно може да се нарече вечна лятна класика. В същото време тя не излиза от мода и винаги изглежда актуално. Доказателство за това са известните личности, която я обожават и не спират да я носят.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Meghan Markle (@meghanmarkle_official) on

Става дума за роклята “прегърни ме” (wrap dress). Време е да разберем кои са плюсовете на тази дреха, защо е толкова популярна и как да я носим през този сезон.
Роклята “прегърни ме” отново бе широко представена в колекциите пролет/лято 2020. Дизайнерите знаят, че този стил винаги е търсен сред клиентите. Предимството е очевидно: благодарение на кройката, тази рокля е абсолютно универсална.

От една страна, тя лесно обгръща фигурата и създава изразителен образ, от друга, ни позволява да имаме по-спокойна визия: всичко е в ръцете ни и зависи от това колко стегнат е коланът. В допълнение, тези летни рокли, като правило, са изработени от удобни за кожата естествени материи, които ни помагат да преживеем леко летните горещини: памук, коприна, копринено жарсе и лен.

Дължините макси и миди се считат за класика и са истинско спасение за тези, които по някаква причина всъщност не искат постоянно да носят мини-рокли, но в същото време търсят леки и красиви дрехи.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sharon Morris Agencies (@sharon_morris_agencies) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Phuong Ly (@shopsustainablecult) on



Благодарение на естествения разрез, който се образува между слоевете на роклята, се осигурява циркулация на въздуха, а в допълнение можете спокойно и лесно да изложите краката си на слънце, когато седнете на лятната веранда по време на обяд.

Самите дизайнери също не се отегчават от стила, защото лаконичната красота на модела дава свобода на въображението и им позволява заигравка с детайли, които го допълват и правят по-интересен. Например, тази година много дизайнери разчитат на асиметрия и наслояване.

Модел с микс от тъкани в различни нюанси се появи в колекцията на Loewe, докато Simon Port Jacquemus създаде вариация на тема мини.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Painel Fashion (@fashionpainel) on

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by DVF - Diane von Furstenberg (@dvf) on

 

 

Подобна кройка практически позволява всякакви експерименти: ресни по ръкавите или подгъва, комбинация от цветове, през color-block (ако искаме акцентът да е върху талията, два контрастни цвята отгоре и отдолу ще изглеждат много впечатляващи), разнообразни щампи до геометрия.

Изключително популярен остава и вариантът, когато роклята е стилизирана като кимоно - в подобна форма тя може да се използва и като лека наметка, когато става въпрос за мини-дължина.

Роклята “прегърни ме” е любима на модерните момичета и заради факта, че изглежда уместно във всяка ситуация и тъкмо по тази причина наистина може да се превърне в основна за лятото, илиминирайки вечния въпрос "какво да облека?"

Плътна версия в неутрални нюанси е подходяща в офиса, тоалет с ефектни детайли като пищни ръкави и плетен колан - за среща, в рокля с цветни щампи можете да отидете на разходка в парка или на пикник, а в украсена с пайети - на парти.

Изключително универсална е! Ако се съмнявате, отворете отново албумите от последните снимки на звездите на червен килим и със сигурност ще я видите и там... Изработена от сатен, коприна или кадифе, тя изглежда особено впечатляващо заради естествения разрез и факта, че подчертава силуета по безупречен начин.

Изключително лесно можете да стилизирате роклята “прегърни ме” в ежедневието. Можете да създавате различно настроение, само с помощта на аксесоари. Тя лесно "се сприятелява" с плетена чанта, както и с ултрамодерна микро чанта или клъч. Същото се отнася и за обувките: в момента, в който замените гуменките със сандали или елегантни чехли, можете да превърнете небрежната визия във вечерна.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AMANDA•KATHRYN (@_amandakathryn_) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fashion|One (@fashiononetelevision) on

Такава рокля ще ви бъде полезна не само в града, но и на плажа, където лесно може да я използвате за парео.

Историята на тази универсална дреха започва през 1932г., когато дизайнерът Чарлз Джеймс я представя за първи път и я нарича „рокля такси“, като се позова точно на нейната универсалност. Според идеята му това трябвало да бъде облекло, което може да "придружи" жената във всяка ситуация: от собствената й спалня до купон и разходка с такси.

Самият Джеймс смята тази рокля за едно от най-важните си дизайнерски произведения в комерсиален и творчески план. Тя се явява продължение на идеята му за спираловидната кройка, която той докарва до съвършенство в тази рокля. Ключовата част на дизайна е драперията на тъканта. Наличието на разтегателна, лееща се материя позволява на роклята да обгърне женските форми и да се движи свободно с тялото, което я прави най-универсалната рокля в историята на модата.
През 1933-1934 г. моделът се появява в универсалните магазини Best & Co. на цена от 22 долара.


Своят култов статус обаче роклята придобива през 70-те години на миналия век, благодарение на Даян фон Фюрстенберг, която преосмисля този модел, придавайки му нов модерен вид и превръщайки го в обект на желание. Всяка една уверена в себе си жена мечтае за нещо практично, елегантно и в същото време чувствено и госпожа фон Фюрстенберг им го предостави. Дизайнерът преосмисли кройката, правейки я още по-практична. Освен това Даян започва да използва широко тъкани със смели, персонализирани щампи, извеждайки своя продукт на следващо ниво на модата.
За марката von Fürstenberg роклите “прегърни ме” се превърнаха в нещо като запазена марка.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Second-Hand Designer Dresses (@o_curent) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by DVF - Diane von Furstenberg (@dvf) on

Определено има смисъл да добавите към гардероба си този култов модел, без да гледате тенденциите, защото тази рокля ще бъде актуална сезон след сезон сезон завинаги. Не бива да се съмнявате и в нейната елегантност - моделътт е тестван и одобрен, включително от кралските особи по света.
Например, Кейт Мидълтън неведнъж се е появявала в такава рокля на публично място, включително и в рокля Diane von Furstenberg.
Аз вече последвах примера и се снабдих с няколко.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by - (@saltnpepa_bg) on


Опитайте и вие.

 



 

Коментари

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.