Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Всичко е деним, всичко е свобода през пролетта

25 април 2019 | 12:54
видяна 5799
коментари 0
0

Дънките изминаха дълъг път - от униформа на работниците през символа на младежкия непокорен дух до истинско модно себеизявление. Създадени първоначално за работническата класа, те достигат върха на своята популярност сред американците по време на златната треска. Победният марш на дънките от фермите към авенютата на големите градове в края на 30-те години на миналия век е пряко свързан с модата на уестърните, която избухва в Холивуд. Денимът се оказва изключително кинематографичен материал и любим на лошите момчета. В онзи чисто мъжки свят основни трендсетъри стават актьори като Марлон Брандо и Джеймс Дийн - всеки тийнейджър мечтае да  прилича на тези абсолютни "диваци", които никога не свалят протритите джинси, късата тениска и небрежно сако. За момичетата сините джинси по това време са все още забранен плод и носят клеймото "дрехи за проблемни деца". И въпреки това или, по-скоро, именно заради това деним треската не спира своя ход. В своя дебютен филм („Clash by night“) дънки облича иконата Мерилин Монро. А след нея в синия памучен плат се появяват звездата от "Ангелите на Чарли" - Фара Фосет, Одри Хепбърн и Джейн Бъркин.

През 80-те години на миналия век денимът бе толкова популярен, колкото и Coca-Cola, включително и в България, само че историята на изток звучи съвсем различно. В ерата на свръх предлагането днес малко вероятно е някой от сегашното поколение да разбере какво означават дънките за нас, родените през 70-те години. Сините джинсови панталони бяха символ на свобода, бяха мечта и истинско събитие в живота ни.
Първите дънки, при това варени, родителите ми купиха през далечната 1987-ма година от събора в Стрезимировци, Югославия. За мен това бе събитие от космическо естество по две причини: на първо място това бе моето първо излизане зад граница – да, полето от югославска страна, изпъстрено с десетки набързо сглобени щандчета, изобилстващи с дрехи в различни цветове, тениски с щампи, дънки и техника за мен бе като да попадна в Galeries Lafayette в Париж; на второ място – точно в този паметен ден аз се сдобих с чифт супер модерни дънки и цели 2 розови тениски с модерни надписи на английски и розов електронен часовник-гривна.

След този луд за времето си шопинг от страна на майка ми за мен, аз се чувствах като истински трендсетър в квартала и в училище. Сред моите познати имаше само още едно момиче с подобни дънки, донесени от баща й, който караше ТИР. Доколкото помня, дори магазините “Кореком” не предлагаха това “варено чудо”, а се придържаха към класическите тъмносини модели на Rifle, Levi’s и Wrangler.

И докато в България вече се произвеждаха “Панака” и “Рила”, които заедно с маратонките “Ромика” бяха наченките на българската улична мода, то на запад третираха дънките по всевъзможни начини, карайки ги да изглеждат интересни, нестандартни и супер, супер авангардни.

Същото се случва днес в колекциите за новия сезон - дизайнерите се надпреварват да обработват синия памук, опитвайки се да докажат, че техните дънки са по-добри, по-интересни и по-изобретателно ушити. Идеята за дизайнерски дънки тази пролет бе подхваната и от Карл Лагерфелд в Chanel, и от Мария Грация Кюри в Dior - те предлагат широки панталони и вталени джинсови якета. Йоланда Зобел от Courrèges обръща класическите сини дънки навътре, а екипът на DROMe ги обкантва с функционални бели кантове.

Тези фантазии връщат онзи бунтарски характер на денима, заради който се влюбих в него до живот. Ето и кои са основните му вариации тази пролет:


Варен деним

Да, точно такива дънки, за каквито ви говорих няколко реда по-горе.... Моята първа и голяма любов - измитият или варен деним в духа на 80-те години отново завоюва модните подиуми. Дизайнерите единодушно декларират необходимостта от "варени" дънки в пролетния гардероб. Balmain, Celine, Christian Dior, Stella McCartney и това не е целият списък от легендарни марки, които отвориха широко сърцата си за "варения" деним.


Карго-дънки
През новия сезон дизайнерите представиха функционални дънки с много джобове в духа на края на 90-те и началото на нулевите години. Предложенията на Оливие Рустейн и Изабел Маран поставиха карго-дънките начело на списъка с желанията за сезон пролет-лято 2019.


Седемдесетте
Дънките от 1970-те все още са популярни сред дизайнерите. Chanel представиха окъсени и разкроени дънки в синьо за хладните летни вечери. Смелите момичета, готови на експерименти могат директно да погледнат предложенията на Ksenia Schnaider, докато в Cushnie можете да откриете класически вариации на клош-деним.


С маншети

Маншетите тон в тон или контрастираща комбинация от тъмен и светъл деним са най-новата украса на правите или свободни дънки в новия сезон.



Пачуърк
Тенденцията на Франкенщайн се завръща, но в по-фина форма, предлагайки ни дънки в стил пачуърк. Вместо да избират между светли или тъмни дънки, дизайнерите предлагат многоцветни модели от всички нюанси на синьото, състоящи се от малки парчета плат.



Бели дънки

Белият деним е особено актуален през топлия сезон. Mugler, R13 и Dries Van Noten потвърждават това.

... и още, и още - микро-шорти, елегантни рокли и източни панталони -  обичайният деним е с нов прочит и с нови необичайни цветови комбинации, текстури и форми.

Освободете бунтарката в себе си тази пролет и почувствайте свободата с чифт дънки по ваш избор!

Коментари

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.