11 тревожни признака, че се превръщаш в „лелка“

11 ноември 2018 | 11:11
15098
7
Снимки: Pixabay
7

Синдромът на „лелката“ не е описан в медицинските справочници, макар че в реалния живот симптомите му се виждат с невъоръжено око.

Засегнатите от него дами излъчват униние и умора, постоянно мърморят, асексуални са. Те изобщо не са склонни да мечтаят и гледат на света с помръкнал поглед. „Лелките“ представляват взривоопасен коктейл от негативни емоции. В тази статия ще ви разкажем как да разпознаете първите признаци на „лелката“ у себе си. Пресечете проблема от корен!

Никаква лекота


Сигурно сте чували фразата „Каквото отвътре – такова и отвън“. Първият признак на „лелката“ – тя е нещастна и абсолютно неспособна да се радва на света и да се наслаждава на всяка минута от живота си. Освен това тази дама забравя най-важното – една щастлива жена, майка и съпруга има красива външност, усмихнато дете и щастлив съпруг.

Коментар от психолог:
Една хармонична жена живее в съгласие със себе си и се грижи за интересите си. Тя разбира какво иска и какво прави само за себе си, защото заслужава щастие. Жените с помръкнал поглед, приличащи на живи манекени, са тъжна гледка.

Проточила се младост


„Лелките“ категорично отказват да признаят реалната си възраст и упорито празнуват сто пъти 18-тия си рожден ден. Междувременно всяка изминала година лепва на външния им вид по няколко годинки отгоре заради тлъстините по талията и изписаните на лицето терзания за всички хорски мъки. Друга крайност е, когато дамата под път и над път повтаря „Да, на 45 съм, но още си ме бива!“.



Коментар от психолог:

Тези жени са зациклили в младостта си. Те са инфантилни, гледат на живота през розови очила и го възприемат детински. Календарната им възраст не съответства на психологическата. Те като деца не са способни да коригират поведението си и стила си на обличане. По документи са на 50, но не се възприемат на толкова. Често това се случва заради някакво силно преживяване, травма или напротив, щастлив момент.

Никакъв шопинг!

Трагедията в гардероба е проблем на всички „лелки“. Те безпощадно изкореняват всички женствени, но непрактични дрехи и красиви аксесоари, обувки на висок ток и вталени рокли. Тези дами изпитват панически страх от скъпата козметика и бързат да изхвърлят сексапилното си бельо.

За сметка на това „лелките“ честичко се отбиват в супермаркетите и магазините за домашни потреби да се оглеждат за намаления. Вкъщи задължително си имат пликче с пликчета – да се купуват всеки път нови торбички се смята за прахосничество. За да купи кило картофи на малко по-ниска цена, „лелката“ ще стане в ранни зори и ще отиде с автобуса до другия край на града.

Коментар от психолог:

Шопингът е начин да се пребориш с тревожността и да си доставиш удоволствие. Ако жените се лишават от това удоволствие или го заместват напълно с домакинско пазаруване и купуват само намалени стоки – нещо не е наред. Макар че от друга страна понякога и самият шопинг, и преследването на реномирани марки се превръщат в зависимост.

Съботни телевизионни шоута

„Лелката“ няма други увлечения освен плетенето и – разбира се! – телевизионните шоута. Че как иначе? Нали днешно време има толкова интересни предавания? Да пропуснеш поне едно от тях е равностойно на смъртен грях.

Коментар от психолог:

Проблемите започват, когато жената замества активния живот с престой в ограничено пространство с куки за плетене и телевизор. Повечето предавания с висок рейтинг са емоционален полуфабрикат, който замърсява силно психиката и затваря човек в капана на телевизионната реалност, карайки го да забрави за истинския свят. Той губи желание да се поддържа и да се среща с приятели, самооценката му пада.

Чужд личен живот


„Разбра ли, че Джоли се е развела с Пит?!“. Разбира се, „лелката“ ще чака със затаен дъх развитието на събитията. Чуждият живот представлява за нея изключително интересно развлечение. При това няма значение дали следи битието на някоя холивудска звезда или на комшийката от съседния апартамент. „Лелката“ знае много добре коя колко струва, коя скоро ще я напусне мъжът ѝ, на коя ѝ е време да отслабне или да напълнее.

Коментар от психолог:
Жените сякаш изживяват чуждия живот, чуждите емоции. Това е сурогатен заместител. То е като да четеш книжки за Синдбад Мореплавателя като дете. Не е нормално жената да се интересува изключително от чуждия живот, забравяйки за себе си. Проблемът е, че тези жени нямат нормален активен живот. Те не могат да отидат на театър, на изложба, на среща. А имат нужда от това.

По свой образ и подобие

Идеалната работа за всяка „лелка“ е страж на райските порти. Тази дама много добре знае кой закъде е и не се свени да се дава за пример – тя трябва да научи всички наоколо как трябва да живеят. „Лелката“ е абсолютно сигурна, че сексуалните малцинства се нуждаят от лечение, а подрастващите – от бой, че феминистките не са срещали свестни мъже, а хубавиците до една са леки жени. Всички трябва спешно да бъдат променени по образ и подобие на тази „безгрешна“ дама.

Коментар от психолог:

Това е такъв тип човек, който много обича контрола и реда. Ако не контролира ситуацията, изпитва силно чувство за тревога.

Преди водата беше по-мокра


Най-любимото занимание на „лелката“ е да си спомня миналото. Тя е абсолютно сигурна, че преди страната е била населена с достойни личности, а сега е пълна само с нехранимайковци. Преди е имало истинска любов, а сега мъжете са безотговорни, а момичетата – уличници. А и децата по време на лелкината младост са били възпитани и спретнати, а от сегашните най-много крадци и убийци да израснат.

Коментар от психолог:
Разбираемо е, когато дами на над 60 години имат подобно мнение. На младини всички преживявания са ярки и емоционално заредени. Хората на напреднала възраст са склонни да тъгуват по отминалите дни. Но когато така се държи млада жена – това е обезпокоително.

Обслужването е нейно призвание!

Призванието на жената е да обича и вдъхновява мъжа си, а не да приключва комуникацията си с него с приготвянето на вечерята и прането на гащите му. Запомнете – домакинята с черпак в ръката и готварска престилка не задължително е „любима жена“.

Класика в жанра в живота на всяка „лелка“ – тя мрази да готви обяд от три ястия, да изглажда всяка гънчица на чаршафите или да прави генерално почистване всеки уикенд, но превъзмогва нежеланието си и го прави, защото е длъжна. На кого му е длъжна и защо, изобщо не е ясно, но кандидат непременно ще се намери. И тежко му и горко тогава! „Лелката“ никога няма да изпусне шанса да подчертае, че тя толкова се старае, а в отговор получава само грубост и потребителско отношение!

Коментар от психолог:
Това е културен стереотип, характерен за общество, в което жената е прието да изпълнява ролята на домакиня и майка, а мъжът да е глава на семейството. Но функционалът на жената трябва да се разграничава от ролята ѝ. Като функционалност тя може да готви, да пере и да чисти. Но ролята на жена и любовница все така си остава.

Сбирки и опашки


„Лелката“ си умира да участва в разни събрания или да чака на опашка. Пък възможността да се възмущава публично е върхът на блаженството! Няма значение къде става това – в хлебарницата, на сбирка на жителите на блока или на оперативка в офиса.

Коментар от психолог:
Тези жени все търсят истината. Много обичат да контролират всичко и много често си търсят външен враг. Ако жената е на над 50 години, тези промени най-вероятно са естествени. Подобна комуникация ѝ дава възможността да се изкаже и да изразходи агресията си. Едва ли има хора, които, имайки хубав живот, желаят да стоят на опашка или да се карат с някого.

Никакъв секс!

На „лелката“ изобщо не ѝ е ясно, защо е нужно да стига до интимна близост с мъжа си, ако вече е родила и дори отгледала децата си. Много ясно, че няма да е за удоволствие – че това удоволствие ли е? Над темата за секса тегне още по-голямо табу, отколкото над темата за възрастта. Няма ли за какво повече да си говорим? „Лелката“ виртуозно върти фразите „боли ме глава“, „нямам време“ и „уморена съм“. Близостта с любимия мъж не ѝ доставя радост, а мусаката не търпи отлагане.

Коментар от психолог:
Лошо е, когато жените забравят за себе си, потапяйки се напълно в майчинството, независимо от това дали се грижат за дете или за мъжа си в ролята на дете. Много жени живеят, мислейки само за интересите на мъжа си или за кариерата му. Проблемите започват, когато тези несломими дами се претрупват с куп задачи. Тогава се превръщат в товарни коне, грижат се за всички, освен за себе си. Междувременно децата порастват, мъжете им си гледат кариерата или си намират любовници. Тези жени са забравили за себе си, грижейки се за другите.

Улегнал дебеланко

„Лелката“ най-вероятно отдавна вече е омъжена за улегнал дебеланко, който и на 25 е изглеждал солидно, тоест с 20 години по-възрастен. Той предпочита огромните якета в трудно цапащ се цвят, подкрепя идеите ѝ да купи тапети на цветенца, безобидно гледа вечер телевизия, запасява се за зимата с няколко чувала картофи и безропотно ходи на гости на тъща си през уикендите.

Коментар от психолог:
Тук се говори за брак, в който съжителстват две карикатури, на които им е удобно заедно – но няма живи хора. Бракът е съюз на двама души. Те се подбират един друг като части от пъзел. После се и напасват един към друг. Най-важното е да се чувстват комфортно заедно. Проблемът е, че тези двойки някога са били различни. С годините са се променили и външно, и психологически.
 

Коментари

7 наоваотнонао
  13 ноември 2018 | 13:13 отговор
 

Харесва ми! Не им харесва на тези които се оприличават в тези образи!

 
6 кака
  13 ноември 2018 | 00:34 отговор
 

това ако не е от men.bg главата си режа...

 
5 Антония
  12 ноември 2018 | 11:28 отговор
 

Статията гарантирано е писана от максимум 14-годишна пикла, която няма как да е изкарала и лев в живота си, за да знае как се прави. Естествено, че не й дошло на акъла, че животът не е само харчене на пари, шопинг, малки момченца с впити дънки и излизане с хора, които не са ти приятни, само заради самото излизане.

 
4
  12 ноември 2018 | 01:33 отговор
 

И кое му е тъпото? Пълно е навсякъде с такива лелки и като мина покрай тях се почва тцътцъ и одумване хахах

 
3
  11 ноември 2018 | 19:08 отговор
 

Изключително тъпо, кой го измисли???

 
2
  11 ноември 2018 | 18:58 отговор
 

Тъпо и глупаво!

 
1 Бай Онзи
  11 ноември 2018 | 16:02 отговор
 

В някои отношения бъркате лелките с бабките, ама карай...

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.