5 причини да не празнувам Свети Валентин

14 февруари 2020 | 09:46
1526
2
Pixabay
2

Признавам, че изобщо не ми е трудно да го кажа: не празнувам Свети Валентин. Не влагам в това нито грам емоция, не ме дразнят нито феновете на празника, нито противниците му. Всеки сам си решава и няма драма. Имам си моите причини и те са съвсем рационални.

1. Не мога да празнувам Ден на любовта, Ден на труда, Ден на жената... Защо не и Ден на въздуха и водата? Нямам никакви заслуги за случването им. Всъщност никой няма. Празникът трябва да има повод, база, фундамент, традиция, предмет. Дори в Уикипедия срещу празник пише - "ден в па­мет на значимо събитие или личност". Любовта не е нито едно от двете. Тя е нищо и всичко. От всеки един от нас зависи какво съдържание ще ѝ придадем. Личната любов не може да има колективен дух, именно защото е нещо интимно и съкровено. Не като любовта към отечеството, за което си има 3 март.

2. Дразни ме откровената комерсиалност на този ден. Едва ли има друг подобен в годината, в който с лекота да се купуват такива невероятни боклуци. Ако след 14 февруари някой реши да рециклира тоновете плюшени мечета, увехнали рози, балони, кутии от парфюми и червени гащи, някой ТЕЦ би имал гориво за 100 години напред. Факт, че ако има кой да празнува на този ден, това са търговците и ресторантьорите, които на 15-и доволно потриват ръце, радвайки се на оборота си. Какво ни дават в замяна на парите ни, това е друга работа: нещо скъпо, нещо надценено, нещо пред разваляне или нещо залежало...

3. 14 февруари е ден на голямото мерене - кой какво е получил като подарък, какво е ял и пил, къде са го завели на екскурзия. Това е още едно доказателство, че не е никакъв празник, а повод за купуване и консумация, при който не сме поставени в равни условия. Любовта се превръща в нещо количествено и качествено измеримо. Това, че на една жена са подарили само цвете, на друга нова кола, а на трета - целувка, не означава, че мъжете им ги обичат повече или по-малко. Означава, че някои хора имат повече, а други по-малко пари...Или разбират нещата по различен начин. Спирам дотук. Каква любов, щом пак намесихме финикийските знаци и касовите апарати?!

4. За да празнуваш 14 февруари, има условие: да си влюбен. Ами ако си сам, нямаш гадже, половинката ти те е зарязала, не дай си Боже - отишла си е от този свят, този ден ще е тъжен за теб. Положението е като в онзи виц, дето се чудели как да кажат на Иванчо, че е умряла майка му. И за да не го наранят, казали на всички с майки да излязат една крачка напред. "Иванчо, а ти къде?" е малко положението за половината човечество. Празникът трябва да обединява хората, а не да ги разделя по някакъв принцип. В този смисъл 14 февруари е нечестен, конюнктурен и жесток.

5. Този ден създава напрежение, колкото и да не си го признаваме. Обикновено то е свързано с големите очаквания другият да направи за нас нещо изключително. Ако не го стори, значи не ме обича...Факт, но на този ден много двойки излизат от обичайното си русло на нормални делнични хора и се карат - я заради кофти вечеря, я заради неподходящ подарък или липса на специално внимание. Дали е редно да празнуваме чужди празници, това е отделен въпрос.

Като обобщение: всеки има своите причини да харесва или не Свети Валентин. Важно е да не ги натрапва и да не напряга околните. Ако искаш - празнуваш, ако не искаш - пий си бирата и не се присмивай на влюбените с балони от съседните маси. Защото след 14-и следва 15-и, а той е ден като ден, най-обикновен.

Четете още: За да ви върви в любовта и живота: Подредете дома според фън шуй!

 

* През февруари раздаваме подаръци. Искаш ли да спечелиш два парфюма? Xаресай нашата Инстаграм страница от тук!

Още по темата

Коментари

2
  14 февруари 2020 | 22:04 отговор
 

Евала за статията, абсолютно вярно! Аз като съм влюбена в професията си, всеки ден празнувам 14. Февруари

 
1
  14 февруари 2020 | 12:11 отговор
 

1. е пълна глупост, има неща, които просто си заслужат да бъдат отбелязани, даже и отбелязването им да не съвпада с определението за празник в wikipedia. 2, 3 и 5 си зависят от нас най-вече. Истинската причина да не го празнуваме е най-често 4., наистина е много гадно да ти се напомня, че си сам.

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.