5 урока от Коко Шанел

06 юни 2016 | 11:05
27877
0
0

Има една доста популярна история за това как знаменитият крал на модата Пол Поаре спрял веднъж на улицата в Париж Коко Шанел и презрително се вторачил в шокиращо простата й пола, предшественица на култовата малка черна рокля.

"За кого носите траур, мадмоазел?", насмешливо се поинтересувал мъжът, който гиздел дамите с водопади от кадифе а-ла Бел Епок. "За вас, монсеньор", последвал унищожителният отговор.

И действително, тази крехка мъничка жена практически единствена е успяла да сътвори това, което днес наричаме съвременна мода, пише руското издание "Аргументи и факти".

УРОК 1: "Успехът често се постига от тези, които не подозират, че могат да се провалят".

Скоро една приятелка ми разказа, че Коко Шанел не е готвила. Тя просто се е съсредоточила върху това, което действително е обичала да прави и което й се е получавало добре - създаването на луксозна марка. Оставила кулинарията на тези, които имали талант за нея.

УРОК 2: "Не харесвам храната, която по-късно те издава, че си ял от нея".

Въпреки че Шанел често обядвала с богати и известни представители на висшите кръгове в Европа, нейният вкус се отличавал с простота, когато оставала сама в своята вила на френската Ривиера.

За обяд обикновено хапвала печен картоф или пюре от кестени. На готвача било строго забранено да използва лук при готвенето. "Не обичам храната, която по-късно те издава, че си ял от нея", казвала дизайнерката.

В своята книга "Цветовете на войната" Линди Вудхед е описала пикник, устроен от Елена Рубинщайн и Елизабет Арден, на който била поканена и Коко. Авторката разказва, че тя имала ексцентричен вкус към храната и не понасяла миризмата на пикантни ястия. От аромата на печени ребърца, лютив сос и лук й ставало зле.

УРОК 3: "Луксът трябва да е удобен, в противен случай не е лукс".

Концепцията на малката черна рокля е била подарък на Шанел към жените от цял свят. "Модерен е този цвят, който ви отива", обяснявала тя. Преди Шанел черното се считало за цвят на траура, но създадения от нея силует, използваните тъкани, - коприна, тюл, дантела; дължината малко под коляното, а също и фактът, че тази рокля прави всяка фигура по-стройна, я поставила над времето и модата.

УРОК 4: "Винаги използвайте парфюм".

Две знаменити изказвания на Шанел говорят сами за себе си: "Жена, която не използва парфюм, няма бъдеще" и "Къде трябва да се парфюмирате? Там, където ви се иска да ви целуват".

Когато химикът, работещ за Шанел, създал нейната марка парфюм, се получил неприличащ на никой друг устойчив аромат, който бил поставен в квадратен флакон, по-скоро характерен за мъжки парфюм. Нарекли го Chanel No.5 – числото, станало щастливо за Коко.

УРОК 5: "В мъжките обятия бих искала да тежа не повече от перце".

Шанел не е била вегетарианка, но със сигурност можем да твърдим, че не би тръгнала да се храни с Биг Мак, макар навярно да би била неговата най-елегантно облечена купувачка. Тя обожавала шампанско, горещ шоколад, който пиела в кафе Chez Angelina на Рю де Риволи в Париж, сирене, крекери. Стараела се всекидневно да се храни с хайвер и да пие червено вино, за да остане млада и красива.

Шанел смятала, че когато се намира в мъжки обятия, жената не бива да тежи повече от перце. В залеза на живота си Шанел била убедена, че в Париж има доста повече пълни жени, отколкото е необходимо.

"Най-главното е да не се яде", казала тя веднъж на фотограф в едно от модните списания. "Противно ми е да виждам количеството храна, което французите изяждат".

Източник: plovdivweek.com

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.