Да се заклещиш в рокля и да умреш от задушаване в пробната... Суетата иска жертви

22 юли 2019 | 17:21
12412
14
Снимки Pixabay
14

Тя живя достойно, но умря в пробната. Оплете се в метрите коварна тафта, посипана с хиляди пайети. Опита се да вкара тяло на тюлен в рокля за русалка, но се заклещи...подведена от злата продавачка.

Ето това щеше да е моята епитафия. Щяха да я сложат над пердето в злополучната пробна. Молът щеше да е вратата ми към отвъдното. Към един по-добър свят, в който ще съм слаба и като палаво делфинче ще се гмуркам в море от рокли на принцеса.
Слава Богу, оцелях...След като пиша това.



Човек и добре да живее, един ден му се налага да си купи официална рокля...Веднага изключвам случая, в който отиваш на бал - ако си на 18 години, тежиш 45 кила и цялата фамилия стои зад гърба ти с пари и полезни идеи...Но ако си на 44, прибавил си към 45-те кила поне още 20 и на другия ден си на сватба, нещата стоят по друг начин. Особено, ако пазаруваш в 8 часа вечерта на петък срещу събота, уморена от работа и сама като куче. В такива моменти горчиво съжаляваш, че нямаш добра кръстница като Пепеляшка, която да превръща тиквата в каляска, а дрипите - в приказни рокли, обшити със скъпоценни камъни. Но както е известно, приказките са за това, за да ни създават фалшиви очаквания.

Та в петък в 8 часа бродех аз из мола, тъжна и морна като преяло с мокра трева добиче. Всъщност нямах никакво време, защото магията на шопинг терапията приключва точно в 22 часа и ако закъснееш, рискуваш като Пепеляшка да побегнеш на един крак в старите си дънки. Намаленията през юли са ОК, особено ако си размер S или 2XXL - иначе всичко е обрано по закачалките. Та търся аз нещо - хем ефектно, хем изгодно, ама не ми се получава. Никой не е помислил за мен - продавачките на известна гръцка марка ме оферират с флорална рокля, която е по-дълга от нужното поне с 20 см и има нужда от скъсяване. Нямам време - контрирам аз, преглътнала и нелепите къдри, и алените божури. Плюс това съм висока цели 168 см и не искам точно "високи" гърци да ми създават комплекс на трътла с нисък ръст!

Шеметно нахлувам в огромен мултибрандов (обожавам тази дума) магазин с абсолютната увереност, че все в нещо ще се вмъкна. Грешка! Защото привлечена от офертата -50% трябваше да спра, да се огледам и чак тогава да пробвам. Та, питам аз продавачката:

-Извинете, на кой размер от българската номерация отговаря най-голямата ви рокля с размер 8?
-Нещо между M и L? - отговаря ми подлата твар без да се замисли.

Птичето кацна на рамото ми.

Трябва да си призная, че роклята бе компромисна за моя вкус, но като няма нищо друго и ракът е риба...Дълга и права като комин, тясна като кондом и обсипана с пайети като на ромка от пазара за булки в Стара Загора. Взех си номер 8 и хоп - в пробната. Усещах, че радост нахлува в сърцето ми. Като си сложа високите зелени обувки и малката чантичка F.- ех, мечти! Бавно разкопчах ципа и се опитах да се вмъкна отдолу. Усилието беше обречено на провал - все едно да натъпчеш кило кайма в тясна ивайловска капия. Хаха, изсмях се злобно аз. Винаги има начин да влезеш! И смело смених посоката, като пъхнах глава в безкрайния метраж. Бутах, стенах, пъшках, но законите на физиката за неумолими като съдията Пиерлуиджи Колина...Онзи с голата глава.

И чак тогава осъзнах, че обличането на тясна рокля е като паркирането - по-трудно е да излезеш, отколкото да се пъхнеш някое тясно място. С една дума - заседнах. Ни напред, ни назад. Усетих, че сатенът не поддава, тъмно е като в рог, а въздухът ми свършва - паниката го ядеше с бясна скорост. Клаустрофобията е ужасно усещане и който страда от нея, го знае. Защото губиш контрол над тялото си. Умирам! Беше ясно. Бях в тунела. Буквално. Животът ми започна да минава като на лента. Очите ми се напълниха със сълзи, като си представях как сочат с пръст двете ми деца сирачета: "Майка им се задуши в пробната на мола...какъв резил". Не, трябва да се стегна, рекох си аз. Всяка майка се стяга от мисълта за децата. Ще изляза навън и ще потърся помощ. Нищо, че краката ми плачат за епилация, а гащите ми са като на Бриджит Джоунс - огромни и розови. И тогава чух глас: "Поеми последната глътка въздух, останала в тафтата, и се успокой. Седни на пейката и бавно започни да дърпаш. Измъкни се. Можеш."


Е, направих го. Оживях. Излязох от пробната победоносно, а в главата му звучаха фанфари. Хендел и "Алелуя". Рошава и потна, с бърза крачка се запътих към продавачката, за да ѝ направя космическа забивка и да я поваля от злоба.

-Сигурна ли сте, че 8 отговаря на L/M? - изсъсках аз. Щях да умра в пробната!
-Всъщност не съм сигурна...но 6 се води детско...

С това разговорът приключи. На изпроводяк я дарих с оня поглед, с който горгона Медуза е вкаменявала моряците. Всъщност така и изглеждах. Напуснах скорострелно мола с идеята никога повече да не се доверявам на продавачки, да не пазарувам в петък вечер и по-компромисно да подхождам към поканите за сватба. Все пак най-важна е булката, нали? В крайна сметка "притоплих" един зелен гащеризон и, честно казано, бях повече от доволна. 

Автор: Кипра Хубенова

Коментари

14
  24 юли 2019 | 14:30 отговор
 

Плаках от смях,грима ми си отиде,викнах и майка ми,да се смеем заедно!:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 
13 Аз
  24 юли 2019 | 00:36 отговор
 

Толкова е тъжно... Тъжно е че на много хора им е забавно, тъжно е че и много жени са изпадали в такива ситуации и. Тъжно е, че една жена може да изплюска тава баклава, и нищо да не и се лепи, а друга да яде шоколадовия бонбон със вина, и да и се плаче защото е дебела. Тъжно е, и колко злоба има в някои хора..

 
12 Ани Александрова
  23 юли 2019 | 19:01 отговор
 

Хаха,колкото и да не е приятна ситуацията,в която е попаднала авторката,но пък зА читателя е забавна,колкото и грозно да звучи,впредид случилото се,но и хумористична,смях се с глас,защото за съжаление това се случва.

 
11
  23 юли 2019 | 14:49 отговор
 

Прекрасна Статия!Адмирации за хумора!

 
10 Дама
  23 юли 2019 | 12:29 отговор
 

Много се забавлявах! Чудесно написан текст, с необходимата доза самоирония, но и с фактите от всекидневния живот на жената, която не "покрива" съвременните стандарти за красота! За съжаление, ако в днешно време не си размер S или дори XS, шопинг-терапията се превръща в шопинг-мъчение! А това преживяване може да отключи депресия, съвсем не на шега...

 
9
  23 юли 2019 | 11:48 отговор
 

симпатична статия :) напомня ми за стила на блогърката Ирония Идиотова и на още една мацка, която предизвикваше истински потоп от коментари

 
8
  23 юли 2019 | 08:59 отговор
 

Нищо иновативно... Само не мога да разбера, защо ако си тюлен, трябва да мразиш продавачките

 
 
Мари
23 юли 2019 | 10:09

Защото в стремежа си да ти продадат каквото и да е, казват как всичко ти седи страхотно.

 
Гост
23 юли 2019 | 14:11

Вие да не би да сте продавачка в МОЛ_а?

 
На "Русалка"
26 юли 2019 | 15:58

Защото самите "продавачки" изобщо не са компетентни!!! Казват заучени фразички и ако мине номера! Да не говорим, че повечето току-що са излязли от пубертета и са се хванали на работица само за да изкарат нЕкви кинти! Не влагат нищо в продажбата на стоки, каквито и да са те!Та точно такива ли ще разберат жена на 44?!?! Накрая и е казала,че размер 6 е за деца! Бих и набила шамарите!

7
  23 юли 2019 | 08:40 отговор
 

168 и 65 кг изобщо не са тюленски размери , аз съм същите кг и изобщо не съм дебела , а с нормално здравословно тегло .

 
6 Хубла Кипрова
  23 юли 2019 | 05:04 отговор
 

А, зрително не ви ли направи впечатление разликата в размера с останалите ви тюленски дрехи?! Или сте тъпа, като текста ви...

 
 
Мари
23 юли 2019 | 10:12

Текста е много забавен. Не винаги може да се прецени на око. И шия дрехи, и пазарувам постоянно. Ако роклята е много разкроена надолу, но с втален бюст може да подлъже размера. Понякога подлъгва и обратното - широка горе (за хора с голям бюст) и силно вталена надолу.

 
23 юли 2019 | 12:33

Зрително не е толкова лесно да се прецени как ще ни стои една дреха. Затова са и пробните. А все пак целта на тази статия е по-скоро да ни разсмee.

5
  22 юли 2019 | 22:06 отговор
 

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.