Интимен наръчник: 6 неща, които само евреите знаят за любовта и секса

Ролята на жената, която евреите отреждат на жените от древни времена, е изключително интересна. Тя е тази, която дарява живота, тя е тази, която се грижи за семейството, тя е тази, без която мъжът не може. Запознайте се с мястото на жената в обществото, с нейните качества и същност през гледната точка и възприятия на еврейския народ:

1. Жената е по-близо до Бог от мъжа

В християнската философия, люлката на западния свят, жената е обявена за равнопоставена на мъжа в сравнително доста по-късно време. Това се случва едва през 6-ти век, във френския град Макон.

В еврейската философия възприемането на жената не само като равнопоставена на мъжа, но и като създание с много по-значима роля в човешкия живот, се случва много по-рано. Докато християнските богослови обясняват по-ниския статут на жената, метафорично описвайки я като „ребро Адамово“, то равините през същото това време окачествяват жената като тази, която седи по-близо до Бог от мъжа.

Самият статус на равенството между половете обаче не е достатъчен за евреите. Талмуда казва: "Бог даде на благословената жена повече разум, отколкото на мъжа."

Равините в своите проповеди обичат да илюстрират тази идея, като припомнят скитанията на Мойсей в пустинята. Когато Мойсей отишъл да вземе плочите от върха на планината Синай, много евреи се заблудили, докато го чакали, и започнали да се покланят на Златния телец. И тук идва интересния момент - в текстовете се отбелязва една важна подробност - че сред всички тези люде, поддали се на изкушението към материалното (Златният телец е символ именно на материализма и алчността) нямало нито една жена. Всички били мъже.

2. Жената е майката на революцията

Между другото, също сред тълкувателите на Талмуда има мнение, че пророческата роля на праотците на юдаизма - Сара, Рахил, Ревека - е по-сериозна от ролята на известните патриарси: Авраам и Исаак.

Освен това тълкувателите на Тора често свързват ролята на библейските жени с разрушаването на злото. Жените в Стария Завет са създателите на реда.
Така че, оказва се, първите феминистки не са суфражистките от края на 19 век, а еврейските жени, живели още преди новата ера.

3. Отговорността на мъжа е привилегия

Знаете ли, че еврейските мъже редовно благодарят, че не са се родили в женско тяло? Това обаче няма нищо общо с идеята за женска непълноценност, а точно обратното.
Тъй като жената е призната от еврейското богословие за по-духовно съвършена, тя е освободена от значителна част от своите религиозни задължения. В същото време тя е натоварена със задачата да дава живот с цената на на-голямата болка, която човек може да изпита през живота си.

Последните изследвания показват, че жените всъщност са имали и по-голяма роля в синагогата и общността като цяло. Жените обикновено посещавали синагогата, например по време на Шабат и други празници. Те дори извършвали собствени служби.

Духовната извисеност на жената обаче бива компенсирана от нейната физическа слабост. Затова и мъжът е длъжен да я пази и закриля като зеницата на очите си, да е отговорени и да се грижи за нея като безценно съкровище.



4. Правилата са ключа към щастливата връзка

Еврейската богословска традиция има особеност: всяка дума на еврит е заредена с определена символика и значение. Така еврейската дума за „съпруг“ например съдържа една буква, която олицетворява мъжкия принцип в името на Всевишния. На свой ред в еврейската дума за „съпруга“ има символ, който олицетворява женския принцип в името на Бог. Останалите букви, които са в думите „съпруг“ и „съпруга“ на иврит, се добавят към думата „огън“.

И какво изобщо означава това, ще попитате вие. Отговорът на този библейски пъзел е прост. Когато съпругът и съпругата живеят според законите на Тората, любовта им ръководи божествения ред. Но ако нарушат заповедите, остава само огън, който ги изгаря.

5. Управлявайте мъдро своето либидо

Радостите от секса между съпрузите се възприемат не като грях, а като дар и благословия, от който би било грехота да се откажат. Сексът се възприемал от евреите не като обикновен акт или като зов на плътта към физическо удоволствие, а като познание на женския образ на божествената благодат – шехината.

6. Жената е стожерът на семейството

Еврейските богослови поставят на изключително висок пиедестал жената и по отношение на нейните качества, свързани с ролята ѝ на стожер в семейството. Тя е човекът, който сплотява братя и сестри, баща и деца, и поддържа огъня на обичта винаги жив.

Именно благодарение на качествата, които правят жените пазителки на огнището, те са признати за духовно по-съвършени същества от мъжете. Неслучайно децата им взимат не фамилията на баща си, а тази на майка си.

Четете още: Тайните на съблазняването на най-известната куртизанка в историята на света