В навечерието на Черния петък се питаме на каква логика се подчиняват решенията на дамите – за шопинга, дома, колата, мъжа и за спирането на цигарите?

Нека започнем оттам, че жена пише този текст. Жена, която умерено обича шопинга и която в дните около Черния петък си задава все повече въпроси – как избираме едно нещо пред друго? Защото в следващите дни изкушенията ще дебнат – от всеки ъгъл, магазин и сайт.

Питам се има ли един малък център там в женската глава, който ни нашепва „Пазарувай! Сега! Да, точно това е твоето!“. Независимо дали е червило, кафе машина, кола, къща или мъж? Не че последните ги раздават по време на Черен петък с цена и етикет, но все пак – как правим и този избор? Как правим важните избори? Като този да си купим дом или да спрем цигарите?

И понеже една жена, когато се пита, обичайно си и отговаря сама (знаете, че най-резултатно един спор с жена завършва с признанието Ви, че не сте прав), ето какво казват фактите за избора на жените.



Как жената избира по време на шопинг?

За всеки, който познава шопинга, е позната и гледката на мъж, който чака жена си пред съблекалнята, леко потропвайки с крак. Наричам ги „герои“ тези мъже. Бидейки от Марс и от Венера, съвсем естествено е при пазаруване да се подчиняваме на различните си планети и техните закони.

Мъжете купуват, жените пазаруват, сочи изследване на Университета в Пенсилвания.

Един мъж ще отиде в магазина с ясен план какво търси и дори ще провери предварително има ли наличност от този продукт. Дамите първо ще разгледат всичко и ако изобщо са имали план за покупките си, в повечето случаи ще ги променят при вида на други изкушения на щанда. Дамите се интересуват от отношението на продавачите, а мъжете – дали магазинът разполага с паркинг. И докато жените възприемат шопинга като преживяване дори, когато е по спешност, то мъжете бързат да си тръгнат след като са купили желаната стока. Когато става дума за двойка, в повечето случаи жената взима решението какво да се закупи. Но за женската потребност от шопинг говори и сериозно американско проучване. Виновни са хормоните, твърди научният труд. 10 дни преди месечния си цикъл жената е най-уязвима да зареже всичко и да тръгне към мола, да харчи за ободряване и да прави необмислени покупки. Една красива рокля понякога действа като антидепресант. Друго проучване сочи, че за 1 година една жена може да изгори 48 000 калории с обиколки, ако прави средно 132 шопинг тура за това време.


Как жената избира кола?

Легенди се разказват за връзката жената и колата и най-вече, че нежният пол се интересува основно от цвета и красотата на модела. Така ли е обаче? Германска анализаторска компания установява, че жените все по-често избират автомобили и съпоставя 10 важни фактора, чрез които се случва изборът. Жените избират автомобил за около месец, а основният аргумент на 90% от тях е удоволствието от шофирането и индивидуалната мобилност. Жените инвестират с около 1/3 по-малко средства в покупката на автомобил и по-често го правят със спестявания, а не със заем. За дамите марката не играе такава роля, но разходите за застраховки, гориво и екологичните стандарти са по-важни отколкото при мъжете. Не е ясно какъв процент от решението за купуването на кола е цветът й, но повечето жени предпочитат автомобилът да се откроява от транспортния поток с различен цвят. Различни проучвания посочват белият и червеният цвят на колата като маркер, че зад волана е темпераментна дама. Стилните предпочитат черно, а ако цветът е оранжев, жълт или светло зелен, собственичката вероятно е творческа натура.

Как жената избира дом?

Съвсем естествено е пазителката на семейното огнище да има тежката дума при покупката на жилище. Затова, когато брокери си имат работа с жена знаят – тя ще се вглежда в детайлите на бъдещия си дом и на по-висока цена. Докато клиентът мъж ще търси по-изгодна цена и удобствата няма да му направят такова впечатление. Жената ще разгледа детайлно и интериора и инфраструктурата около новия дом преди да вземе решение дали да го купи. Мъжете ще ограничат търсенето си до няколко брошури и сайтове, докато жените ще търсят, докато не намерят мечтаното жилище. Жената ще се влюби в къща, а мъжът ще я купи от необходимост. Нейните изисквания са повлияни от емоциите и фантазиите за бъдещия дом. Не се учудвайте, ако Тя откаже да купи апартамента само защото любимата й тоалетка не се вписва в габаритите на новата спалня. Или гледката от терасата не й харесва. И бъдете готови да чакате ретроградния Меркурий да приключи, за да се сключи сделката. Защото жените се вълнуват от езотерични практики и планетарни разположения, когато си купуват дом.

Понякога само неудачният номер на блока или апартамента може да ги настрои против покупка на подходящ имот.

Как жената избира мъж?

Разбира се, че този въпрос е вечен. Колкото жени, толкова отговори. Според повечето проучвания, мъжете се интересуват предимно от външния вид като белег за бъдещо здраво поколение, а жените се интересуват повече от благосъстоянието като белег за бъдеща сигурност на семейството. Но по отношение на избора на мъж за секс, пcихoлoзите казват, чe жeлaниeтo на жената ce прoбуждa oт някoлкo подсъзнателни cигнaлa. Симетрията на тялото и лицето е признак за здраве и добри гени и предизвиква желание за секс.
Пoдхoдящият ceкcуaлeн пaртньoр мoжe дa бъдe oткрит пo пoттa или cлюнкaтa му. Чрез рeцeптoритe в уcтaтa партньорите всъщност дават възможност на мозъка „дa прoвeри“ дoкoлкo имуннaтa cиcтeмa нa пoтeнциaлния ceкcуaлeн пaртньoр e рaзличнa.

И жената, и мъжът избират по миризмата. Цигареният дим отблъсква всички

Всъщност хoрaтa избирaт пaртньoр пo миризмaтa му. Редица изследвания по света показват, че жeнитe нecъзнaтeлнo прeдпoчитaт миришeщитe тeниcки нa мъжeтe c нaй-cимeтрични чeрти нa лицeтo, които както стана ясно, намират за най-секси. А учените продължават да работят по тезата, че мозъкът ни дава сигнали и може да определи по миризмата на другия човек дори някои черти от неговия характер. Лошият дъх например оглавява класацията за най-отблъскващи хигиенни навици при жените, а при мъжете е на 3 място. Сериозен процент от хората посочват миризмата на цигари като едно от най-отблъскващите неща в потенциалния си партньор.

същото време жените по-трудно отказват цигарите от мъжете, показва статистиката. Особено когато единият партньор е непушач, проблемът може да разруши връзката. „Любовта или цигарите“ е проблем, който са имали доста хора, а най-доброто решение е да спрете цигарите и да се отдадете на любовта. Ако все още не можете, обаче, да се откажете от вредното удоволствие, то поне има начин да намалите вредата за себе си и любимия, като премахнете цигарения дим. Популярните устройства като IQOS нагряват тютюна, без да го горят, и по този начин премахват цигарения дим и решават проблема с неприятния дъх и острата миризма по косата, дрехите и в дома ни.

А изборът да намалим вредата, както знаем, е на жената.