Мъж-скъперник – да го превъзпиташ или да го зарежеш?

14 юни 2019 | 10:39
2500
2
Снимка: Pixabay
2

Няма стиснати мъже, има меркантилни жени. Така поне твърдят представителите на силния пол.

Дамите обаче хич не са съгласни с това изказване и посочват като примери хиляди случаи, когато са се сблъсквали с абсолютни скъперници. Основният въпрос, който измъчва госпожиците в тази ситуация е може ли да бъде превъзпитан такъв скъперник?

В самото начало на връзката трудно ще разпознаете скъперника. Първо, защото неговата дама го гледа през розови очила. И второ, защото кавалерът не винаги започва да проявява стиснатост още на първите срещи. След време обаче природата му излиза наяве. За да не страдате после цял живот и да не се корите, че сте направили погрешния избор, ви съветваме да се вгледате внимателно в кавалера си още от самото начало – и да имате предвид, че дори и със скъперническтвото можете да се примирите.

Какво отличава скъперничеството от пестеливостта

Психолозите твърдят, че ако сте стопроцентово сигурни, че партньорът ви е скъперник, преди да започнете да го превъзпитавате, трябва да уточните какво именно е скъперничество и какво може да подтиква мъжа да го проявява. Често се случва жените първо да се паникьосват, че мъжете им не са достатъчно щедри към тях. По женските форуми такива мъже биват наричани стиснати, нагли и т.н., като някои потребители предлагат и начини за борба с мъжкото скъперничество.

Скъперничеството като цяло се базира на собственическото чувство (като негов обект могат да са предмети, пари и дори хора). В резултат на това мъжът развива по естествен път нежелание да споделя с някого своята собственост. Нещата, които той сам е построил, купил, намерил и т.н. формират неговата представа за света и ако го лишите от тях или – още по-зле – започнете да го осъждате за това, че не иска да ги сподели с вас, това няма да направи отношенията ви по-хармонични.

За мъжете е особено важно да усещат вещите и парите си като свои, защото това им помага да се държат здраво на краката си и да изразяват себе си чрез скъпи на сърцето си предмети. Ако всичко това не излезе извън рамките на нормалното, а тоест мъжът буквално да не допуска никого до имуществото си, да слага аларми, огради и т.н., може да се смята, че става дума за най-обикновено скъперничество, към каквото има склонност всеки човек. Естествено ще е безсмислено, а и нечестно спрямо партньора ви да се борите срещу това.

Доказано е, че ако жената се опита да лиши мъжа от базовата му потребност да има свои и само свои вещи, той може дори да изпадне в невроза – а това ще доведе до влошаване на отношенията и допълнителни харчове за лечение.

Опасен симптом на превръщането на мъжа в скъперник е, ако той започне да оценява имуществото си не качествено, а количествено. Например ако той от съображения за икономия започне фанатично да спестява пари, да отказва да отдели част от тях за себе си, за жена си и дори за децата си, това е тревожен признак. Възможно е той да има сериозен проблем.

Причини за проявяване на стиснатост от страна на мъжете

Естествено скъперничеството не се появява от въздуха, като всичко на тази земя и то си има своите причинители. Една от най-разпространените причини например е опитът от детството. Ако мъжът е израснал в бедно семейство и родителите му са пестили буквално всяка стотинка, отказвайки му за всичко, има голям шанс и той да започне да се държи така на зряла възраст. При това той самият може да е достатъчно заможен, но детските страхове да не го оставят на мира.

Скъперничество може да се развие и ако мъжът е израснал в заможно семейство, но родителите му от страх да не го разглезят не му купуват нищо, което той би искал. Отказите обикновено ще се мотивират с фразата „Ние имаме пари, точно защото не сме ги харчили за глупости“. Това предопределя нагласата на бъдещия мъж.

Причина за скъперничеството може да е и желанието на родителите да угаждат на егоистичните желания на детето си. Например ако винаги му дават нещо вкусничко, дори ако няма за другите, за да си го изяде той сам.

Ако в семейството на мъжа бащата е ограничавал майката откъм средства, смятайки, че тя харчи семейния бюджет за някакви глупости , много е вероятно и синът да прави същото на зряла възраст.

Това се среща особено често в онези семейства, в които партньорката не работи и е изцяло на издръжката на партньора. Тогава той има пълното право да иска от нея да се отчита за всеки изхарчен лев, докато тя ще възприема това като проява на ужасна стиснатост.

Как да разпознаете скъперника

За начало послушайте какво казва мъжът. Например човек, който мисли само за пари, по време на срещата ви ще произнася думата „скъпо“ по-често от вашето име. Ако при това той не ви прави никакви подаръци и дори и малко шоколадче не иска да ви купи, със сигурност си имате работа със скъперник.

Понякога мъжът се издава като скъперник, ако откаже да остави бакшиш в ресторанта или кафенето. Също така подозрително ще е ако кавалерът ви си брои старателно рестото и си иска всичко до последната стотинка. Ако обожателят ви се хвали с умението си да живее само с една риза и без пералня и други важни неща, той най-вероятно е скъперник.

Разсъжденията на скъперника винаги по един или друг начин засягат въпроса какво, къде и колко струва. При това той ще разсъждава на тази тема, дори ако не сте го молили за нищо. Ако се наложи да плати за нещо, скъперникът ще го направи крайно неохотно.



Можеш ли да превъзпиташ скъперника и как да го направиш

Дамите често започват да превъзпитават мъжете си, борейки се с натрапчивия им навик да пестят от всичко. Тази борба обаче рядко приключва с победа. Трябва да спазвате определени правила, за да постигнете успех. Принципът „бързо значи ефективно“ в случая не работи.

За начало трябва да проведете деликатен разговор с партньора си. В никакъв случай не го притискайте, тъй като това ще предизвика противоположна реакция. Най-добре ще е за начало да го похвалите за това, че е толкова пестелив, а после внимателно да намекнете, че е по-добре веднъж да дадеш пари за нещо качествено, отколкото редовно да се харчиш за боклуци.

Ако мъжът се скъпѝ да дава пари само за семейството си, но не и лично за себе си, недейте да му вдигате скандали. По-добре му направете един показателен месец, като го назначите за отговорник по заплащането на всички сметки – телефонни, за ток и вода, детска градина, частни уроци и т.н. Освен това през този месец той ще трябва да пазарува всички хранителни продукти за вкъщи сам. В края на експеримента е необходимо той да си направи равносметка и да стигне до решение дали наистина партньорката му е прахосничка или исканията й за средства за поддържане на домакинството са напълно разумни.

Ако и след края на експеримента мъжът продължи да се държи като алчен скъперник, може би ще е добре партньорката му да се замисли за какво ѝ е да бъде с такъв човек.

Ако мъжът отделя твърде малко средства за домакинството, можете да пробвате да го превъзпитате, като орежете разходите за храна. Нека завари няколко поредни дни за вечеря варен булгур или голи макарони. Можете също така да го заведете в супермаркета или на пазара и да му покажете нагледно колко струват различните продукти и стоки за дома.

Ако превъзпитанието е свършило работа, чудесно! Ако ли не, замислете се какво ви задържа още с този мъж и готови ли сте да се примирявате с неговата стиснатост цял живот. Не забравяйте, че с възрастта ситуацията ще се влоши още повече.

Четете още: 8 признака, че сте готови за ново начало

Още по темата

Коментари

2 Михаела
  15 юни 2019 | 00:04 отговор
 

Как се превъзпитавам безпреспективни, безпарични шушляци? Отговор - никак. Дами, не ви трябва такъв сопол. Семейство и деца се гледат с пари!

 
1 хахаах
  14 юни 2019 | 13:53 отговор
 

да превъзпитаваш аххахххааахаххаххахахах

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.