Има един женски страх, който по сила може да се конкурира единствено с ужаса от наднорменото тегло. Това е страхът от „възрастта“ и „остаряването“ - думи-табу за повечето дами.
Но ето че в епохата на социалните медии, възрастта може и да е предимство.
В последните години се забелязва нарастване на броя на жените-инфлуенсъри над 50 годишна възраст. Започнали в началото от блогове, различни възрастни дами с опит в модата, вече намират и своето подобаващо място в Instagram, където трупат значителен брой последователи. Някои от тях заработват доста добре от своите постове, тъй като все повече компании в Европа и Америка се интересуват от възможността да таргетират своите стоки към хора в напреднала възраст.
Поколението на „бейби-бумърите“ контролира 70% от световното богатство и осъществява 50% от потреблението на стоки. Затова и интересът към по-възрастните „инфлуенсъри“ е голям.
Въпреки всичко, модните блогъри в напреднала възраст продължават да са сравнително малко в световен мащаб, затова и са доста търсени от марките. Това е доста интересна ниша, която в Европа намира изразители в лица като това на италианската архитектка Патриция Касарини (@Patzhunter) Тя живее в Барселона и има 65 хиляди последователи! Kaсарини е архитект, интериорен и фешън дизайнер. Поддържа блога www.dallapolvere.com и разработва колекции за детски и спортни дрехи, както и проекти за декорация, стилистика за сватби и събития. Рекламира най-различни италиански и испански модни марки в Instagram.
Много интересен е и Instagram-профилът на испанската акртиса Пино Монтесдеока (@pino_montesdeocа), която обяснява, че „се учи от най-младите“, но осъзнава, че за нея определено има голяма пазарна ниша.
Вижте още някои от най-ярките примери на водещи възрастни модни „инфлуенсъри“ в Instagram.
От 1928 година насам, тя краде мъжете ви... Така се представя Хелън Ван Уинкъл в Instagram. Тя е на 89 години и е истинска сензация, защото се облича и държи като тийнейджърка. Няма как да не сте чували за нея: тя има „само“ 3,3 млн. последователи в Instgram и вероятно е най-влиятелната баба в света.
Авангардно обличащата се Лин Слейтър вече е истинска Instagram-звезда с 468 хиляди последователи! Тя е на 63 години и е университетски професор и социален работник. Нейният блог се нарича Accidental Icon. Тя действително се превръща в модна икона по случайност, когато папарак я взема за знаменитост и я снима на улицата... Останалото е легенда.
Тя е на 62 години, автралийка е и започва да използва социалните мрежи, за да рекламира своята марка бижута. Вече има 165 хиляди последователи, които харесват не само нейната свободна „хип-хоп“ и хипи визия, ами и начина, по който изпипва снимките и видеата си. На всичкото отгоре Сара Джейн е симпатична и въпреки, че нарича себе си „анти-фешън икона“ ни се иска да сме като нея, „когато пораснем“.
Валери Фон Собел съчетава забавното, ексцентричното и ретрото по един много интригуващ начин, докато всъщност представлява рекламно лице на доста различни модни марки.
Тя се казва Сюзън, на 60 години е, омъжена и има син със специални нужди. Тя зарязва своята работа на пълно работно време в администрацията и се отдава на своя блог и Instagram. Обича да пътува и да помога на жените над 50 да развиват своя личен стил.
Стилът на Бет напомня този на Сюзън, но с една идея по-разчупен. Тя дава истински пример за стил на жените над 50 години и това се оценява от почти 49 хиляди последователи.
Мелани е модел от Ванкувър с алтер-его, наречено Miz Bagg. Тя определено знае как да позира и как да рекламира свои и чужди колекции на почти 30 хиляди последователи.
Казва се Джудит и поддържа блога Style Crone. Нейното мото е „да остаряваш чрез шапки, винтидж мода и мистериите на йога“. На 33 хиляди последователи тя рекламира винтидж дрехи, шапки, перуки и аксесоари. Ако обичате шапките, тя е вашият човек.
Тя е на 83 години, но никога няма да й ги дадете. Красотата й е вродена, тъй като като млада е била Playboy-зайче. Сега живее в Лас Вегас и е фешън блогър, от когото има много какво да научите за гримирането, обличането и стила. „Красотата няма възраст, ако я носите със самочувствие“ е нейното мото.