В този зле прикрит патриархат умението да си успяла жена е наистина привилегия на не много дами. Тук сме ви събрали няколко примера за жени, които спокойно се конкурират с най-успяващите и известни мъже на сходни работни позиции.

Когато била на 13 години Бет Брукс, (вицепрезидент на Ernst & Young) била диагностицирана с дегенеративно заболяване на тазобедрените стави. Лекарите прогнозирали, че дори е възможно да не може да ходи в един по-късен етап от живота си. Преди да влезе в операционната, тя си обещала едно нещо – не само, че ще ходи, но и ще тича. По-късно става една от най-добрите спортистки в училището си. Играе в колежанския отбор по баскетбол. Тя има същата решителност и в работата си и днес е сред 100-те най-влиятелни жени в света.

През 2011 година Бет Мууни става първата жена начело на банка от топ 20 на САЩ. Тя започнала кариерата си като секретарка в малка банка в Тексас. Заплатата ѝ била само 10 000 долара на година и тя решила, че това не я задоволява. Какво направила? Заела се с проблема максимално експедитивно. През 1979 година посетила офисите на всяка голяма банка в Далас и искала да я включат в техните програми за обучение за мениджъри. В офис на Republic Bank тя отказала да напусне кабинета на мениджъра, докато не ѝ предложат работа. Стояла там 3 часа и той накрая ѝ предложил работа при условие, че завърши MBA. Именно това била повратната точка в кариерата ѝ. Специализираното образование ѝ дало увереност и по-късно тя имала куража да кандидатства за много отговорни позиции (като за повечето я наемали).

Мишел Гас днес е шеф на Starbucks за 33 държави. Когато започвала работа във веригата, й възложили задача да състави план за растеж за една нова напитка - Frappuccino. "Нека опитаме и видим колко можем максиално да постигнем в такъв проект!", казала си Мишел. Нейна била идеята за "глезене" на клиентите с добавяне на различни вкусове, което прави напитката възможна в хиляди вариации. Днес тя е един от най-успешните продукти на веригата, а вкусовете в различни държави са различни и наистина много. Същата стратегия тя приложила и когато поела малката фирма Seattle’s Best Coffee. Нейната идея за партньорство с Burger King, Delta, Subway и супермаркети довела до разрастването на марката и днес тя доставя не на 3 000 клиенти, а на 50 000.

Много от жените на върха споделят, че е много важно да се наемат хора, които са всестранно развити, обичат работата си и са умни, дори по-умни от самите тях. Хала Моделмог, президент на Arby's, казва, че е важно да се обградиш с хора от различни среди, различни като характер, както и от различни раси, произход и т.н. "Нямаш нужда от още един като теб", казва тя. "Така си отворен към различни гледни точки и е съвсем правилно да се възползваш от тях", допълва Моделмог.

Денийс Морисън, CEO на Campbell’s Soup, още от ранна възраст знаела, че иска един ден да ръководи компания и се запитала "Какви качества трябва да притежавам и развивам?". Докато вървяла нагоре в кариерата си, тя твърди, че винаги си задавала въпросите "Къде съм?", "Къде отивам?", "Какво трябва да направя, за да стигна там?". Ако отговорите на тези въпроси са задоволителни, тя знаела, че е на прав път, но ако не, не се колебаела дори да смени компанията, за която работи.

Четете още: 10 безценни съета за жени над 35