През последните 10 години сайтовете за запознанства станаха обичайно място за общуване на съвременните градски жители. Някои от тези сайтове са по-лекомислени и ориентирани към намиране на компания за една нощ. Други обаче подхождат отговорно към процеса и са създадени за хора, които искат да създадат дългосрочна и сериозна връзка. Как да се ориентираме в света на днешните технологии и да намерим своята сродна душа? Бизнес-дамата от Филаделфия Ейми Уеб е натрупала известен опит в сферата на интернет-запознанствата и е готова да сподели с нас изводите си.

Ейми Уеб, шеф на агенция за дигитални идеи и стратегии и специалист по японски език, била преуспяла във всичко, освен в личния си живот. Тогава тя решила да се регистрира в сайт за запознанства и да потърси своя принц. Както често се случва, попадала основно на белите му коне и на други чифтокопитни добичета. Едно от тези говеда я оставило сама в ресторанта да плати сметка в размер 1000 долара.

След поредица от неуспешни опити Ейми решила да подходи към проблема математически.

Етап № 1: Анализ на пазара на предлагане

Ейми съставила списък от характеристики, които трябвало да притежава потенциалният ѝ съпруг. За всяка една от 72-те характеристики давала определен брой точки. Например в списъка фигурирали особености като:

Произход и възгледи за традициите и семейството
Отношение към работата и към свободното време
Отношение към възпитанието на децата
Любов към пътешествията

Всеки кандидат получавал определени точки за качествата си. С претендентите, събрали над 900 точки, Ейми се срещала лично. С носителите на 800 точки си казвала „може би“, а за мъжете, набрали под 700 точки – твърдо не. Трябва да се отбележи, че майка ѝ, лелите ѝ и бабите ѝ веднага заявили, че Ейми е твърде взискателна и че така никога няма да си намери мъж.

Етап № 2: Анализ на конкурентите


Мъже, отговарящи на изискванията, все така нямало. Лелите сякаш се оказали прави.

Тогава Ейми решила да анализира наличните конкуренти и установила, че:

- Умните хора пишат за себе си много (3-4 хиляди знака). А популярните – само около стотина думи, но с лекота, весело, жизнерадостно и емоционално.
- Популярните момичета имат ефектни снимки, на които са се представили с красиви дрехи и уместен грим.
- Момичетата отговарят средно след 23 часа. По този начин те показват ясно, че имат и други интереси освен запознанствата с мъже.

Етап № 3: Създаване на супер-профила


Ейми редактирала профила си, добавила снимки от професионална фотосесия и променила стратегията си на поведение. И скоро усилията ѝ дали плодове – тя била засипана с писма.

За жалост нито един от кандидатите не набрал необходимия брой точки. Майката и роднините на Ейми си пеели същата песен („С такива високи изисквания нашето момиче никога няма да се омъжи“), а тя продължавала да търси своя идеален мъж.

Но настойчивостта винаги дава резултати. В крайна сметка се появил дългоочакваният принц, имащ сходни интереси и възгледи и събрал 850 точки по скалата на Ейми.

После всичко тръгнало като по приказките – срещи, пътувания, сватба и раждане на дете. Двамата продължават да си живеят щастливо заедно, радвайки всичките майки, лели и баби!

Интернет разширява възможностите ни да се запознаем с хора и ни помага да спестим част от безценното си време. Но наистина, защо понякога подхождаме по-сериозно към избора на нова рокля или нова работа, отколкото към търсенето на партньор за цял живот?

Може би Ейми Уеб е намерила своя съпруг не благодарение на алгоритъма си, а поради факта, че в процес на създаването на критериите си е определила ясно за себе си каква е тя и какво очаква от бъдещия си партньор. И когато разбрала това, е оставало да направи само последната крачка.

Каквато и да е истината, по думите на Ейми „Никога не бива да се страхуваш да се покажеш твърде взискателен. Вие сами създавате правилата на играта и затова никога няма да я изгубите!“.

Четете още: Вижте кой се сгоди на наградите "Еми" (Снимки)