Подреди скуката за Коледа

06 декември 2018 | 07:45
видяна 880
коментари 0
Снимки: Pexels

Началото на декември е особено време от годината. Рекламите по телевизията стават коледни, Марая Кери зазвучава по всяка радиостанция, появяват се мигащи лампички по прозорците на блоковете, а ти все по-често започваш да мислиш какви подаръци да купиш, какво да сложиш на трапезата, как да украсиш елхата. Идва най-семейният празник в годината.

Всички ще бъдете заедно, но... Какво всъщност ще правите тези няколко дни?

Колкото и да е очарователна, Коледа има една не чак толкова магическа страна – скуката. Времето спира и отново се оказвате насядали около телевизора с едни и същи филми и предавания или пък с очи, вперени в телефоните, където отново и отново се публикуват едни и същи снимки на питки, сарми и подаръци. Е, можете да разглеждате стари снимки, да играете на Сантасе или Домино, да си разказвате спомени... Всяко семейство има предпочитания.



Но вместо да се прозявате, слушайки вечните роднински истории или да придремвате пред обсипаните със звънчета телевизионни програми, е най-добре да се възползвате от свободното време на всички, за да се забавлявате чрез някоя традиционна настолна игра, която не натоварва очите.

Преди няколко години модата на настолните игри навлезе ударно в България.


Нашето семейство също се сдоби с няколко такива. Веднъж всички заедно трябваше да спасяваме планетата от епидемия, втори път едни срещу други трябваше да разпознаваме добрите и лошите джуджета в търсене на куп злато, а трети път пресъздавахме сюжета на популярен сериал, само че с карти и фигурки.


Настолните игри са много увлекателни, но рискът при тях е, че понякога се твърде сложни за най-малките, а понякога и за най-възрастните - в семейството. Разбира се, неостаряващите класики като „Монополи“ и „Не се сърди човече“ не представляват трудност за никого, но пък бързо се „превъртат“, казано на жаргон – и играчите просто започват да скучаят.

Има обаче още една игра, която е толкова популярна по света, че също се е превърнала в класика.
Скрабъл
Целта е върху игралното поле да подреждаш плочки с букви върху тях, така че да изпишеш думи. Името на играта буквално се превежда като „драсканица“. Играчите са провокирани да тестват своя правопис и речников запас, което понякога може да бъде ужасно смешно, а друг път да води до „кървави“ спорове. Навярно вече сте се досетили – става дума за играта, която насърчава грамотността и затова заслужава адмирации.

„Скрабъл“ е институция

В интернет даже има специализирани сайтове на английски език, където може да се намерят всички истински думи, които започват, съдържат или завършват с определени буквени комбинации.

Съществува и официален речник на думите, използвани от играчите - "Official Scrabble Players Dictionary", който ежегодно се обновява с нови попълнения. Сред най-актуалните нови думи са „туърк“, “зомбоид“ и „възклицателното за погнуса „юу“.

В българския вариант използването на по-редките съгласни като „х“, „щ“ и „ф“ дава повече точки в резултата. Все пак, най-ценното умение е да изписваш все по-находчиви думи от наличните плочки, които другите играчи вече са оставили на полето. Нека не забравяме, че освен развлекателна, това е и състезателна игра.

Семейният „Скрабъл“ е голяма забава, особено ако измислиш дума, която трябва дълго да настояваш другите да признаят. Като „полуфрустрация“ или „нещедростен“, например. Може и да ги няма в правописния речник, но ако си достатъчно убедителен – може и да спечелиш доста точки. Освен ако не бъдеш освиркан и дисквалифициран.

По-възрастните играчи предлагат думи като „гавазин“ и „берекет“, а дежурният спор обикновено възниква около изписването на имената на известни световни звезди. Или за нещо друго, понеже на „Скрабъл“ всеки може да има различно мнение, дори за една и съща дума... В крайна сметка в спора се ражда истината, затова и всички заравят глава в интернет или в речниците – и в крайна сметка си припомнят правописа.

„Най-хубавата част от празника е приготовлението“, обичаше да казва любимата ми баба. Сега, когато Коледа отново наближава, около нас се кроят и нарояват грандиозни планове за подреждане, готвене, купуване и опаковане. Нека не забравяме да се погрижим и за забавната част, за онези мигове, когато няма да се пие и хапва като за последно.

Впрочем, колко точки дава думата „джудже“ на „Скрабъл“? А „гирлянди“ и „Лапландия“?

(В материала има продуктово позициониране)

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.