8 музея, които можем да посетим виртуално. Красотата не е под карантина!

14 март 2020 | 11:49
8940
0
Снимки: Wikipedia, Pixabay
0

Възможно ли е да се разходиш из залите на най-големите музеи в света, без да се налага да ставаш от креслото? И още как! 

Върлуващият с пълна сила коронавирус може и да не ни позволява към момента да пътуваме из любими и желани кътчета извън граница, принуждавайки ни да си стоим на сигурно между стените на дома, но няма как да ни попречи да се насладим на едни от най-великолепните и интригуващи с богатите си и безценни колекции музеи по света.

Ето как може да посетите и разглеждате виртуално най-известните хранилища на човешкия творчески гений в дните на коронавирус. Красотата не е под карантина!

Пинакотека "Брера"

Пинакотека Брера е една от най-големите и впечатляващи картинни галерии в Милано, включваща в себе си 38 зали, посветени на произведения на изкуството от различни школи и епохи. Името „pinakothek“ произлиза от две древногръцки думи - „дъска“ и „свод“. Буквално пинакотекът е място за съхранение на живописни изображения. Пинакотека Брера е наречена така заради местоположението си - в историческия квартал Брера. Името произлиза от италианската дума „браида” или „брера”, буквално преведена като „земя, изчистена от дървета”.

Галерия "Уфици"

Рисуваният таван в главния коридор

Галерията Уфици е безспорният шедьовър в окръжността от световни галериии и по общо мнение това е една от най-значимите картинни галерии в света. Тя не само е една от най-старите в света, но и притежава една от най-ценните колекции. Тук са и едни от най-недостижими творби от периода на Възраждането. Ето само някои от платната и авторите, които могат да бъдат видяни тук:

Джото – The Ognissanti Madonna, Badia Polyptych
Симоне Мартини – Благовещение, Annunciation with St. Margaret and St. Ansanus
Паоло Учело – Битката за Сан Романо
Пиеро дела Франческа - Диптих на дук Федерико да Монтефелтро и дукеса Батиста Сфорца на Урбино
Фра Филипо Липи - Мадона с дете и двама ангели
Хуго ван дер Гус - Триптих Портинари
Сандро Ботичели - Раждането на Венера

Музеите на Ватикана

Галерията на картите

Музеите на Ватикана са основани от Папа Юлий II през 16 век. Това изключително културно и историческо богатство, собственост само на 80 души, наброява 11 музея с 5 галерии и 1400 зали. Сикстинската капела и стаите на Рафаело са задължителните спирки при онлайн обиколката на Ватиканските музеи. Не пропускайте да се насладите на пинакотеката (картинната галерия), където са изложени творби на такива художници като Микеланджело, Рафаело и Фра Анджелико. Грегорианският египетски музей пък ще ви впечатли с голяма колекция от древноегипетси находки като папируси, мумии и прочутата Книга на мъртвите.

Националният археологически музей в Гърция, Атина

Националният археологически музей в Атина съхранява едни от най-известните артефакти от различни райони на Гърция от праисторическия период до късната Античност. Това е най-известният археологически музей в Гърция и с една от най-богатите в света колекции от древногръцко изкуство. Не случайно той е известен сред жителите на Атина като “Музеят”. Тук са представени достиженията на всички цивилизации, развивали се на територията на съвременна Гърция – предмети от древността, скулптури, грънчарски изделия, произведения от бронз, египетско изкуство.

Музеят "Прадо"

"Прадо" е музей и художествена галерия в Мадрид, Испания, основан през 1819 г., с над 1300 картини в своите експозиции. Това е един от най-големите и значими музеи на изобразителното изкуство в света. Музеят е уникално богат на картини на европейските майстори от ХVI до XIX, в основната му колекция присъстват изключително много картини на Веласкес, Ел Греко, Гоя (чиято колекция се радва на най-широко представяне), Рубенс, Йеронимус Бош с най-добрата колекция в световен мащаб именно в този музей, както още и Мурильо, Рафаел, Веронезе и др.

Лувъра

Парижкият Musée Du Louvre е най-големият във Франция и един от най-посещаваните музеи в света. И затова, разбира се, си има причина. Лувъра събира под покрива си 35 000 шедьовъра на културата от праисторията до нашето съвремие. Тук може да се насладите на именити произведения като „Мона Лиза“ на Леонардо да Винчи, „Нике от Самотраки“, „Потъването на Медуза“ на Теодор Жерико, „Психея оживява от целувката на Купидон“ на Антони Канова и мн.др.

Британският музей

Панорама на старата читалня на Британската библиотека, 1857 – 1997 (ремонтирана и обновена през 2000 г.)

Ако има място, което успява да побере 2 милиона история на света на едно място, това е Британският музей в Лондон. Като се започне от най-дълбоки праисторически времена, премине се през Древен Египет, колекции от мумии, африкански племена, Древна Гърция, китайски династии, инките, великите художници, Шекспир, митологични чудовища – този музей по някакъв магически начин е успял да побере в десетките си зали всичко, което би могло да е обект на любопитството на посетителите.

Уебсайтът на Google Arts and Culture

Уебсайтът на Google позволява на ценителите да се разходят из 17 от най-големите галерии в света и да се насладят на някои от най-безценните произведения на изкуството. Музеят на модерното изкуство в Ню Йорк, Националната галерия в Лондон и Националният художествен музей "Кралица София" в Мадрид са само три от местата, които можете да разгледате онлайн. Всяка от галериите представя снимки на картини с много висока резолюция - около 7 милиарда пиксела. Това означава, че посетителите сайта виждат детайли, които е невъзможно да бъдат забелязани с просто око. Сред въпросните над 1000 произведения на изкуството са "Звездна нощ" на Винсент ван Гог и "В консерваторията" на Едуард Мане.

Четете още: Топ 10 на най-култовите секс музеи по света

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.