Десетте най-желани страни за туризъм

08 февруари 2011 | 11:22
видяна 20667
коментари 7

Разкошни плажове, исторически места, незабравими пейзажи и архитектурни забележителности – всичко това привлича милиони туристи като магнит.

Вижте кои са най-популярните туристически дестинации и кои са страните, които печелят най-много от туризъм.

Франция – 55.6 млрд. долара



Няма значение какво точно търсите – във Франция ще намерите всичко. Милионите туристи, които посещават тази страна, знаят много добре, че тук има и страхотни ски-курорти, и чудесни условия за сърф, както и бурен нощен живот в Париж и тишина и уединение в Бургундия. Ако добавите към това и най-добрите вина в света, изисканата кухня и романтичната аура на “града на любовта”, става ясно защо ежегодно тук идват 79 млн. души, които са направили страната трета по посещаемост в света.

Италия – 45.7 млрд. долара

Благодарение на историята и културата си, великолепната национална кухня, висшата мода, топлите морета и златистите пясъчни плажове Италия винаги е отбелязвала успех в туристическото поприще. В страната се намират 44 обекта на Световното културно и природно наследство – повече, отколкото в която и да било друга държава. Дори сицилианската мафия оказва добро влияние върху туризма, тъй като отдавна се е превърнала в известна запазена марка.

Австралия – 24.7 млрд. долара



До Австралия не се стига лесно, но човек не може да не я обикне, попадне ли веднъж там, независимо дали е дошъл като турист, по работа или просто за да опита най-доброто кафе-лате в света. Океанът, златистите плажове, футуристичната архитектура и космополитната атмосфера на градовете привличат много туристи, които осигуряват около 25 млрд. долара на страната годишно.

Австрия – 21.8 млрд. долара



Тоновете бял пухкав сняг, великолепните езера, красотата на Алпите, подходящи както за ски, така и за разходки, прочутите в цял свят виенски сладкарници, многобройните музикални фестивали… Въпреки кризата на туристите им е трудно да се откажат от всичко това. Австрийците знаят как да използват страната си на пълна мощност - доходите от туризъм съставят 9 % от вътрешния брутен продукт на страната.

Германия – 40 млрд. долара



Въпреки привидната си педантичност немците са креативни и предприемчиви. Нямат си нито Айфелова кула, нито безкрайни златисти пясъчни плажове, нито архитектурни забележителности на Гауди, но въпреки това успяват да направят популярен туристически продукт буквално от всичко. Хората идват в Германия заради немските вурстове, либералната берлинска атмосфера, нюрнбергския коледен панаир, старинните замъци и различните бирфестове. Ежегодно страната приема около 25 млн. туристи, което я прави девета по популярност дестинация в света.

Китай – 40.8 млрд. долара



Туристическите възможности на Китай все още не са проучени изцяло. Уникални обекти има в цялата страна, но повечето туристи предпочитат да посещават Пекин, Шанхай и Гунджоу, пренебрегвайки по-малките градове и по-дивите места. Въпреки това в Китай ежегодно идват над 50 млн. души, което печели на страната четвърто място по популярност като туристическа дестинация.

Великобритания – 36 млрд. долара



Всеки уважаващ себе си турист смята за свой личен дълг да посети поне веднъж Лондон и да види световноизвестния Стоунхендж, разположен в графство Уилкшир. Това невероятно каменно съоръжение е било построено още през бронзовата ера. Английската столица пък вече години наред заема едно от първите места в класацията на най-посещаваните градове в света и приема ежегодно около 15 млн. туристи. Благодарение на падналия курс на британския паунд експертите очакват значително увеличение на броя на туристите в страната.

Испания – 61.6 млрд. долара



Страната предлага безкрайни разкошни плажове, разнообразие от култури и религии в средиземноморските градове, невероятни музеи в Барселона и андалуски школи по фламенко. През последните години Испания надмина дори Италия по посещаемост и зае третото място в световната класация на най-популярните туристически дестинации. Туризмът осигурява 12 % от испанския вътрешен брутен продукт.

САЩ – 110 млрд. долара



Ежегодно по Тайм-скуер се разхождат 35 млн. туристи, други 31 млн. отиват в Лас Вегас да си пилеят парите за хазарт, а още 24 млн. посещават мемориала на Джордж Вашингтон. Страната се е възстановила напълно от злополучните събития от 11 септември и си е върнала позициите в класацията на най-посещаваните държави в света.

Турция – 22 млрд. долара



Страната на “всичко включено в цената” може да се похвали не само с отделни удоволствия и атракции. Многобройните археологически, исторически и природни забележителности в Турция карат туристите да се харчат не само за храна и нощувка, но и за екскурзии. От 2000 до 2008 г. туристическия поток към страната се е увеличил от 8 до 40 млн. души годишно. В момента Турция е на осмо място в класацията на най-посещаваните държави в света.

Коментари

7 Carlos
  23 септември 2012 | 15:28 отговор
 

What a neat artlice. I had no inkling.

 
6 Marnie
  23 септември 2012 | 01:13 отговор
 

I never thought I would find such an everyday topic so entahrllnig!

 
5 беден
  23 август 2012 | 16:11 отговор
 

серем ви в устата богати атеистични отрепки милиони хора умират от глад а вие които можете да им помогнете си гледате кефа

 
4 1 мнение
  05 август 2012 | 17:59 отговор
 

за съжаление от Франция (изключение Париж) и Англия не съм очарован. Германия- срещат се твърде рядко приятни кътчета.

 
3 1 mnenie
  05 август 2012 | 17:54 отговор
 

от това къде съм видял из Европа: ИТАЛИЯ си е- направово се потапяш в Рая. Гърция-е добре гледана цветна градина. Австрия е доволно красива. Испания- екзотика в планинската си част към Адриатика. Турция- магията на Ориента.

 
2 badabing633
  19 май 2012 | 14:11 отговор
 

A az v 5 (Turtzia, Germania, Ispania i Italia,. a v nedelia (utre zaminavam za Parij) :PP

 
1 MIA
  28 декември 2011 | 16:05 отговор
 

MALKO STRANI SA OSTANALI OT SPISAKA ZA POSESHTENIE:)

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.