Ето къде можете да опитате най-доброто кафе в света

19 октомври 2020 | 13:43
1470
0
Снимка: Pixabay
0

Ако трябва да посочим напитка, спечелила сърцата на най-много хора на планетата, то това безспорно ще е кафето. Преди да се впуснем в пътешествие из местата,  които се гордеят с най-добре приготвеното кафе, нека преди това да отдадем заслуженото на историческата роля, която Турция е изиграла за разпространението на тази обсебваща напитка по света. Първоначално се е появила в района на Кафа в Етиопия, оттам е пренесена в Йемен и след това, благодарение на турците, се е разпространила по целия свят. 

Апропо, кафето е втората стока в света след нефта, с която най-често се търгува. То се консумира в огромни количества, което го прави и втората най-популярна напитка след водата. Забележете, неговата обща стойност е над 100 милиарда долара.

Всъщност, ако трябва да бъдем по-точни, кафето не е напитка, а... плод, безкостилков плод (като боровинките). Да не забравяме, че плодовете му, които съдържат зърната кафе, се добиват от няколко вида малки вечнозелени храсти. Двата най-често отглеждани вида са високо цененият Coffea arabica и Coffea canephora, зърната от който са известни и като робуста. 

И за да не губим повече време, да запретнем ръкави и да видим кои са маршрутите с най-хубавото и вълшебно кафе в света. Следващия път, когато поемете на път към някой от тях, не пропускайте да си сръбнете от кафената напитка, която тя ще ви предложи. Ако не го направите, бихте допуснали непростима грешка. Класацията е поместена в турския вестник Milliyet.

Бразилско кафе

Бразилия е специализирана в два сорта - арабика и робуста, отглеждани предимно на плантации в щата Сао Пауло. Бразилското кафе, наречено Santos, се отличава с особената си киселина и по-висока плътност. Въпреки че не е домът на кафето, доскоро Бразилия произвеждаше близо 80% от общия общ обем на този пазар. По-голямата част от турското кафе също се добива от кафе на зърна, отглеждани в Бразилия.

Суматранско кафе

Остров Суматра в Индонезия е сред дестинациите, в което се отглежда едно от най-добрите кафета в света. Суматра започва да играе Важна роля в производството на този продукт Суматра започва да играе още от началото на 17. век. Отглеждано в западната част на Суматра на височина от 1000 до 1500 метра над морското равнище, това кафе се счита и за едно от най-специфичните в света.Именно на дългогодишната си история суматранското кафе дължи широкото си разпространение по света. 

Колумбийско кафе

Едно от най-известните и най-предпочитаните кафета в света е колумбийското. Сорт, наречен "Супремо", който се произвежда от Арабика, се отглежда в централните райони на страната, включително столицата Богота. Най-известна с кафето си в страната е провинция Нариньо. Този сорт се отличава с по-мекия си, нежен и балансиран вкус.

Етиопско кафе

Време е да се пренесем в Етиопия - родината на тази божествена напитка. Районът тук, където се отглеждат зърнените култури, е Кафа -  мястото, дало името на тази напитка. Кафето в Етиопия е от изключително значение и е под закрилата на държавата. Етиопското кафе е характерно със своя мек вкус и изразен аромат. 

Гватемалско кафе

Връщаме се обратно към мястото, където се произвежда най-много кафе в света. Не би било преувеличено да се каже, че кафето е за Южна и Централна Америка това, което e петролът за Близкия изток. А за Гватемала кафето също е от голямо значение.

Гватемалското кафе, като едно от най-популярните в света, има богат и отличителен вкус. Гватемалското кафе, приготвено от твърди зърна, също има пикантни и кисели нотки. Така че това кафе трябва да бъде предпочитано преди всичко от тези, които оценяват тази напитка заради нейния послевкус.

Турско кафе

Да, Турция, която не е държава в екваториалния пояс, не е производител на кафе, но с право заслужава да бъде в този списък като държава, която представи на света божествената напитка.

Благодарение на турците целият свят научи вкуса на кафето. Чувалите с кафе на зърна, изоставени от турците след Втората обсада на Виена, представиха вкуса на австрийците. По този начин кафето се разпространява бързо в цяла Европа. Що се отнася до турското кафе, този вид, като един от националните символи на страната, е световно известен.



Кафенетата, които станаха широко разпространени в Истанбул, особено след 16-ти век, постепенно се превръщат в места за културно взаимодействие и социализация. Въпреки факта, че кафенетата бяха затваряни от време на време по заповед на султана, те продължават да бъдат важна част от градската култура на Истанбул в продължение на пет века. 

 

Четете още: 5 мита за кафето, в които все още вярвате

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.