Прецедент в историята на киното: Търсят запален киноман да гледа филми на самотен остров

07 януари 2021 | 11:03
612
0
Снимки: Instagram
0

Пред какви ли не предизвикателства и нестандартни решения ни изправя през последната година пандемията от новия коронавирус. Заради предприетите спешни мерки за предпазване от разрастване на заразата особено засегнат се оказа сектора на изкуството и културата.

Те са и причина един от най-престижните световни форуми - Международният кинофестивал в Гьотеборг, да промени изцяло облика си, адаптирайки се към новите условия по света. Така тази година най-големият на Скандинавския полуостров кинофестивал ще премине под знака на изолацията по схемата - една прожекция - един зрител.

За целта организаторите ще заложат на запален и сериозен киноман, който трябва да прекара една седмица в гледане на филми. Това пише в съобщение в сайта на филмовия фестивал, в което се посочва още, че избраният кандидат ще бъде изпратен на изолиран малък остров в Северно море, край западното крайбрежие на Швеция. - Патер Ностер,

Там той ще бъде настанен в преустроената сграда към морски фар, която в момента е превърната в бутиков луксозен хотел. Една от залите на хотела е оборудвана от организаторите като киносалон, където щастливият гост ще може да се наслади на 60 заглавия от колекцията на фестивала за тази година. 

Освен да гледа предоставените му продукции, избраният киноман ще трябва всеки ден да споделя критики и впечатления от филмовото си заточение.

Победителят ще разполага с всичко необходимо - "страхотна храна, страхотни питиета и хубаво легло", обещава художественият директор на "Гьотеборг 2021" Йонас Холмберг.

Избраникът ще трябва обаче да се лиши от някои типични за съвременната цивилизация предмети като телефон, компютър, дори и книги, за да може пълноценно да посвети времето си на класираните киноленти.

Условията, на които филмовият ентусиаст ще трябва да отговаря, са няколко - да бъде запален киноман, да се съгласи да снима дневен видео-блог по време на експеримента и да бъде "емоционално и психологически пригоден да прекара една седмица в подобна изолация". 

Прецедентният дигитален формат на тазгодишния фестивал в Гьотеборг тази година ще се проведе между 29 януари и 8 февруари, а програмата ще бъде представена на 12 януари. Експериментът от Патер Ностер ще бъде повторен и с филмови прожекции за един-единствен зрител в кино със 707 места в Гьотеборг, както и в хокейна арена за 12 000 посетители. 

Форумът ще бъде представен в цифров формат, като публиката ще има достъп до всички филми, до премиерите и срещите с творческите колективи в интернет платформите. Основна тема на събитието ще бъде "Социалната дистанция - новият свят, възникнал след пандемията и ролята на киното в него".

 

Четете още: Антония Петрова заведе сина си на Малдивите (снимки)

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.