Разходка до Хърватия и Музея на разбитите сърца (снимки)

24 юни 2020 | 07:23
692
0
Инстаграм, Pixabay
0

Ех, кой от нас не може да се "похвали" с поне една връзка, разбила сърцето му? Знаем, че след подобно преживяване трудно се продължава напред. Но в Хърватия са измислили един много добър начин.

И той се крие в уникалния Музей на разбитите сърца.

Идеята е на двойка хърватски художници – Олинка Виштица и Дражен Грубишич. Те се разделили през 2003 г. Не знаели какво да правят с всички онези предмети, които им напомняли един за друг. И решили да ги съберат в колекция, която да изложат в... музей. После предложили на приятели да добавят нещо от себе си. И така колекцията започнала да придобива все по-големи и по-големи размери.

Мълвата за тази необичайна арт сбирка се разнесла доста бързо благодарение на медиите. Скоро бившата двойка започнала да получава всевъзможни предмети от различни хора, които хем искали да се отърват от спомените си, хем не можели да изхвърлят предметите, емоционално обвързани с предишния им живот.

Музеят на разбитите връзки се превръща в абсолютна атракция, а Олинка и Дражен, които така и не се събрали отново, се заемат да организират изложби в големи градове по цял свят – от Истанбул до Ню Йорк.

Музеят дори прави световно турне в периода 2006 – 2010 година. А след това се установил в Загреб. И се превърнал в първия частен музей за разбити връзки в Хърватия.

Само за една седмица след откриването си е бил посетен от над 1000 души, които били любопитни да видят какво остава, след като чуждите връзки се разпаднат. Сред предметите могат да се видят най-стандартните и най-щурите неща – от писма, плюшени мечета, сърца, белезници с пухчета, до обезобразени градински гномове, сватбена рокля, протеза за крак, брадва и други. Дарителите са анонимни (ако пожелаят), но оставят кратка бележка с описание на предмета и историята около него.



Уникалната иновативна идея, благодарение на която стотици и хиляди хора твърдят, че са излекували разбитите си сърца, е оценена от американския адвокат Джон Куин по време на престой в Загреб. Той решава да направи такъв музей в Холивуд в сътрудничество с оригиналния в Хърватия. Музеят в Лос Анджелис отваря врати през 2016 г., като основната част от колекцията е от местни дарители.

Вече има и в Берлин, и в няколко други градове на света.

Ако случайно ви се намират у дома вещи, които ви напомнят за бившия, но в същото време не ви се иска да изхвърлите на боклука, можете да ги изпратите до Музея на разбитите сърца. И да бъдете сигурни, че ще се погрижат добре за тях.

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.