5 формата на семейни отношения от бъдещето

23 септември 2019 | 13:06
2225
0
pixabay, unsplash
0

„Мъжът лови мамути, а жената пази домашното огнище“. Ако преди много години този семеен модел е бил може би единственият възможен, то сега човек може спокойно да се открои в тълпата като особняк с подобни отношения.

Консултирахме се с практикуващ психолог, за да уточним какви промени ще претърпят в най-близко време възгледите на хората за любовта и връзките.

семейство

Любовните отношения претърпяват значителни промени. Доскоро патриархалният строй предполагаше, че жените са неспособни да се издържат сами и възлагаше това задължение на плещите на мъжа. Днес обаче дамите са способни и дори искат да си изкарват прехраната.

И много от тях се справят напълно успешно с това! Междувременно неизбежното в миналото задължение на жената да пази домашното огнище и да приготвя храна сега се компенсира лесно и просто – дори ако мъжът изобщо не умее да готви или да поддържа ред вкъщи. Двойките спокойно могат да се хранят на ресторант, да си поръчват храна за вкъщи и да си наемат чистачка.

Затова и мотивите, които днешно време могат да задържат двама души заедно, са съвсем различни.

Представяме ви 5 нови типа семейни отношения, някои от които вече са приети като норма.

1. Брак, в който основа са чувствата и отношенията на партньорите

И двамата са самодостатъчни и зрели личности, осъзнаващи, че връзката помежду им ги дарява с хармония, щастие и възможности за развитие. Половите различия в такива семейства все повече се размиват и двамата партньори приемат модела на семейно равноправие.



2. Гостуващ брак

Този формат е една от набиращите скорост тенденции днешно време. В него най-важното за партньорите е тяхната независимост. „Хубаво ми е с теб, но ако мога да изпитам удоволствие и с някой друг, защо не?“. Партньорите може дори да не живеят заедно и да гледат необвързващо на това, което имат заедно. Ако нещо не е наред, те не си губят времето да подобряват и спасяват връзката си, а просто продължават нататък.

3. Семейство, в което възрастните и децата са равни

Принципите на възпитанието се променят радикално – това е факт. Сега е актуално внимателното отношение към мнението на децата и някои родителите вече са готови за нова семейна йерархия. На законодателно ниво децата също получават все повече права и могат по собствено желание да напуснат семейството си заради неуместно отношение. Друг важен аспект – днес децата са способни да печелят много повече от родителите си, например като блогъри. Това не може да не се отрази на традиционните устои.



4. Семейство във виртуалното пространство

Съвременните VR-технологии ни позволяват да поддържаме любовни връзки, които да не изискват срещи и общуване на живо или съвместен живот. С помощта на 3D-аватари на специални платформи хората могат да имат виртуални отношения – да се запознават, да ходят на срещи и да си организират сватби във виртуалното пространство.



5. Доброволни самотници

Това са хора, избрали съзнателно самотата и липсата на деца. Това явление става все по-разпространено на фона на това, че щастливият брак днешно време не е задължително условие за „успешност“ на човека.

Семейството отдавна вече е излязло извън рамките на „мама, татко и аз“ и ще се променя и занапред. При това можем да предположим, че броят на разводите ще намалява постепенно. Причина за това обаче няма да е укрепването на брачните отношения, а фактът, че много двойки просто няма да регистрират официално отношенията си. Онези партньори, които все пак решат да го направят, ще изхождат от принципите на взаимното уважение и свободата на личността. Това ще им позволи не само да изграждат здрави и продължителни връзки, но и да предадат на децата си именно този семеен модел.


(По материали на wday.ru)

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.