6 ситуации, в които сме склонни към изневяра

10 август 2018 | 15:50
видяна 23750
коментари 2
Снимки: Unsplash

Понякога забелязваме, че погледът на любимия изведнъж се е променил или е станал по-студен от обикновено. Започват да ни измъчват съмнения – дали всичко е наред във връзката ни? Струва ли ни се или мислите му вече са посветени на някоя друга? Психоложката Холи Ричмънд уточнява кога хората най-често се решават да изневерят.

Има няколко момента, в които ние или партньорът сме най-склонни към изневяра и отдалечаване от любимия човек. В тези ситуации е за предпочитане да поддържате тесен контакт, за да разберете откъде идва проблемът и как може да се реши. Ако си затворите очите за отчуждаването на партньора, много скоро може да стане нещо, за което да съжалявате после. На кои случаи трябва да обърнете особено внимание?

Преди сватбата


Тревогите преди сватбата и съмненията в готовността за семеен живот наистина могат да доведат до изневяра. „Много двойки предчувстват с нетърпение предстоящата церемония и перспективата да станат истинско семейство“, пояснява психоложката и секс-терапевтка Холи Ричмънд. „Но често се случва в този период един от партньорите да усеща, че това е последният му шанс да прояви своята свободна и независима сексуалност, особено ако в двойката има уговорка за моногамност. Тези изневери се случват най-често месец-два преди сватбата“.

След раждането на първото дете

Раждането на първото дете за някои родители (най-често за бащите) също може да пробуди страха „ей сега вече съм трайно обвързан“. „Раждането на дете може да сближи партньорите повече от всичко друго“, казва Ричмънд, „но може и да стане причина за отчуждаване. Ако вторият родител се притеснява твърде много, ако е погълнат изцяло от детето или самото дете е по-проблемно, постоянно плаче, пречи на родителите да спят или боледува, партньорът може да изпита желанието да си върне онази част от зрелия бездетен живот, която е изгубил“.

При ръст в кариерата


„Ако в даден момент усетите, че за партньора работата е станала по-важна от вас, това може да показва, че приоритетите му са се променили“, смята Ричмънд. „Ако той постоянно се прибира късно от работа и не говори за причината за закъснението си, уместно е да го питате сами. Може да работи над спешен проект или да има възможност за повишение? Или пък връзката ви куца и затова на него му е по-приятно да прекарва времето си в офиса? Ако партньорът използва работата като прикритие за нежеланието си да се прибере вкъщи, вероятността да изневери нараства“.



На около 40 години

„Това е особено актуално при жените“, уточнява Холи Ричмънд. „В практиката си съм виждала много пъти как се променя мирогледът на жената с наближаването на 40-тия рожден ден. Има две причини за това. Първо – на тази възраст много дами вече са се реализирали професионално, чувстват се уверени и знаят какво искат от живота. Това самочувствие се проектира и върху личния живот, жената започва да възприема по нов начин себе си и външния си вид, пробуждайки мощна сексуална енергия. Второ – на около 40 години обратното отброяване на биологичния часовник се усеща по-силно. Независимо дали жената иска да има дете или не, организмът й разбира, че не й остава много време да остави потомство. Затова либидото и сексуалността се повишават“.

По време на кризата на средната възраст

„Това важи както за мъжете, така и за жените. При повечето идва момент, в който те разбират, че не живеят така, както са искали и мечтали“, пояснява Ричмънд. „Често това е съпроводено от мащабни промени – човек изведнъж започва диета, тръгва на активни тренировки, променя кариерата си. В резултат на което други хора го обсипват с комплименти и се възхищават на постъпките и решенията му. Човекът иска да получава повече такова внимание. Разбира се това може да е от полза за връзката, ако партньорът подкрепя тази промяна и изразява възторга си от волята за нов живот на съпруга/съпругата. Ако обаче човекът в криза на средната възраст не получава одобрение у дома и при това чува възхитени коментари по свой адрес на друго място, той ще поиска да се намира там, където е по-високо оценен“.

След смърт на приятел или роднина

Загубата на близък човек предизвиква истинска буря от емоции. „Подобна криза може както да сближи, така и да раздалечи партньорите“, пояснява Холи Рибмънд. „Смъртта на значим за нас човек понякога буди у нас желанието да се дистанцираме от всички, които са ни близки и ни обичат. Иска ни се да прекараме известно време насаме с мъката си, но при това вътрешно жадуваме утеха, търсим човек, който да ни помогне да преодолеем болката от загубата. Или пък напротив – търсим общуване с някого, който не знае за нашата болка, не разпитва и не говори за нея. Това ни позволява да скрием уязвимостта си“.

 

Коментари

2 ...
  10 август 2018 | 23:36 отговор
 

Демек...нонстоп,оправдания бол.

 
1
  10 август 2018 | 18:05 отговор
 

Някои хора са по-склонни от други и не им трябва конкретен повод.

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.