Кой цвят прави жените да изглеждат най-секси

05 октомври 2019 | 13:04
2791
2
снимки: Unsplash
2

Какви фактори влияят на физическата привлекателност? Този въпрос измъчва учените вече от няколко века – хилядите научни опити да се „препарира“ сексапилът само потвърждават това. Например, доказано е, че най-силни емоции будят момичетата със симетрични и средни черти на лицето (не твърде едри и не твърде дребни) и фигура „пясъчен часовник“ (с изразени талия и ханш). Макар проучванията обикновено да се фокусират основно върху физическите данни, учените са наясно и че противоположният пол най-много се пали по екстравертки, честни дами и госпожици, облечени предизвикателно (уви, това е факт!). Остана да добавим към това и най-вълнуващия цвят.

В поредица експерименти с участието на стотици доброволци на различна възраст и от различни страни психолози от Университета в Рочестър са открили кой цвят прави жените най-привлекателни и желани за мъжете. Заинтригувахме ли ви? Нищо ново – най-сексапилният цвят си остава червеният. Той няма конкуренти в цялата палитра. При това обаче този цвят не влияе никак на оценката на интелектуалните дадености и на способността към емпатия и не прави жената по-съблазнителна според другите жени. Как и защо именно работи червеното?



„Условията на играта“ отново са продиктувани от инстинктите. Мъжете, също като приматите, неизменно интерпретират червеното като секс-сигнал. В природата именно този цвят обагря възбудените части на телата на животните. Има и социален аспект – когато виждат червено, мъжете непроизволно си спомнят за сексуалните стереотипи, които заобикалят „разкрепостената“ lady in red. Това само засилва природното им влечение. Освен това според психолозите именно червеният цвят засилва активността в онези дялове от мозъка, които отговарят за концентрацията на вниманието – червеният обект не се изпуска от поглед и заема мислите на гледащия.



В един от експериментите на доброволците им предложили да погледнат снимка и да си представят следната ситуация: „Вие отивате на среща. В портмонето си имате сто долара. Колко пари сте готови да похарчите на срещата с това момиче?“. Максимална щедрост мъжете проявили към онези "претендентки", които били облечени в червено или били снимани на червен фон. Бялото, синьото, зеленото и сивото, които също били включени в експеримента, изостанали значително. Доброволците трябвало не само да оценят общата привлекателност на жената, но и да споделят намеренията си спрямо нея. Най-смели фантазии и решителни действия господата нарочили отново за кандидатките в червено. Любопитно е, че дори ако на мъжа му се казвало, че конкретно момиче изобщо не е настроено за секс, той трудно вярвал в това и бил настойчив.



От една страна уловката с червения цвят е проста и гениална. Можете да изглеждате с пъти по-секси, ако просто си смените тениската или изберете правилния оттенък червило. От друга страна обаче, искате ли цветът на дрехите ви да подава сексуални сигнали, дори ако изобщо не търсите секс?

Четете още: Новото средство за разтърсващ секс – паста за зъби

Още по темата

Коментари

2 MollyK.
  05 октомври 2019 | 14:00 отговор
 

ЕкстрАвертки

 
1 Крум Усаински-Крупник
  05 октомври 2019 | 13:56 отговор
 

Цървули!!!Какъв цвят ако е дебел,кривозъб мамут с мазна,рехава косица!!!Няма такъв цвят!!!Ура и Слава!!!

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.