Бебето ми има запек. Ами сега?

06 август 2020 | 10:11
14794
0

Преди да стана майка нямах никаква идея, че бебешкото ако може да бъде толкова сериозна тема, по която трябва да стана експерт. Не след дълго обаче разглеждах таблици с текстури, форми и цветове. Просто, когато миниатюрното човече се появи и не може само да ти каже как се чувства е важно да имаш максимално много информация, за да му помогнеш да си изгради един сигурен свят, в който да се чувства защитено.

На първо място е много важно да знаете, че честотата с която всяко дете се изхожда е индивидуална и зависи от особеностите на неговия организъм. През първити месеци някои деца се изакват по няколко пъти на ден, други само по веднъж, а трети няколко пъти в седмицата.

Има и случаи, в които коремните мускули на бебчето все още не са достатъчно заякнали и затова му е трудно да се изхожда. В такъв случай някои бебета плачат и стават червени, това обаче все още не означава, че имат запек. Важното е акото да бъде меко, това дори е от по-голямо значение от честотата на изхождане.

Кога обаче бебчето вероятно има запек?

Основните признаци за запек при най-малките са следните:

Дискомфорт по време на изхождане
Твърди и сухи фекалии
Подуто коремче
Кръв в изпражненията

По начало кърмените бебета страдат по-рядко от запек, но не е изключено и при тях да се получи подобен проблем.

Най-честите причини за запичане при най-малките е смяна на вида адаптирано мляко, преминаване от кърма на адаптирано мляко или пък промяна в обстановката, като пътуване или някакви стресиращи обстоятелства за цялото семейство.

Какво можете да направите?

Ако бебето е кърмено, някои малки промени в начина на хранене на майката биха могли да бъдат от полза. Най-често срещаният проблем е прекалената консумация на млечни продукти, които биха могли да доведат до запек. В такъв случай намалете приема им за няколко дена, за да установите дали това е проблемът. Ако бебето е на адаптирано мляко, потърсете съвет от педиатъра си с какво бихте могли да го замените, за да стане изхождането по-редовно.

Леки упражнения и масажи също биха могли да подпомогнат мъничето. Можете да завъртите крачетата лекичко, все едно бебчето кара колело или пък да направите нежен масаж на коремчето като въртите дланта си по посока на часовниковата стрелка около пъпа.

Специалистите съветват да увеличите и приема на течности, като внимавате обаче те да не запълнят коремчето прекомерно много и така бебчето да намали приема на хранителни вещества от кърмата или адаптираното мляко. За най-малките са достатъчни по няколко глътки на всеки 2 или 3 часа.

Ако бебчето е захранено, можете да опитате да наблегнете на разхлабващи храни като сливи, круши, овесени ядки или пък броколи.

На помощ при упорит запек може да ви дойде и микроклизмата Мелилакс Педиатрик на италианската фармацевтична компания Aboca. Продуктът би могъл да се използва дори при деца, които страдат от синдром на раздразнените черва, фисури или хемороиди. Мелилакс Педиатрик е създаден на основата на мед и освобождава червата, като същевременно с това намалява дискомфорта и възпалението, които се появяват при наличието на запек.

Благодарение на комплекса Promelaxin® продуктът, освен изхождащо действие има и предпазващо такова, като предпазва ректалната лигавица. Мелилакс Педиатрик е подложен на стерилизационен процес, което го прави безопасен за използване при малки деца и кърмачета. Той е изграден от комбинация от нектарен мед и манов мед, специално подбрани и обработени в съответствие с тяхното съдържание на монозахариди, полизахариди и меланоидини, обогатени с полизахаридна фракция от алое и слез.

(в материала има продуктово позициониране)

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.