Как малката Дима не се превърна в част от статистиката и защо е важно и ние да помогнем

19 април 2021 | 11:24
32240
0

Темата за изоставените деца е болезнена и често оставя у нас усещането за безнадеждност и безпомощност. Оказва се обаче, че надежда има и ако всеки от нас даде мъничко от себе си, повишава значително шанса броят на децата, изоставени от родителите си, да намалее.

Според данни на фондация “За Нашите Деца”, българските родители са изправени пред дилемата дали да се разделят със своето новородено още в родилното отделение. А това се случва много по-често, отколкото предполагаме. Сред основните причините са: бедност (75%), липса на подкрепа (48%), лоши битови условия (65%), умствени и психични затруднения (33%). По информация на НСИ, само през 2020 г., в социални домове в България са били настанени 408 деца.

Именно с тази статистика се бори фондацията “За Нашите Деца”, чиито усилия бихте могли да подкрепите и вие. Развитие и щастливо детство за най-уязвимите деца в България - това е каузата, зад която застават те. “За Нашите Деца” предоставя професионални социални услуги за най-уязвимите деца в ранна възраст чрез насърчаване на постоянните и сигурни семейни отношения. Тя се ангажира с изграждането на подкрепяща мрежа около майките, при които има риск да изоставят рожбата си.



Историята на новородената Дима е показателна за това, че с общи усилия е възможно съдбата на едно дете в риск от изоставяне да бъде променена.

Всичко започва с непланираната бременност на Валя - нейната майка. Тя и съпругът ѝ Дидо, заедно с четирите им деца, поради липса на работа и постоянно жилище, живеят в пловдивско село, където се изхранват с дърводобив. При тях са и родителите на мъжа, които им помагат със семейните задължения, докато те работят в местното горско стопанство. С появата на непланираната бременност и това, че Валя няма да може да работи, семейството е изправено пред опасението, че трудно ще се справят финансово и решават, че детето ще бъде дадено за осиновяване.

За светлината в тунела допринася д-р Диана Аргирова, която изпраща сигнал към фондацията за намерението на майката да изостави детето си. Специалистите от “За Нашите Деца’’ реагират бързо и след среща с Валя в болницата установяват, че решението на родилката се крие основно в липсата на подкрепа от родителите на съпруга ѝ. В следствие на усложнения след раждането, Валя е останала в болницата по-дълго и се е грижила за малкото момиченце, което е било с тежка жълтеница. От фондацията се свързват със съпруга ѝ като му споделят, че тя вече е силно привързана към своята рожба. Така той осъзнава, че трябва да направят всичко възможно за задържането на детето в семейството и след разговор с неговите родители, това решение е взето.

Грижейки се за семейството, от фондацията осигуряват специалисти, които ще помагат на родителите да са по-сигурни в себе си, за да може малката Дима да расте в сплотена семейна среда. Отделно от психологическата помощ им предоставят пакет за новородено с всичко необходимо, както и материална подкрепа под формата на хранителни продукти.



За положителното развитие на истории като тази всяка помощ е значима и за да могат да завършват с щастлив край, помагат различни хора и компании, които подкрепят фондацията. Една от тях е немската компания Куайсер Фарма, производител на хранителните добавки Допелхерц, която става партньор на “За Нашите Деца”, припознавайки общата кауза.

С всяка закупена опаковка Допелхерц, от серията продукти за деца и майки, вие не само осигурявате необходимите витамини за здравословния растеж на вашите деца, но и помагате на дете в нужда.



Допелхерц® актив Пробиотик Желирани мечета е най-новият продукт на компанията, който подкрепя родителите в стремежа им да дадат най-доброто на своите деца. Продуктът поддържа баланса на чревната микрофлора и е в удобна форма за най-малките - желирани мечета с вкус на ягода. Само две от тях съдържат два милиарда тиндализирани бактерии, които подпомагат организма да се справи по-бързо със стомашно-чревните неразположения и подобряват съпротивителните сили на организма.

Благодарение на общите усилия и доверието на потребителите, само за първите шест месеца от сътрудничеството между фондация “За Нашите Деца” и Куайсер Фарма са събрани и дарени 16 000 лв. Това е много близо до първоначално поставената цел от 20 000 лв. в рамките на 1 година и дава шанс на повече малки герои да растат в пълноценна семейна среда.

Нека обединим усилия за каузата повече деца да останат в прегръдките на своите майки и напишем много щастливи истории като тази на Дима.
 

(в материала има продуктово позициониране)

Woman.bg

Сайтът за истинската жена
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.