Ева Лъчезарова

Темите, която най-много ме вълнуват напоследък са здравето и начините, по които можем да подобрим качеството си на живот тук и сега. Работата ми дава възможност да следя най-новото и в двете насоки и много се радвам, че този блог е мястото, където ще можем да обменим полезна информация относно това как да бъдем жизнени, здрави и красиви.

Влез във форма: 10-дневно пролетно предизвикателство

03 май 2021 | 09:00
32262
0

Великденските трапези са вече зад гърба ни, насладихме се на пухкав козунак, цветни яйца и специалитети с агнешко. А сега накъде? Очаква ни най-зареждащият период от годината: късна пролет и лятото!

Трябва обаче да ви признаем нещо - усетихме, че след дългата зима и стабилното похапване и застояването у дома, имаме нужда от плавен преход към по-активните месеци от 2021-ва година. Затова заедно с Допелхерц решихме да организираме 10-дневно пролетно предизвикателство, което да даде рамка и идеи на нашите читателки по пътя им към най-добрата версия на самите себе си. То включва няколко идеи за физически активности, както и здравословни навици, които да продължите да следвате и след края на предизвикателството.

Нека започваме!

1. Създайте си нов плейлист и/или поканете приятелка

Има две неща, които със сигурност ще ви мотивират да довършите предизвикателството докрай, при това с удоволствие:

- Създайте си плейлист с музика, която ви вдъхновява и мотивира;
- Поканете приятелка, с която да правите предизвикателството заедно, така едновременно ще създадете нови спомени заедно, докато влизате във форма;



2. Пийте повече вода

Отделете втория ден, за да анализирате начините, по които се хидратирате. Ежедневието ни е толкова натоварено и забързано, че често не обръщаме внимание на нещата, които сме превърнали в навици, а безспорно пропускането на хидратацията е една от най-лошите привички, които бихме могли да развием. Някои от основните признаци за дехидратация на организма са: подуване, усещане за отпадналост и трудно сваляне на килограми. Затова през втория ден на предизвикателството се стремете да си записвате количеството вода, което приемате. Специалистите съветват това да са минимум 8 чаши чиста питейна вода на ден. Ако забележите, че приемате по-малко от това, увеличете количеството постепенно и продължете да си водите дневник, докато 8-те чаши станат част от ежедневието ви.

3. Създайте си нов пролетен фитнес план

Време е да излезем навън! Отделете си поне един час през третия ден от предизвикателството, за да се разходите в близкия парк и да се раздвижите, за да се вдъхновите за нови фитнес приключения. Нашият съвет е да тренирате поне три пъти седмично, като си изберете поне една активност, която да можете да практикувате на открито, като тичане, каране на колело, а защо не и бързо ходене.

Ето и една примерна седмична програма:

Понеделник: ден за йога;
Сряда: ден за тичане;
Петък: интензивна фитнес тренировка;

Стремете се да отделяте по 1 час в определените дни за спортни занимания и не забравяйте да ги планирате предварително.



4. Обърнете внимание на диетата си

Нека посветим ден 4 на начина на хранене. Не е необходимо да правите нещо драстично, което тотално да ви бъде трудно да спазвате. Анализирайте кои са слабите ви места и поработете върху тях. Ако например обичате сладичко, премахнете десертите през седмицата и ги оставете само за уикендите. Ако се опитвате да свалите допълнителни килограми, заложете на закуска, богата на протеини, която ще ви държи сити по-дълго и ще намали общия прием на калории през деня. Освен това пролетта е най-доброто време, в което да напълните хладилника си с полезни плодове и зеленчуци - така че не пропускайте да им се насладите!

5. Не забравяйте магнезия

С промяната в режима ви на тренировки и хранене, не забравяйте да суплементирате с подходяща добавка. Физическото натоварване увеличава нуждите на организма от различни минерали, сред които основна роля има магнезият, както и от множество микроелементи и витамини от групата В.

В състава на Допелхерц® актив Магнезий Спорт ДИРЕКТ влизат всички необходими полезни съставки, които ще спомогнат за вашето възстановяване. Той съдържа 250 милиграма чист магнезий и е под формата на удобно саше, което няма нужда да бъде разтворено във вода. Добавката е обогатена и с В витамини, желязо, мед, манган, хром, цинк и йод.



Полезните съставки започват да се абсорбират още в устната кухина, което гарантира бързото действие на добавката, освен това те се разпределят равномерно в храносмилателния тракт и не предизвикват дразнене на стомаха.

Знаете ли, че магнезият е един от най-жизненоважните минерали за оптималното функциониране на тялото ни, а организмът ни не може да го синтезира сам? Ако искате да разберете за какво е необходим магнезий на организма ни, освен при спорт, вижте тук

6. Направете 10 000 крачки

Ходенето пеша е изключително приятно занимание през пролетта, а най-лесният начин да увеличите движението си е чрез разходки. Задайте си цел спрямо възможностите, които имате и нивото на физическа подготовка, което поддържате. Специалистите разкриват, че най-добрият вариант е да правите по 10 000 крачки на ден, а топлите месеци са чудеснен момент да изпълните тази фитнес цел. Можете да отидете на работа пеша, да се разходите след вечеря или пък в обедната почивка.

7. Разтегнете се

Отделете днешния ден, за да се разтегнете подобаващо. Увеличаването на активността води и до прекалено напрежение в мускулите, което е препоръчително да избегнете чрез подходящо разтягане. Желателно е да го правите преди и след тренировките си, но можете да го включите и в отделен ден, защото щом го превърнете в навик, ще усетите как разтягането всъщност много наподобява реласкиращото действие на масажите. Ако работите от вкъщи, можете да го включите и в обедната си почивка.

8. Покорете планински връх

Спрямо деня от седмицата, в който започнете предизвикателството, задължително включете един уикенд ден, който да посветите на планината. През пролетта тя е особено свежа, будна и зареждаща. Един от любимите ни маршрути близо до София е Боянския водопад, който ви препоръчваме с две ръце. Ако пък търсите малко по-спокойна разходка, задължително се разходете до пещерата Проходна, а след това разгледайте къщичките от приказките в Карлуково.



9. Починете си

Активната почивка е също толкова важна, колкото и тренировките. Така че не забравяйте да си почивате без телефон и без телевизор. Прочетете някоя хубава книга, медитирайте или просто помечтайте за идващото лято.

10. Направете си екшън план

Ето че 10-дневното пролетно предизвикателство е към края си, а в последния ден от него ви предизвикваме да планирате. Отделете си специален тефтер, в който да отбележите на седмична база всички нови навици, които изградихте през последните 10 дни. Отбелязвайте си времето за тренировки, храните които приемате, по колко вода пиете на ден, както и времето, в което сте приели своята специална хранителна добавка Допелхерц® актив Магнезий Спорт ДИРЕКТ. Не забравяйте да си отбележите и дните за ваканция, които тепърва предстоят!
 

(в материала има продуктово позициониране)

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.