9 признака на стреса, за които вероятно не подозирате

05 юни 2021 | 12:30
1323
0
Pexels
0

Стресът на модерния живот, примесен с пандемичната обстановка, в която живеем вече повече от година, е толкова сериозен, че рядко имаме дори минутка, за да поспрем и да се замислим над това как се чувстваме. Въпреки това телата ни веднага разбират кога нещо не е наред и започват да ни изпращат различни сигнали, на които е важно да обърнем внимание.

Истината е, че никой не достига до хронично заболяване за няколко дни, а симптомите, които обикновено изпитваме всъщност са като лампичките, които светват на колата ни. За разлика от примера с колата обаче, ние няма как да си купим нова, това което ни остава е да се погрижим за телата си тук и сега.

Затова в този материал събрахме 9 признаци на хроничен стрес, за които вероятно не подозирате.

1. Нередовно изхождане

Обикновено сме свикнали да свързваме по-рядкото посещение на тоалетната с проблеми с храносмилането или храната, която сме приели. Стресът обаче също би могъл да бъде причината, тъй като той често води до възпаление в червата. Последните изследвания в областта сочат, че има директна връзка между това което се случва в мозъка ви и това, което наблюдавате в червата си.

2. Проблеми с кожата

Кожата ви всъщност е като прозорец, през който можете да видите всичко, което се случва вътре в тялото ви. Хормонът на стреса кортизол увеличава омазняването на кожата, а възпалението в червата, за което вече говорихме би могло да доведе до редица състояния като акне, екзема и дори псориазис.

3. Безсъние

Хроничният стрес води до постоянно високи нива на кортизол, а когато те са повишени, нивата на мелатонин се понижват. Това би трябвало да се случва сутрин, когато е времето за събуждане, но ако вечер нивата на кортизол са все още високи, със сигурност ще имате проблеми със заспиването.

4. Често главоболие

Изследванията показват, че стресът може да се превърне в основно причина за мигрената. Той е и сред основните причинители на бруксизъм или скърцане със зъби по време на сън, който пък би могъл да доведе до сутрешно главоболие.

5. Шум в ушите

Непрекъснатият шум в ушите е не само неприятен, но може да доведе и до замайване. Учените все още не са наясно каква е причината за появата на този феномен, но са установили, че намаляването на стреса и неговото управление, водят до бързо облекчаване на шума в ушите.

6. Изтъняване или падане на косата

Стресът би могъл да предизвика засилен косопад, който често стряска доста дами. Добрата новина тук е, че подобен тип косопад не уврежда фоликулите и е много вероятно косата да започне да расте отново, ако успеете да управлявате нивата на стрес, на които сте подложени.



7. Нередовен цикъл

Хипоталамусът изпраща сигнали към хипофизата, която изпуска естроген и прогестерон, които пък стартират цикъла. Ако обаче нивата на кортизол в организма са прекалено завишени, тази деликатна система излиза извън баланс и може менструацията да закъснее, да е по-лека от обикновено или доре да пропусне месец.

8. Понижено либидо

Високите нива на стрес влияят на хормоните, отговорни и за либидото ни, което е причина и често стресираните хора да нямат никакво желание за секс.

9. Разболявате се по-често

Хроничният стрес понижава защитните сили на имунната система. Ако непрекъснато живеете под напрежение, имунната ви система отслабва и не е достатъчно силна, за да отблъсне вирусите и бактериите, с които се срещате ежедневно.

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени