Как японките ваят фигура

18 януари 2017 | 17:33
6791
0
0

Разнообразно и балансирано меню

Битува заблудата, че в Япония се хранят само със суши, но това е далеч от истината.

Храната в азиатската държава е изключително разнообразна и добре балансирана, лишена от твърде калорични комбинации. 

В японската кухня залагат главно на водорасли, зеленчуци, соя, ориз, плодове и щедри количества зелен чай. Японките се хранят предимно с плодове и зеленчуци, които са сезонни.

През зимата се консумира повече месо, горещи напитки, особено топли супи. През лятото се залага на студените ястия, морски дарове и салати.

Методи за приготвяне на храната

В Япония ястията се приготвят чрез задушаване, печене или пържене, но в специални тигани с минимално количество мазнина. Предимствата на тези методи са, че чрез тях се запазват много от хранителните свойства на продуктите.

Зеленчуковият бульон е в основата на повечето от ястията, като японките много внимават с подправките, за да запазят храната лека, така че да не окаже негативно влияние върху стомаха, черния дроб и бъбреците.



Култура на хранене

Самото хранене също е ритуал в Япония. Местните ядат бавно, на малки хапки, като спомагателните прибори и чинии също са миниатюрни.

Местните се стремят да запазят естествения вкус и вид на храната и затова рядко декорират ястията си.

Японската култура не толерира и смесването на различни гозби в една чиния, което е и предпоставка за практикуването на разделното хранене, доказало се не само като полезно, но и като ключ към загубата на излишни килограми. Друга интересна традиция в Япония е, че чинията никога не трябва да е препълнена до горе, което предотвратява преяждането.

Ориз вместо хляб

Оризът е основа на всяко хранене и много често се приготвя без никаква сол и масло. Поради наличието му на трапезата японците не консумират хляб, което пък обуславя чудесната форма на дамите в страната на изгряващото слънце.

Закуската е основното хранене

Закуската е най-важното хранене за японците през целия ден. Тя обикновено включва риба, ориз, омлет, соеви ястия със зеленчуци, водорасли и чай.

Логично е след като тя е по-обилна, организмът да е сит за по-дълго и през остатъка от деня да се консумира по-малко. Тоест се получава така, че когато храносмилателната система работи най-добре, се приема най-голямото количество храна, а към края на деня, когато метаболизмът е по-забавен, по-малко.

"Не" на десертите

Десертът рядко намира място в менюто на японците, а ако има такъв, той е в малки количества.

Самите японци гледат на десертите по много по-различен начин от нас. Те не наблягат на кейкове и кремове, десертите са с ниско съдържание на мазнини и захар и сигурно не биха се харесали на голяма част от жителите на Запада.

За сведение – най-традиционния десерт в Япония е сладолед, приготвен от ориз.

Коментари

Добави Коментар

Най-четени