Кето диетата като начин на живот - тайната на Иво Димитров за супер форма

19 септември 2019 | 09:13
2275
0

За да бъде успешен един бизнес, важни са две неща: да знаеш как да го направиш и да успееш да създадеш продукт, който дава нещо на обществото. "Е, не пречи и да е вкусен", казва с усмивка Иво Димитров, който е част от един успешен тандем с Тихомир Колев. Двамата създават първото по рода си в Европа барче от месо. "Сникърсът" от телешко, пилешко или свинско е нещо повече от храна на рафта в магазина, а историята, която стои зад създаването му, е най-малкото вдъхновяваща.

Всичко започва преди няколко години, когато Иво Димитров е част от високите етажи на корпоративния свят, има напрегната, но интересна работа. И днес си спомня онзи хубав момент, в който решава да започне кето диетата...

"Най-трудно е началото. Първия месец нямаш никаква сила, вие ти се свят, имаш чувството, че си дехидратиран. После това отминава, свикваш, спираш да пиеш хапчета и да боледуваш. Поне това се случи с мен и с много хора около мен. Имам приятел, на когото всяка година му се налагаше да взима антибиотик. Откакто е на кето диета, вече не се разболява толкова често и здравето му определено се подобри. Аз пък свалих над 10 килограма, а съотношението на мускули и мазнини в тялото ми се промени. Честно казано, по-добре не съм изглеждал никога, даже и на 20", споделя Иво. Оказва се, че по време на разговора ни е в онзи ден от седмицата, в който спазва пълен глад. Открил е фастингът и смята, че той се отразява божествено на организма му. Поръчва си само кафе и вода.

Иво е от онази порода столични бохеми, които не можеш да сбъркаш. Обожава ските, планинското катерене и пътешествията, а докато ми разказва как заедно с Тихомир Колев са създали Meat Me Bar, покрай нас минава Орлин Павлов. Двамата се поздравяват, разменят няколко думи. Междувременно пристига още някой, на когото Иво трябва да остави документи...

Дали живее в забързания график на града? Определено. Когато говори за барчетата от месо и за кето диетата, обаче, става сериозен, обяснява на прост език всичко и не крие колко много харесва идеята за добра храна и по-малко килограми, прераснала наскоро в бизнес.

Той обаче има послание към всички, които искат да променят живота си към по-добро. Според Иво самата кето диетата може да бъде наречена начин на живот, лайфстайл, който определя ежедневието и навиците ти. "Диета е нещо с начало и край, а аз нямам намерение да спирам", казва Иво и ми разказва за ВМНВ (високомазнинен нисковъглехидратен режим). "Идеята е, че "КЕТО" е най-високо рестриктивният режим откъм въглехидрати - разрешени са едва 20 гр. на ден, докато при ВМНВ може да бъдат и 50 гр. Аз лично съм в по-либералната версия и се придържам към 50 гр."

Какво означава това ли? Иво е един щастлив пример за възможността диетата да прерасне в цялостна система за хранене. Днес той определено няма усещането, че нещо му е забранено завинаги. Освен това е наясно, че ВМНВ променя не само фигурата, но и те прави по-енергичен, подобрява обмяната на веществата, засилва метаболизма и повишава имунитета. 

Дали ВМНВ е новият лайфстайл? Според нас - определено да. Затова Иво и Тихомир създават свой блог, в който разказват успешните истории на хора, успели да променят начина си на живот чрез високомазнинния нисковъглехидратен режим. 

"Не го правим с комерсиална цел, не правим режими и не даваме съвети. Имахме група във Фейсбук, която прерасна в блог, а съдържанието му ще се радвам да споделим и с читателите на Woman.bg", не крие Иво.

Една идея, родена на път

Идеята за Meat Me Bar се ражда на път. Иво е от мъжете, които признават, че пътуването е една от големите страсти в живота им. Голф, ски, обиколка на Европа или щур уикенд някъде в красиво кътче на България - сакът за пътешествия е винаги готов. Именно заради страстта на Иво Димитров да пътува се ражда и идеята за Meat Me Bar. Причината?

"Винаги, когато съм някъде и карам по няколко часа, огладнявам истински. А често, когато си на път, не можеш да намериш нищо за хапване. Особено, ако си на кето диета. Изборът е между вафли, кроасани, сандвич или с една дума - не много полезни за кето режима храни, всички пълни със захар и въглехидрати."

Ако пътешествате из България към днешна дата, обаче, можете да заложите на Meat Me Bar. За него Иво казва, че е най-близкото нещо до истинската храна, което можеш да хапнеш в движение. Това е продукт, роден от желанието на Иво и Тихомир хората да имат възможност да се хранят добре и пълноценно, дори когато са на път.

Когато бизнес нюхът среща науката

Иво споделя, че преди да стартират с разработката на продукта си, първо проверили с партньора му дали подобна концепция е реализирана някъде по света. Открили сходен месен протеинов бар в САЩ, взели самолета и отишли на място да го пробват. Той се оказал доста далеч от представите им за вкусно месно блокче. А Иво е отличен готвач и е от хората, които вярват в това, че полезната храна може да бъде и вкусна. (За уменията му в кухнята се носят истински легенди, но за тях - в някой от следващите ни материали.)

И така, когато се прибират в България, Иво и Тихомир се свързват със специалистите от Университета по хранителни технологии в Пловдив. След това историята се случва като в приказките, само че с щипка бизнес нюх и опит, трупан години.

Следват много опити, дегустации, различни рецепти, десетки разновидности и варианти. Срещи с доставчици на месо, проучване на най-добрите продукти на пазара у нас, набавяне на екзотични подправки, годжи бери, бадеми, сушени на слънце домати и т.н. Накрая избират 4 рецепти, които са истински вкусни, а в хладилника на Иво винаги има дузина Meat Me Bar. "Не защото ги изяждам всички, но много често, когато ходя по срещи, нося на хората да ги опитат, да се уверят, че са наистина вкусни."

На опаковката на месното барче няма нито едно "Е", което пък е истинска гордост за Иво и Тихомир. Той обяснява и още нещо, което е изключително важно. На специалистите, с които работи, им отнема много време, докато установят точната рецепта и технология за производство на барчетата. Предизвикателството пред тях е да не се нарушава структурата на белтъчините в месото. Истината е, че когато те се разградят, на етикета може и да пише, че белтъци има, но те не се усвояват от организма и реално не спомагат на тялото да изглежда по-добре. Важна отметка, която хората, които държат на белтъчините в диетата си, не пропускат.

Към днешна дата Иво Димитров гледа към големия европейски пазар, води преговори с няколко международни компании и знае тайната на успешния бизнес модел:

"За да създадеш успешен бизнес се изисква преплитането на множество фактори, включващи добра идея, страхотен екип, който да я реализира и перфектен тайминг (много велики идеи са се проваляли, защото не са уцелили точното време). За мен лично, обаче, успехът на даден бизнес се измерва отвъд пазарната капитализация или икономическите резултати. Искам да направим такъв бизнес, който наистина решава проблем на широк кръг от хора и им помага да водят по-здравословен начин на живот. Перспективата, че помагаме на хората, чрез истинска храна, да са здрави, ме усмихва всекидневно и ме прави щастлив", казва той.

Иво е баща на прекрасна дъщеря и истински вярва, че чистият бизнес, който носи добавена стойност на обществото, е един пример, който може да завещае на детето си. "Е, разбира се - издава той с усмивка - винаги ѝ слагам по един Meat Me Bar в кутията за обяд в училище. Много ми е лесно, пък и тя вече е истински фен на правилното хранене."

(в материала има продуктово позициониране)

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.