Колко килограма качвате по време на цикъл?

04 септември 2018 | 10:45
видяна 17023
коментари 0
снимки: Pexels, Pixabay, Unsplash

Вие сте от онези дами, които не спират да следят какво хапват и често се отбиват през онзи уред, който никой не обича, наречен „кантар“, за да проверят дали диетата върви по план. До вчера всичко е било наред, но изглежда, че сте качили половин килограм само за нощ. Усещате корема си подут, а дори не сте изпили първата си чаша вода за деня все още. Да, ако цикълът ви не е дошъл, то можете да го очаквате в следващите часове или ден-два. Всички се чувстваме едновременно напълнели, изнервени и в същото време постоянно гладни, когато се намираме в онзи период от месеца. На всичкото отгоре и кантарът не е на наша страна. Как можем да овладеем тази ситуация, без да откачаме?

Неприятната истина е, че е напълно възможно да качим до 3 кг, когато сме в цикъл, дори без да сме посягали към въглехидратите и захарта. Това се дължи на водата, която тялото ни задържа в този период, но щом той отмине, всичко се нормализира. Има и добра новина – гърдите ни също наедряват през това време, заради нарастващия в организма ни прогестерон.

Обикновено положението е най-критично няколко дни, преди да дойде цикълът. Тогава нивото на естроген в тялото е наистина високо и предизвиква подуване и дискомфорт. Този хормон се балансира в момента, в който започне кръвотечението и сами усещате, че започвате да изхвърляте вода. Прогестеронът също има своя принос за подуването и дискомфорта.



Ако сте послушни обаче и не прегрешавате с храната, когато най-много ви се иска, а именно по време на цикъла, вие отново ще започнете да отслабвате, когато този стресов период от месеца приключи. Гладът за шоколад и тестени изделия вероятно ви е доста познат през тези дни, но повярвайте, заслужава си да го озаптите. Ако прекалявате със захарта и солта, ще задържите още повече вода в тялото си и тези 2-3 кг могат да си останат при вас за постоянно. В случай, че искате да продължите да отслабвате, просто се грижете да бъдете достатъчно хидратирани и консумирайте повече протеини, например кисело мляко.



Ако случайно имате сили за тренировка, можете да си направите чудесна услуга. Движението ще ви помогне да преодолеете ужасните болки, а потенето ще ви накара да изхвърляте повече вода.



Последният и изключително важен съвет от нас е да не прекалявате с кофеина!
Разбираме, че кръвотечението ви кара да усещате постоянна умора и желание за сън, но кафето може само да влоши ситуацията. То ще ви накара да се подувате още повече, а това е последното, което желаете в този момент. Същото ще се случи, ако пиете и газирани напитки, които, както знаем, съдържат огромно количество захар и подсладители. 

Четете още: Опасността, която крият мокрите бански

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?