Месечно предизвикателство: Ако нямаш време за закуска, изпий поне едно смути

07 февруари 2019 | 15:20
1788
0
Снимки Авторът и ПР

Казват, че малките навици правят от хората велики личности. Ако си мислите, че когато пропускате закуската, вие се грижите за талията си - е, не сте прави, и днес смятаме да оборим точно това твърдение.

Съвсем в началото е редно да поясним - малките подкрепителни похапвания през деня са важни, но закуската си остава онзи стожер на стабилност, който ни дава сили и енергия за целия ден.

Закусват ли обаче българите и какви са хранителните им навици? На този въпрос отговаря най-новото изследване, проведено от "Алфа Рисърч" и Cappy. Оказва се, че 95% от българите не пропускат вечеря, 80% обядват задължително, 59% не отделят време за следобедна закуска, а 43% изцяло пропускат сутрешната закуска. Сред тези, които не закусват, водещите причини са липсата на глад (54%) или време (30%). Това, според специалистите, говори за лоши хранителни навици и прекаляване с храната вечер от една страна, а от друга – с подценяване на първото хранене за деня.

Проучването установява, че в сутрешната си закуска българинът е по-скоро традиционалист. Най-голяма част от хората започват деня си с познатите на поколения филийки, сандвичи, принцеси (43%), а всеки трети с тестени закуски (вкл. банички). Основният тестен продукт се комбинира със сирене, кашкавал, месен колбас. Това се обяснява с факта, че все повече българи предпочитат лесен и бърз вариант за закуска, като специалистите съветват тя да бъде пълноценна и да предоставя достатъчно енергия.

Друг основен акцент от проучването е, че значителна част от българите са наясно с ползите от закуската – 57% я определят като източник на енергия, 52% я свързват със задоволяване на глада, а 36% я асоциират със здраве. В същото време обаче голяма част от закусващите сутрин българи (80%) не консумират плодове за закуска, което е в противовес със съветите на специалистите. Според тях набавянето на витамини и минерали е важно да се случва сутрин, когато мозъкът се нуждае от енергия, а плодовете са идеален вариант, доставяйки лесно усвоими, натурални прости захари.


59% от закусващите, които пият сок, предпочитат закупени от магазина сокове. Две трети от закусващите българи предпочитат 100% натуралните сокове. Част от анкетираните споделят също, че посягат към храна или напитки извън основните хранения – между закуската и обяда и между обяда и вечерята, като повечето определят нуждата от енергия като водеща.

„За силен старт на деня и събуждане на метаболизма е нужна балансирана закуска, с която да се достави на тялото нужната енергия, макронутриенти и необходимите витамини, минерали и фибри, за да посрещаме с енергия всекидневните си задачи“, заяви на събитието д-р Мария Николова, водещ специалист диетолог, асистент към Медицински Университет - София, специалност „Хранене и диететика“.

„Важна е ежедневната консумация на храна с висока биологична плътност, т.е. богата на витамини, минерали, биологично активни вещества, което поддържа здравословен баланс и антиоксидантната защита в организма, подкрепя имунната защита, подобрява когнитивните ни възможности и концентрацията и носи цялостни ползи за организма ни, а новите 100% плодови и зеленчукови сокове и смутита на Cappy са надеждно решение за натовареното ни забързано ежедневие. Една напитка се равнява на една порция плодове, достатъчна да осигури необходимата енергия за добър старт на деня“, добави още тя.


Новите 100% плодови продукти Cappy+ и Cappy Smoothie се явяват именно в отговор на нарастващата нужда от бърз и лесен, надежден продукт за забързания градски човек, осигуряващ така необходимите хранителни вещества, витамини и минерали, както за пълноценен старт на деня, така и като порция свежест между храненията. Cappy+ и Cappy Smoothie отговарят на най-високите стандарти за качествен състав, като тонизират тялото сутрин и дават енергия. Те са лесен и добър начин да се набави част от необходимата дневна порция витамини и минерали за деня.

Cappy Smoothie е съчетание от 100% плодови сокове и плодови пюрета. Продуктът не съдържа изкуствени оцветители, консерванти и добавена захар. Създаден е от прецизно подбрани плодове. Комбинацията от истински плодови вкусове (не от концентрат) и полезните хранителни вещества в удобна опаковка носи усещане за ситост и доставя на тялото необходимите витамини и минерали.

Хубавото на Cappy+ и смутитата на бранда е че размерът на опаковката е изключително компактен. Какво означава това ли? Че винаги можеш да носиш в дамската си чанта едно смути за моментите, в които искаш нещо полезно, вкусно и зареждащо през деня.

Какво обаче е Cappy+

Cappy+ е съчетание от 100% сок от плодове и зеленчуци, обогатен с витамини и минерали, който не съдържа изкуствени оцветители, консерванти и добавена захар. Серията Cappy+ осигурява значителна част от препоръчителния дневен прием на витамини и минерали според Физиологичните норми на хранене на Министерството за здравеопазване. Така например, Cappy+ с витамин С осигурява 72% от препоръчителния дневен прием при мъжете и 84% при жените, като витаминът С участва активно в белтъчната, мастна и въглехидратна обмяна на организма. Продуктът Cappy+ с магнезий предоставя една доза 112.5 мг, т.е. 32% от необходимата доза при мъже и 37% от необходимата доза при жени, като магнезият е необходим за нормалната дейност на мускулите.

Стремежът на компанията е чрез проведеното проучване да инициира диалог с потребителите с цел предоставяне на полезна информация за здравословно хранене и пълноценен начин на живот. В тази мисия Cappy си партнира с д-р Мария Николова, водещ специалист диетолог, асистент към Медицински Университет - София, специалност „Хранене и диететика“, която по време на представяне на резултатите от проучването акцентира върху добрите хранителни навици и жизненоважната закуска за приема на минерали и витамини сутрин. По време на събитието победителят от второто издание на Master Chef Севда Димитрова направи атрактивна и полезна демонстрация как да си приготвим вкусна, лесна и пълноценна закуска само за няколко минути. Тя даде и няколко ценни идеи как да направим първото хапване за деня питателно и полезно. Ето и нейните предложения, които публикуваме, за да ви подсетят какво да си приготвите за закуска още утре сутрин:


- Сандвич с пълнозърнест хляб с дип, хумус, поширано или варено яйце, риба, месо
- Палачинка с пълнозърнесто брашно, спанак, овесени ядки
- Бисквитки от пълнозърнесто брашно

*Ако обикновено нямаш време за закуска сутрин или просто не изпитваш глад, защо не изпиеш поне едно смути. Опитай да го правиш поне месец и ще забележиш положителните ефекти от енергията, която получаваш още в началото на деня.



(в материала има продуктово позициониране)

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.