Мъжете, които си лягат рано, са по-плодовити

04 юли 2019 | 15:20
9380
0
Снимки: Pixabay
0

Ново проучване установи, че мъжете, които се преселват в света на сънищата преди 22.30 ч., имат четири пъти по-голям шанс да се сдобият с наследник. Или с други думи – ранното лягане гарантира по-голяма плодовитост на господата, пише Independent.

Представителите на силния пол, които са си набавили 8-часова доза нощен сън, също са по-склонни да се сдобият с по-здрави и енергични сперматозоиди, отколкото тези, които са спали по-малко от 8 часа, уточняват изследователи от университета Орхус, Дания.

Изследователите, които апропо са специалисти по въпросите на раждаемостта, предупреждават обаче, че ранното лягане не е гаранция за бързо заспиване. Затова те съветват младите двойки, които искат да се сдобият с нов член на семейството, да оставят далеч от себе си всякакви разсейващи устройства, каквито са телевизорите, телефоните и други подобни, които пречат на бързото заспиване.

Във въпросното проучване участие взели 100 мъже доброволци, които са посещавали клиники за плодовитост в Дания. 48 от тях имали здрави сперматозоиди, а останалите – нискокачествена сперма.

В резултат било установено, че при тези от тях, които си лягали преди 22.30 ч., имало четири пъти по-голяма вероятност да дарят половинката си с бебе, за разлика от събратята им "бухали", които се предавали в ръцете на Оле-затвори-очички след 23.30 ч.

Мъжете, които прекарвали по-малко от седем часа в нощни съновидения, били с шест пъти по-склонни към развитие на проблеми с плодовитостта си, допълват още експертите.

Сънят играе ключова роля върху нормалната функция на хормоните и нивата на стрес, които от своя страна могат да повлияят на фертилитета, поясняват те.

В резултат на стреса се повишават нивата на хормоните адреналин, катехоламини и кортизол. Те, от своя страна, възпрепятстват отделянето на гонадотропин – хормон, отговорен за освобождаването на половите хормони. Впоследствие това може да доведе до намаляване на броя на сперматозоидите у мъжете, както и до понижаване на либидото у представителите и на двата пола.

"Това са мъже, които са се опитвали да имат бебе в продължение на около две години, а ранното заспиване е важно, тъй като им позволява да спят повече", казва професор Ханс Якоб Ингерслев, съавтор на изследването от университета в Орхус.


"Причините могат да бъдат психологически, тъй като мъжете, лишени от сън, страдат от по-голям стрес, което категорично влияе негативно на плодовитостта им", допълва още той.

Констатациите бяха представени под формата на плакат на годишната конференция на Европейската асоциация за човешка репродукция и ембриология (ESHRE) във Виена и чакат официалното си публикуване.

„Когато стресът се превърне в хронично състояние на организма, той може да влоши репродуктивното здраве. Този проблем се е превърнал в толкова често срещан, че специалистите са въвели и понятие за него – „репродуктивна дисфункция, предизвикана от стрес“. Често причинява хормонален дисбаланс, влошаване на качеството на яйцеклетките и сперматозоидите, намалява до минимум сексуалното желание“, предупреждават специалистите.

Четете още: Мъжете губят ума си по жени, които притежават тези черти

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.