Учени: Сладоледът скъсява живота!

31 май 2019 | 07:27
видяна 1077
коментари 0
0

Консумацията на силно преработени храни - от подсладени закуски и вафли до мъфини и сладолед, повишава риска от сърдечен удар и преждевременна смърт, сочат две мащабни проучвания.

Изследванията са проведени във Франция и Испания и двете общо проследяват връзката между хранителните навици и здравословното състояние на повече от 120 000 души. Резултатите от тестовете доказват връзката между свръхпреработените хранителни продукти и състоянията на затлъстяване, проблемите с кръвното налягане, а също и развитието на някои онкологични заболявания.

Четете тези редове и си задавате въпроса - кои храни могат да бъдат определени като силно преработени. Това са продукти, преминали през поредица от механични или химически преработки, извършени с цел подобряване на търговския вид и увеличаване срока на годност. В резултат те могат да съдържат трансмазнини и рафинирани растителни масла. Силно преработените продукти имат в състава си скорбяла, захар, наситени мазнини и добавки като консерванти, подсладители и ароматизатори, като освен това са бедни на фибри и минерали. 

Изследването от френска страна се е провело от учени от Парижкия университет, които са събрали детайли за диетата и здравето на над 105 000 души. Участниците в експеримента са били следени в период от пет години, а изводите, до които достига екипът, водещ проучването, сочат, че консумиращите предимно свърхпреработена храна са най-застрашени от сърдечен пристъп и сърдечносъдови проблеми.

Проучването, публикувано в "Бритиш медикъл джърнъл", не доказва конкретна причинно-следствена зависимост между преработените продукти и влошаването на сърдечното здраве. Трудно е да се проследи подобна засивимост, пояснява изследователският екип, тъй като върху сърдечното, а и общото здраве, влияят и много други фактори като тютюнопушене, наследственост и подобни.

Учените от Парижкия университет все пак са категорични, че съществува връзка между силно преработените храни като сладолед, бисквити и газирани напитки и сърдечно-съдовите заболявания.

Второто проучване е водено от испански университет и проследява взаимодействието между хранителните навици и здравето на близо 20 000 възрастни испанци в период от 1999 до 2014 година. В хода на изследването 335 от тях са починали.

Като се премахнат фактори като възраст, пол, индекс на телесната маса и тютюнопушене, тенденцията отново показва, че по-застрашени от преждевременна смърт са хората, консумиращи в по-голяма степен свръхпреработена храна. 

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.