Учени от Университета на Илинойс в Ърбан-Шампейн предлагат медицински маски за лице да бъдат стерилизирани в електрически домакински мултикукър в продължение на 50 минути и то в режим на сухо готвене.

Става въпрос за за маски N 95, но по този начин можете също да дезинфекцирате маски за многократна употреба от други видове, обясняват учените на страниците на списание Environmental Science and Technology Letters, което се публикува от American Chemical Society, цитирани от TACC

Професорите от университета Нгуен Тонг Хуонг и Вишал Верма отбелязват, че „защитните маски тип N 95 са ефективно защитно средство срещу проникването на течни капчици, дребни твърди частици в дихателните пътища на човека, както и микроорганизми, които включват и новия коронавирус."

"Има много начини за стерилизиране на защитни маски, включително маски N 95, но често структурата на маските се нарушава от горещата пара или химически съставки, използвани при дезинфекция, което не винаги позволява поддържане на необходимото ниво на филтрация и целостта на слоевете", казва Верна.

Учените са уверени, че такъв метод на стерилизация отговаря на основните санитарни критерии: дезинфекция, филтрация и достатъчно постъпване на въздух в дихателните пътища на човека без допълнителни устройства.

И тъй като всеки има у дома подобни електрически уреди, това ще улесни употребата на този прост метод за дезинфекция на маски, казват учените.

В хода на работата на изследователите е установено, че този тип стерилизация при 100 градуса по Целзий за 50 минути позволява да бъдат неутрализирани четири вида вируси, включително коронавирус, и то дори по-ефективно, отколкото при ултравиолетово облъчване.