Вече и по закон: Отказват медицинска помощ на агресивни пациенти

27 януари 2020 | 13:04
1059
2
Pixabay
2

Живеем в трудно време. В ситуация на постоянно противопоставяне.

Новините за това колко много сме болни ни заливат ежедневно. Както и новините за пациенти, които не са получили нужното съдействие от лекарите, за лекарски грешки, за проблеми в здравеопазването, за липсата на пари... Четем често и за пациенти, които са си позволили да нагрубят лекаря в Спешното или в кабинета, да го ударят, дори да застрашат живота му. Понякога това се случва пред очите на деца...

здравеопазване

И ето, че един текст от новия национален рамков договор вече регулира проблема с агресивните пациенти. Според записаното, лекарят или зъболекарят ще има право да откаже преглед или лечение, ако пациентът налита на бой, заплашва го, псува го.

"На лицата, които възпрепятстват оказването на медицинска или дентална помощ или накърняват личното и професионалното достойнство на лекаря, може да не се окаже такава, с изключение на състояния, застрашаващи живота им“, се казва дословно в текста на НРД.

Този национален рамков договор ще важи в следващите три години. Разбира се, има изключение от правилото. И то е, че ако пациентът е в тежко спешно състояние и може да умре, лекарска помощ все пак ще му бъде отказана.

лекар

Не знам точно как лекарят ще прецени кога пациентът е в тежко спешно състояние, за да не го отпрати. И как точно ще обясни на близките му, че бил много агресивен, затова го оставил да умре... Според този текст има един етнос, който ще трябва да остане без медицинска помощ въобще. Дали това е решението?

Лекарите са хора като всички нас. А професията им изисква концентрация, спокойствие, добра среда. Поставянето на диагноза понякога е сложна задача. Понякога една секунда е от значение. Сигурна съм, че всеки, който е решил да става лекар, го е направил с една единствена цел – да лекува и да помага на хората.

Въпреки всички коментари за парите, дадени под масата, за платения избор на екип, за плащането на консумативите, за неправомерната хоспитализация, за липсващите души, на които са били правени манипулации.

Докато системата ни не работи, проблеми ще има. А за тях, нито лекари, нито пациенти са виновни.

Лекарят наистина спасява животи. И заслужава уважение. Разбира се, той също дължи уважение на своите пациенти. Т.е. отговорността е двупосочна. Докато не го осъзнаем, никакви правилници и закони не могат да ни помогнат.



Важно е да научим децата си да уважават труда на другите. Както и че всеки труд е важен и специален. Само така ще имаме общество, за каквото постоянно мечтаем.

Едно успяло общество се гради върху сбор от ценности.
Именно тези ценности трябва да възродим. И да се научим да търсим правата си в съда, не в кабинета, на улицата, на арената на безотговорността и животинските страсти.

Още по темата

Коментари

2 Димитър
  27 януари 2020 | 15:13 отговор
 

Някои българо-продавци пак взели да се грижат за незнамкой си етнос. Но тези продажници не са лекари , а сеирджии седящи от страни и даващи само Акъл . Мизерници !

 
1 поправете го
  27 януари 2020 | 14:12 отговор
 

И то е, че ако пациентът е в тежко спешно състояние и може да умре, лекарска помощ все пак ще му бъде (отказана) - ОКАЗАНА

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.