В повечето случаи изискването за колегиалност се отправя към останалите. Да помислите обаче как колегите ви възприемат вас самата е важно упражнение, което може да има много положителен ефект за отношенията в офиса.

Според специалистите най-важното за отношенията в офиса са проявата на такт и деликатност и съобразяването с останалите.

Ако наистина се замислите как поведението ви се отразява на колегите ви и работата им, ще разберете как трябва да се държите, за да имате приятни и хармонични отношения в офиса.

Предлагаме ви няколко идеи, които може да ви помогнат да бъдете по-добра колежка:

1. Намалете “волумето”

Независимо дали говорите по телефона, имате онлайн сесия в чата или слушате презентация на компютъра – намалете силата на звуците, които излизат от или около вас.

2. Озаптете егото си

Наистина е страхотно, че сте успели да се договорите с онзи труден клиент или че сте получила букет за благодарност за добрата ви работа, но повечето от колегите ви едва ли желаят да слушат обяснения защо сте толкова добра. По-добре изчакайте да получите комплимент, вместо да се опитвате да го изкопчите от околните.

3. Почиствайте след себе си

Това трябва да го знаете от майка си. Ако ползвате общо помещение за хранене с колеги например, не оставяйте някой да почиства след вас и да има повод за коментари. Освен това наистина не е приятно.

4. Не участвайте в заговори

Ако ви “споделят” информация за някой и очакват вашият недоброжелателен коментар, не се изкушавайте да “захапете”, дори да става въпрос за човек, когото не харесвате. Обикновено офисните скандали така се завъртат, че вашите камъни могат скоро да стигнат до вашата глава.

5. Въздържайте се от “обществени” дискусии

Безсмислено е да се впускате в обсъждане на политическите си предпочитания и да водите дискусии по наболелите проблеми на обществото на работното си място, пише tia.bg. Това може само да внесе излишно напрежение в отношенията ви с колегите, които също имат мнение по въпроса и вероятно то е различно от вашето.

6. Не досаждайте с приказки

Няма нищо лошо в това да кажете с няколко думи нещо забавно, което ще разведри атмосферата, но да се опитвате да ангажирате вниманието на колегите си с безкрайни разкази за банални домашни истории може да е доста досадно.

7.Сдържайте негативните си емоции

Не е необходимо лошото ви настроение заради проблем в къщи или с някой от колегите да облъчва офиса.

8. Не превръщайте работното си място във втори дом

Може и да се чувствате уютно сред натопените, за да пуснат коренче цветя и колекцията от семейни снимки, но това не е най-приятната гледка за останалите. Нито пък за външните хора.

9. Поддържайте ред

Хаосът на работното ви място не само подава лоши сигнали за вас самата и за начина ви на работа, но може да причини неудобство на колегите ви, ако споделяте едно работно място. Всеки би се изнервил, ако трябва да търси перфоратора 20 минути.

10. Намалете звука на телефона си

И винаги го вземайте, когато излизате от офиса, дори за минутка. Вие може да смятате, че мелодията, която сте избрали не може да не е любимата на всички, но в повечето случаи звука на безкрайно дълго звънящ телефон ще докара хората наоколо до лудост.